Güney Afrika bir
zamanlar ırkçı beyaz azınlık rejimi olarak anılıyordu. İsrail ise Siyonizm le
birlikte anılıyor. Siyonizm sonuç itibarıyla, hem dini ve hem de ırki olarak
bir ırkçı ve ayrımcı rejimdir. Araplara karşı ayrımcılık uyguluyor. Güney
Afrika nın uygulamaları ve gücüyle İsrail inki karşılaştırıldığında beyaz ırkçı
rejim çok hafif ve sönük kalır. İsrail çok mürekkep bir rejimdir. Arkası daha
sağlamdır. Sebebi, İsrail nefretten beslenmektedir. Yahudi sevgisinden çok
İsrail in temsil ettiği İslam nefretinden dolayı destek görmektedir. Batı ile
İsrail i buluşturan nokta İslam nefretidir. İslamfobya dedikleri husustur. Siyah Afrika karşısında bir aşağılama ve
hakir görme olsa da tarihin biriktirdiği bir nefret söz konusu değil. İslam
dünyasına yönelik düşmanlığın arkasında sadece sömürgecilik dürtüsü yoktur.
Kültürel rövanş dürtüsü ve saiki de vardır. Bu da nefretten
beslenmektedir. Dolayısıyla İslam
dünyasına yönelik düşmanlık hislerinin arkasında çok derin nedenler yatmakta,
yığınla birikim bulunmaktadır. İslamfobya Batı nın kolektif belleği ile
İsrail in dini ve ırki kaygılarını buluşturmuştur. Almanya da camiler neden
kundaklanıyorsa o nedenle de Netanyahu Gazze camilerine ve İslam
üniversitelerine saldırıyor! 1917 yılında son Haçlı neferi Allenby Kudüs e
girdiğinde Almanya daki müttefiklerimiz de dini olarak bayram etmiştir. Bazı
kiliselerinde de çanlar bu zafer kutlamalarına eşlik etmiştir. 1992 yılında BJP
taraftarlarının Ayodha Camii ne saldırmaları gibi Netanyahu da aynı şekilde
camileri hedef alıyor. Hinduluk bir millet olmadığı halde dinden beslenen koyu
bir milliyetçilik halini almıştır. Bu bir bulamaç ve sapmadır. Ermeniler gibi.
Ermenilik bir etnik ırktan ziyade bir kilisedir. İsrail de öyle. Bugün kim onun
12 kabileden ibaret olduğunu söyleyebilir Hinduluk da dini bir milliyetçilik haline gelmiştir. Yahudilik gibi
yoldan çıkmış ve adeta milliyetçik dini olmuştur. Dolayısıyla millet ile kavim
birbirine karışmıştır.
*
İsrail, Güney Afrika ırkçı rejiminden daha saldırgan ve
daha güçlüdür. Güney Afrika ırkçı rejiminin çelik pençeleri yoktu. Daha doğrusu
nükleer kulübe üye değildi. İsrail de ise hepsi var. Bunun ötesinde Robert
Fısk in yazdığı gibi İsrail Filistin topraklarının son parçasını da yutuyor.
Böyle giderse bir Filistin hiç olmayacaktır. Arafat serap peşinde koşmuştur.
Adeta İsrail iki devlet formülünü fiilen toprak üzerinden kemiriyor. Bundan
böyle Filistin devleti kurulsa bile yatay değil dikey kurulabilir. Helezonik
bir vaziyette. Mustatil yani yatay bir devlet olma imkânı kalmamıştır. İsrail
bunu kasten yapmaktadır. Arafat ve ardıllarının izlediği çizgi Filistin i
iflasa sürüklemiştir. 1992 de Batı Şeria da 150 bini bulmayan yerleşimciler
bugün 750 bin civarına ulaşmıştır. Giderek Batı Şeria yı yutmaktadır. Bu
nedenle Edward Said Arafat ve arkadaşlarını uyararak; İsrail in Bandustan
formülünü izlediğini söylemiştir. Fransa Vichy rejimi veya Güney Afrika da
Bandustan modeli gibi Filistin devletinin de bir taşeronluğa ve vasallığa
sürüklendiğini öngörmüştür. Oslo dan sonra öyle de olmuş ve Özerk Yönetim
varlığını idame ettirebilmek için İsrail e sığınmıştır. Kendi halkına karşı
onun gözü ve kulağı olmuş ve onunla güvenlik koordinasyonuna girmiştir. Bunun
sonucu Mahmut Abbas yine kimi satılık Arap rejimleri gibi Gazze ye yüklenmekte
ve Dahi Halfan gibi Gazzelilerin boşa kahramanlık yaptıklarını söylemektedir.
Mahmut Abbas tebrik yerine Gazze yi hedef alırken Natenyahu da Batı Şeria nın
topraklarını hedef almıştır! Ne garabet!
*
İsrail Siyonist devletinin uygulamaları Güney Afrika dan
beter. Lakin geleceği ve kaderi de aynı şekilde Güney Afrika dan beter. Siyahların
mücadelesi sonucu Güney Afrika nın devlet heykeli ayakta kalmış sadece, rejimi
yıkılmıştır. Irkçılık gitmiş ama beyazlar de facto olarak yine ayrıcalıklı
olarak kalmıştır. Kanadalı gazeteci ve yapımcı Simcha Jacobovici İsrail için
geriye sayımın başladığını ve İsrail in en kritik aşamaya girdiğini
gözlemektedir. Ona göre, İsrail yıkılacak olursa dağılır ve tozu kalmaz. Güney
Afrika devlet olarak yapısını korumuştur oysa İsrail rejiminden öte devlet
yapısını dahi koruyamayacaktır. Hem rejimini hem de devletine veda edecektir.
Bunun için İsrailli liderlerin kamuoyu savaşını kazanmalarını istiyor. Bununla
birlikte, yapısını düzeltmeden görüntüsünü veya davranışını düzeltmeden imajını
nasıl düzeltebilecektir Bir gün sihir geri tepmeyecek ve bozulmayacak mı