Yarın milli maç var. Hem de ne maç. Tam anlamıyla hayati değerde... Maçın Kadıköy’de oynanmasını hiç mi hiç uygun görmüyorum. Tıpkı İngiltere ile oynadığımız gibi... Hep yazdım, hep söyledim; şu tip maçları alın Bursa’ya diye... Neyse...

Gelelim gündemden fışkıranlara. Meireles, milli takımının kampından sakatlığı nüksetmiş olarak döndü. Vay sen misin Fenerbahçe TV’den öte Fenerbahçeli yayın yapan NTV’de birinci haber... Ne basketbol ligi, ne Vakıfbank kızlarının 50. zafer maçı, ne de neredeyse milli takımın durumu. Varsa yoksa Meireles... Herhalde patron korkusu... Neyse... Meireles madem sakattı, Fenerbahçe neden bu futbolcusunu karşısına alıp da, “Affını iste. Elinde kapı gibi sakat raporun da var. Hatta biz yazalım, affını isteyelim demedi. Sen adamın gidişine el salla, sonra sakat döndüğünde küplere bin. Asıl çarpıcı olanı da Meireles gibi Chelsea oksijeni almış bir oyuncunun kendi durumu hakkında bilgi sahibi olamaması...

***

Basketbol ligi başladı. Ama o da ne Koca Efes yerlerde... Yani Anadolu Efes... Nedir o fotoğrafını bile çıkartamayacağımız oyuncular Siz sıradan bir takım mısınız ki önünüze gelen genci salona sürüyorsunuz Bir tane tamam. O da ne, üç dört adet... Böyle gençleştirme olur mu Galatasaray’a gelince... Nerede Fenerbahçe maçının komik durumlara düşmüş oyuncusu Erceg, nerede bu maçtaki... Acaba rakibin zayıflığından mı yararlandı, yoksa üç günde form mu tuttu Ama Ergin Ataman iş başında olunca açıklar hemen de kapatılabiliyor. Fenerbahçe ile Galatasaray kesin favoridir. Fenerbahçe de Mersin BŞB’yi çabuk ve farklı temizledi. Nedir o Mersin takımındaki basketbolcudan başka çok şeye benzeyen elemanlar Adamları boyayıp yutturdular mı acaba Ya gençler Vah ki vah! Obradoviç gibi müthiş bir hocanın salona sürdüğü gençlere bir bakın, bir de diğer hocalarınkilere... Eh o kadar da fark olsun mu diyorsunuz Vallahi haklısınız.

***

Beşiktaş’ta üç veya dört rauntluk bir boks müsabakası olmuş. Yok yok boksörler arasında değil, kırk yıllık İbrahim Toraman’la palavradan şöhret Sezer arasında... Ve ikisi de kadro dışı. Hem de ocaktan itibaren kulüp dışı olarak... Asıl şaştığım ne biliyor musunuz Bu Sezer’in Fenerbahçe’ye gelişindeki sırrı bilmeyen Beşiktaş yönetimi... Ne kadar da safmış bunlar. Neyse... İbrahim solu hariç savunmanın her yerinde oynadığı gibi ön liberoda da idare etmişti. Ama Üzülmez düellosundan sonra bir de bu... Beşiktaş üçüncü maça izin vermeyecek.

***

Trabzonspor, Volkan’ı gönderiyor. Yazık! Bu kadar yetenekli bir oyuncu kendini ancak bu kadar harcar. Ya Batuhan Burada duralım. Asıl şaştığım, Trabzonspor’un bu oyuncuyu transfer edişidir. Kim bu oyuncunun alınışında rol oynamışsa ben olsam parayı ondan tahsil ederim. Öyle ya, Kadıköy’e vitrin maçına gelip de, maçtan bir gece önce sabahlayıp kampa gelen oyuncu alınır mı Volkan’ın da neyse problemi, bir an önce ondan kurtulması gerekir.

***

Mancini milli maç arasında ders çalışmış. Hangi dersleri mi Önce kendi takımındaki tanımadığı oyuncuları... Sonra da, örneğin ilk rakip Karabük’ten başlayarak rakipleri... Zaten Karabük’ü iyi çalışamazsa, o kontralardan sıkıntı çeker.