Otomobil

Volkswagen'den üzen veda: 50 yıllık efsane Türkiye pazarından çekiliyor!

Türkiye yollarının en çok görülen modellerinden biri tarihe karışıyor.

Abone Ol

Otomobil tutkunlarını ve B sınıfı araç arayanları üzecek haber Alman devinden geldi.

Yarım asırdır yollarda olan, neredeyse her ailenin bir dönem kapısının önünde duran Polo, Türkiye serüveninin sonuna geldi.

22 Kasım’da yürürlüğe giren ve Avrupa Birliği ile Serbest Ticaret Anlaşması olmayan ülkelerden gelen araçları kapsayan yeni gümrük duvarı, bu ikonik modelin ipini çekti.

Yeni gümrük düzenlemesine takılan Volkswagen Polo'nun fiyatı SUV modellerle yarışır hale gelince, marka satışları durdurma kararı aldı.

"Fiyatı Tiguan Seviyesine Çıkıyor"

Sektörde şok etkisi yaratan gelişmeyi Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro duyurdu. CNBC-e'ye konuşan Bottaro, yaşanan süreci tüm çıplaklığıyla anlattı. Ek gümrük vergilerinin maliyetleri katladığını belirten Bottaro, Polo'nun fiyatının markanın SUV modeli Tiguan ile yarışır hale geldiğine dikkat çekti.

Bottaro, "Bu ek yükümlülükler Polo'nun fiyatını neredeyse Tiguan seviyesine çıkarıyor. Bu aracın bu şartlarda rekabet etmesi mümkün değil" diyerek durumun vahametini ortaya koydu. Çözüm arayışlarının sürdüğü ancak tablonun karanlık olduğu, bir çıkış yolu bulunamazsa satışların mecburen durdurulacağı ifade edildi.

Yerine Elektrikli Kardeşleri Geliyor

Peki Polo'nun yarattığı boşluk nasıl dolacak? Marka, rotayı elektriğe çevirmiş durumda. Bottaro, 2026 yılının sonunu işaret ederek ID Polo ve ID Cross modellerinin müjdesini verdi.

"Polo'yu kaybediyor olabiliriz ancak 2026 sonunda bu iki modelin satışı başlıyor olacak" diyen Bottaro, ID Polo'nun efsane modelin yerini doldurabilecek kapasitede olduğunu savundu. Şu an bu yeni modeller için hummalı bir fiyat çalışması yürütülüyor.

Passat ve Jetta Kapısı Kapalı

Vatandaşın merakla beklediği diğer modeller Passat ve Jetta için de kapılar şimdilik kapalı. Volkswagen'in Çin pazarında 29 yıldır liderliği sürse de, üretim Asya pazarlarına yönelik devam ediyor. Türkiye'deki sertifikasyon şartları sağlanmadığı müddetçe bu modellerin Türkiye asfaltına inemeyeceğinin altı çizildi.

Gözler şimdi, stoklardaki son Polo'ların ne zaman tükeneceğine ve 2026'da gelecek yeni elektrikli neslin fiyat etiketine çevrildi.