Keşke böyle bir başlığı tersinden atmış olsaydım. Yani,

Biz  kim onlar, onlar kim diye... Ama

gerçekler de apaçık ortadadır.

Şimdi konuyu açalım. İspanya Futbol Federasyonu, ligin

iddialı değil ama köklü takımlarından Elche yi ikinci lige düşürdü. Gerekçe

şöyleydi: Siz Elche olarak iki sezondan bu yana bütün uyarılarımıza rağmen

vergi borçlarını ödemediniz. Ve bu sezon sonuna kadar olan süreniz de doldu. Bu

nedenle ikinci lige düşürüldünüz... Bu takımın yerine de bu sezon ligi 18.

bitiren Eibar La Liga da kaldı. Bu kadar basit...

Duyar gibi olduğum bazı sitemler var. Yani, Acaba aynı

konumda Real Madrid veya Barcelona olsaydı aynı uygulama gündeme gelir miydi

Haklısınız. Çünkü sizler Türkiye de yaşıyorsunuz veya gurbetteki Türklersiniz.

O zaman hemen sadede gelelim. Bundan yedi-sekiz sene önce veya daha önce de

olabilir, takvim tutmadım, aynı durumla koca Real Madrid karşı karşıya kaldı.

Ve İspanya Futbol Federasyonun tanıdığı süre bitmek üzere iken, Real Madrid

Kulübü, Madrid ilinin çok önemli bir yerinde olan ve bilmem kaç dönümlük tapulu

arazisini belediyeye, yanlış aklımda kalmadıysa, 250 milyon dolara satmak

zorunda kaldı. Ve oradan gelen parayla vergi borucunu ödeyerek ikinci lige

düşürülmekten kurtuldu.

Şimdi bize uyarlayalım durumu... Bizim gibi eskiler çok

iyi bilirler. Neyi mi Bizim Üç Büyükler, son yedi-sekiz yıla gelene kadar

vergi borçları tavan yaptığında bir Ankara yaparlardı ve iki çay, iki kahve

muhabbeti sonunda da borçlarını neredeyse sıfırlayarak üç kuruşa

taksitlendirirlerdi. Şimdi bir anı...

Serdar Bilgili Beşiktaş başkanı iken gidildi Ankara ya...

Bir tarafta Aziz Bey diğer tarafta ise rahmetli Özhan Canaydın... Fenerbahçe

ile Galatasaray ın vergi borçları 150 milyon dolarların üzerinde iken,

Beşiktaş ın Süleyman Seba sayesinde sıfır iken Bilgili ile 15 milyon dolara

çıkmıştı. Sonuç olarak, kahve ve çaydan sonra üç kulübün de borçları kulüp

başına 3 er milyon dolara düşürülmüştü. Bu sonuca Bilgili isyan etmişti.

Demişti ki, Hiç olmazsa bizimkini affedin ya da 500 bin dolara indirin. Öyle

ya bizden on kat fazla olanlarla aynı seviyede kaldık...

İşte Batı, ne yazık ki, işte Türkiye... Sen vatandaş

olarak, işçi veya memur,  aylığını

almadan vergini peşin öde, başkaları bir futbolcuya senelik 10 milyon bastırsın

ama vergiden tüysün... Yüzde 40 olan verginin de yüzde 15 e indirilmesini için

aşındırmadık kapı bırakmasın...

Evet, işte İspanya, işte Türkiye! Dünkü yazımda TFF ile

Kulüpler Birliği Vakfı nın yayın ili ilgili kurmada anlaştıkları A.Ş den söz

etmiştim. Ne dersiniz AŞ öder mi en azından Ya da en azından ödetir mi Siz

hiç sakal tıraşı oldunuz mu