Bendeniz futboldan hoşlanmam. Ülkemizde öteden beri
futbol merakı, çılgınlığı, hastalığı vardır ama son yıllarda, aylarda,
haftalarda bu hastalık ve çılgınlık korkunç boyutlara ulaşmıştır.
Haberlerin metinlerini ve yorumlarını okumuyorum, sadece
başlıklarına ve resimlerine bakıyorum, durum o kadar vahim ki, futbol
meraklıları bile saçlarını başlarını yoluyor.
Bizans ta bir ara mavilerle yeşiller varmış, bizdeki
durum onların rekabetini de geçti.
Futbol bir spor mudur .. Siz yirmi iki kişinin sahada top koşturmasına ve yirmi iki milyonun bunu
stadyumlarda yahut ekranlardan seyr etmesine spor diyorsanız eyvallah.
Futbol gerçekten bir spor ise, bizdeki haliyle spor
olmaktan önce bir çılgınlıktır.
Sporun ana kaidelerinden biri centilmenliktir. İki sporcu
güreşir, sonunda biri yener, diğeri yenilir, birbirlerinin ellerini sıkarlar.
Sporda düşmanlık, rekabet yoktur. Müsabaka=yarışma
vardır.
Artık bizdeki son futbol maçları eski Romanın gladyatör
oyunlarına benzemeye başladı.
Ya futbol şikelerine ne demeli.
Futbol salarında oyuncular top koştururken, arka planda
karanlık odalarda kirli şike hesapları yapılıyormuş.
Bütün oyuncuları kasd etmiyorum ama özel hayatları seks
gazetelerinde teşhir edilen bazı oyuncuların çocuklara, gençlere, halka iyi örnek
olduklarını iddia etmek mümkün müdür
Futbolcularımızın içinde kimisi beş vakit namaz kılan
terbiyeli, ahlaklı, edebli, nezih gençler var. Onlar tabiî ki tenkitlerimin
dışındadır.
Sık sık yazarım, bu memlekette her şeyin çivisi çıkmıştır
diye Bu hükmüme itiraz eden var mıdır Bugünkü haliyle Türk futboluna normal
mi denir, yoksa çivisi çıkmış mı denir
Gezi hadiselerinin tahribatını gördük. Yarın Allah
saklasın iki büyük futbol kulübünün holigan ve militanları iç savaşa, Gezi
kalkışmasına benzer bir şey çıkartırlarsa ne yapacağız
Son çılgınlıklar Gezici kurmayların provokasyonu ve
tezgahı olabilir mi
Dış düşmanlarımız ve içteki işbirlikçileri nice konuyu ve
sahayı futbollaştırdılar.
Türklerle Kürtleri ayırdılar Sünnilerle Alevileri
Dindarları çağdaşları İç barışı ve toplumsal uzlaşmayı dinamitleyip berhava
ettiler.
Bütün bunlar Hahambaşı Haim Naumun doktrini planlarına
göre yapılıyor.
Lozanın gizli protokolleri, başka protokoller
Halkı ve gençliği müstehcen yayınlarla çürütmek.
Toplumu aşırı tüketimci ve aşırı israf eden bir topluma
dönüştürmek.
Halkı lüks mesken, lüks otomobil fetişisti yapmak.
Dindarları sekülerleştirmek, dinden kopartmak.
Gençliğin ve halkın bir kısmını seks manyağı yapmak.
Kaç kişi kaldıysa, ülkenin âqil insanlarından bir heyet
toplansa ve futbol taşkınlıkları hakkında doğru dürüst bir rapor hazırlasa ne
iyi olur.
Ey gerçek aydınlar Ey yüksek düşünürler!.. Ey âqilan!..
Futbolculuğumuz ve şikeler hakkında ne diyorsunuz
Olup bitenler normal midir, yoksa çılgınlık mıdır
Söyler misiniz, bu toplum nereye gidiyor
(İkinci yazı)
İtiraz Eden bir Zata
İtirazınızı okudum. İmam-Hatip okullarında namazın
mecburî olması isteğimi yersiz buluyorsunuz. Aksine çok yerindedir. Bendeniz
aşçılık veya bahçıvanlık okulunda namaz kılınmalıdır demiş olsaydım, belki
(haksız olarak) itiraz edebilirdiniz ama İmam-Hatip okullarında bütün
öğrenciler için vakit namazlarını kılmanın mecburî olmasını istememden daha
tabiî ve normal bir şey olamaz.
İmam-Hatipte okuyacak çocuğumuz ileride cami imamı, vaiz,
müftü, din dersi öğretmeni olabilir. Onun namazlı ve abdestli olarak yetişmesi
bu yüzden çok önemlidir.
Din görevlisi
olmayacak da doktorluk, mühendislik, ticaret gibi bir meslek seçecekse yine
namazlı olması icab eder. Çünkü o genel kültürün yanında dinî tahsil veren bir
okuldan mezun olmuştur ve iyi bir Müslüman sayılması için mutlaka
musalli=namazlı bir Müslüman olması gerekir.
Sultan ikinci Abdülhamid Han zamanında veteriner
mekteplerinde bile beş vakit namaz kılmak mecburî idi.
Bir İslam devletinde bütün Müslümanlar namaz kılar.
Medreselerde ve genel kültür mekteplerinde namaz mecburî olur.
Müslüman olmayanlara baskı yapılmaz, onlar kendi
dinlerinde hür ve serbest bırakılır.
Zamanımızda birtakım İslamcıların en büyük çelişkisi ya
hiç namaz kılmamaları, yahut bazen kılıp bazen kılmamalarıdır.
Tekrar ediyorum: İmam-Hatip okullarında vakit
namazlarının cemaatle kılınmasının mecburî olmaması çok büyük bir aykırılık ve
çelişkidir.
Namazsız Müslümanlar ileride hem İslama, hem de
memlekete, devlete ve halka büyük zararlar verebilir.
Bendenizin bu iddiasına karşı çıkacak aklı başında,
bilgili ve vicdanlı bir Müslüman düşünemiyorum.
Müslümanların açtıkları bütün özel okullarda namaz
mecburî olmalıdır.
Bazı İslam-Türk kolejlerinde cami olmaması, namazı dosdoğru
kıldıracak bir imam bulunmaması ve Müslüman öğrencilerin cemaatle vakit namazı
kılmaması korkunç ve yıkıcı bir eksikliktir.
Okulda gayr-i Müslim öğrenciler varsa, onlara elbette
hiçbir baskı yapılamaz.
Bazı Ehl-i Sünnetten sapmış bid atçi İslamcılar hem
İslam, Kur an diyorlar, hem de namazı gündemlerinden çıkartmış bulunuyorlar.
Namaz imandan sonra İslamın ikinci şartıdır, temelidir. Bir Müslüman namazı
nasıl ihmal edebilir
Zamanımızda gerçekten dindar liseli ve üniversiteli bir
gençlik kütlesi var mıdır
Var diyen varsa, İstanbulda bir ay müddetle sabah
namazında camileri dolaşalım ve cemaat içinde kaç liseli, kaç üniversiteli genç
var, görelim. Maalesef yoktur.
Bir İslam toplumu namazı terk yahut ihmal ederse onun
iflah olması, necat ve felah bulması imkansızdır.
Namaz işine önce İmam-Hatip mekteplerinden başlayalım.
26.09.2013