Taliban'ın Afganistan'ı ele geçirmesinin ardından ülkenin nasıl yönetileceğine dair sorular gündemde sıcaklığını koruyor. Taliban'ın Kültür Komisyonu'ndan sözcüsü Abdulkahhar Belhi, Afganistan'da kuracakları sisteme ve kadın haklarına ilişkin dikkat çeken açıklamalar yaptı.
Katar merkezli El Cezire'ye konuşan Belhi, başkent'in Kabil'den Kandahar'a taşınıp taşınmayacağını, kadın hakları konusunda atılacak adımları, yeni anayasa çalışmaları hakkında konuştu.
Kabil'in kontrolünün sağlanmasının ardından Taliban'ın ilk resmi röportajı gerçekleştiren Belhi, "Yönetim konusunda istişareler devam ediyor ve elbette kapsayıcı bir sistem olacak." ifadelerine yer verdi.
Afganistan'ın başkentin Kabil'in olarak kalacağını dile getiren Belhi, "İnsanların terörist olduğumuza inandığını sanmıyorum. ABD tarafından uyduruldu. ABD'ye karşı gelen herkes terörist olarak nitelendirildi" dedi.
Mepa News'te yer alan habere göre Abdulkahhar Belhi'nin açıklamaları şu şekilde:
Kabil Uluslararası Havaalanı'ndaki tahliye işlemleriyle ilgili Amerikalılarla temastayız."
"Havaalanının dış noktaları bizde, içerisi ise onların -ABD'liler- kontrolünde, yaşanan kargaşa onların başarısızlığı."
"Havaalanında yaşananlar çok üzücü. Herkese genel af ilan ettik, hiçbir Afganistanlının ülkeden ayrılmasına gerek yok. Yaşanan korkular yersiz ve temelsiz."
"Siyasi bir çözüme varılmadan Kabil'e girmeyeceğimizi açıklamıştık. Fakat Kabil'deki hükümet güçlerinin dağılmasıyla Kabil'de bir karmaşa yaşandı. Kabil halkı, güvenliklerini sağlamamız için Kabil'e girmemizi istedi, biz de Kabil'e girdik."
"İslam'ın emirleri doğrultusunda Afganistan'da kadınlar da erkekler de hayatın içinde yer alacak. İslam kadınların da erkeklerin de çocukların da haklarını korur."
"Evlere baskınlar düzenlendiği gibi iddialar doğru değil. Olağan şekilde suçlularla mücadele sürüyor. Eğer bir Taliban mensubu birine haksızlık yaparsa onu yargılarız."
"İnsanlar bizim terörist olduğumuza inandığını zannetmiyorum. Terörist olduğumuz propagandasını ABD zamanında herkese tehditle dayattı. Kendini savunmak terörizm değildir, biz kendimizi savunduk."