Güney Afrika bir

zamanlar ırkçı beyaz azınlık rejimi olarak anılıyordu. İsrail ise Siyonizm le

birlikte anılıyor. Siyonizm sonuç itibarıyla, hem dini ve hem de ırki olarak

bir ırkçı ve ayrımcı rejimdir. Araplara karşı ayrımcılık uyguluyor. Güney

Afrika nın uygulamaları ve gücüyle İsrail inki karşılaştırıldığında beyaz ırkçı

rejim çok hafif ve sönük kalır. İsrail çok mürekkep bir rejimdir. Arkası daha

sağlamdır. Sebebi, İsrail nefretten beslenmektedir. Yahudi sevgisinden çok

İsrail in temsil ettiği İslam nefretinden dolayı destek görmektedir. Batı ile

İsrail i buluşturan nokta İslam nefretidir. İslamfobya dedikleri husustur.  Siyah Afrika karşısında bir aşağılama ve

hakir görme olsa da tarihin biriktirdiği bir nefret söz konusu değil. İslam

dünyasına yönelik düşmanlığın arkasında sadece sömürgecilik dürtüsü yoktur.

Kültürel rövanş dürtüsü ve saiki de vardır. Bu da nefretten

beslenmektedir.  Dolayısıyla İslam

dünyasına yönelik düşmanlık hislerinin arkasında çok derin nedenler yatmakta,

yığınla birikim bulunmaktadır. İslamfobya Batı nın kolektif belleği ile

İsrail in dini ve ırki kaygılarını buluşturmuştur. Almanya da camiler neden

kundaklanıyorsa o nedenle de Netanyahu Gazze camilerine ve İslam

üniversitelerine saldırıyor! 1917 yılında son Haçlı neferi Allenby Kudüs e

girdiğinde Almanya daki müttefiklerimiz de dini olarak bayram etmiştir. Bazı

kiliselerinde de çanlar bu zafer kutlamalarına eşlik etmiştir. 1992 yılında BJP

taraftarlarının Ayodha Camii ne saldırmaları gibi Netanyahu da aynı şekilde

camileri hedef alıyor. Hinduluk bir millet olmadığı halde dinden beslenen koyu

bir milliyetçilik halini almıştır. Bu bir bulamaç ve sapmadır. Ermeniler gibi.

Ermenilik bir etnik ırktan ziyade bir kilisedir. İsrail de öyle. Bugün kim onun

12 kabileden ibaret olduğunu söyleyebilir  Hinduluk da dini bir milliyetçilik haline gelmiştir. Yahudilik gibi

yoldan çıkmış ve adeta milliyetçik dini olmuştur. Dolayısıyla millet ile kavim

birbirine karışmıştır.

*

İsrail, Güney Afrika ırkçı rejiminden daha saldırgan ve

daha güçlüdür. Güney Afrika ırkçı rejiminin çelik pençeleri yoktu. Daha doğrusu

nükleer kulübe üye değildi. İsrail de ise hepsi var. Bunun ötesinde Robert

Fısk in yazdığı gibi İsrail Filistin topraklarının son parçasını da yutuyor.

Böyle giderse bir Filistin hiç olmayacaktır. Arafat serap peşinde koşmuştur.

Adeta İsrail iki devlet formülünü fiilen toprak üzerinden kemiriyor. Bundan

böyle Filistin devleti kurulsa bile yatay değil dikey kurulabilir. Helezonik

bir vaziyette. Mustatil yani yatay bir devlet olma imkânı kalmamıştır. İsrail

bunu kasten yapmaktadır. Arafat ve ardıllarının izlediği çizgi Filistin i

iflasa sürüklemiştir. 1992 de Batı Şeria da 150 bini bulmayan yerleşimciler

bugün 750 bin civarına ulaşmıştır. Giderek Batı Şeria yı yutmaktadır. Bu

nedenle Edward Said Arafat ve arkadaşlarını uyararak; İsrail in Bandustan

formülünü izlediğini söylemiştir. Fransa Vichy rejimi veya Güney Afrika da

Bandustan modeli gibi Filistin devletinin de bir taşeronluğa ve vasallığa

sürüklendiğini öngörmüştür. Oslo dan sonra öyle de olmuş ve Özerk Yönetim

varlığını idame ettirebilmek için İsrail e sığınmıştır. Kendi halkına karşı

onun gözü ve kulağı olmuş ve onunla güvenlik koordinasyonuna girmiştir. Bunun

sonucu Mahmut Abbas yine kimi satılık Arap rejimleri gibi Gazze ye yüklenmekte

ve Dahi Halfan gibi Gazzelilerin boşa kahramanlık yaptıklarını söylemektedir.

Mahmut Abbas tebrik yerine Gazze yi hedef alırken Natenyahu da Batı Şeria nın

topraklarını hedef almıştır! Ne garabet!

*

İsrail Siyonist devletinin uygulamaları Güney Afrika dan

beter. Lakin geleceği ve kaderi de aynı şekilde Güney Afrika dan beter. Siyahların

mücadelesi sonucu Güney Afrika nın devlet heykeli ayakta kalmış sadece, rejimi

yıkılmıştır. Irkçılık gitmiş ama beyazlar de facto olarak yine ayrıcalıklı

olarak kalmıştır. Kanadalı gazeteci ve yapımcı Simcha Jacobovici İsrail için

geriye sayımın başladığını ve İsrail in en kritik aşamaya girdiğini

gözlemektedir. Ona göre, İsrail yıkılacak olursa dağılır ve tozu kalmaz. Güney

Afrika devlet olarak yapısını korumuştur oysa İsrail rejiminden öte devlet

yapısını dahi koruyamayacaktır. Hem rejimini hem de devletine veda edecektir.

Bunun için İsrailli liderlerin kamuoyu savaşını kazanmalarını istiyor. Bununla

birlikte, yapısını düzeltmeden görüntüsünü veya davranışını düzeltmeden imajını

nasıl düzeltebilecektir Bir gün sihir geri tepmeyecek ve bozulmayacak mı