NATO demek ABD demek… ABD demek NATO demek…

Bir kere bu denklemi kurmakta yarar var.

Ki kafalarımız karışmasın!

Amerika’yı NATO’nun altından çekip aldığınızda ne NATO kalır ne de Kuzey Atlantik Anlaşması!

NATO’YA NE KADAR GÜVENMELİYİZ?

Türkiye, Yunanistan ile birlikte 18 Şubat 1952 tarihinde resmen NATO'ya üye oldu.

Öncesinde de Türkiye, Bakanlar Kurulu'nun 25 Temmuz 1950'de aldığı kararla Kore'ye asker gönderdi. Tuğgeneral Tahsin Yazıcı komutasındaki 5.083 kişilik ilk Türk Tugayı, 25 Eylül 1950'de İskenderun Limanı'ndan yola çıkarak cepheye intikal etti.

1950-1953 yılları arasında meydana gelen Kore Savaşı’na 1,2,3 ve 4’üncü Türk Tugayları katıldı. Savaşa fiilen katılan Türk askerinin sayısı 21.212. Kore Savaşı’nda 724 askerimiz şehit oldu. 2147’si yaralandı. 234 askerimiz esir düştü. 166 askerimiz ise kayboldu.

Türkiye'nin NATO'ya katılımına ilişkin protokol ise 17 Ekim 1951 tarihinde imzalandı.

Kuzey Atlantik Antlaşması'na Türkiye'nin katılmasına dair kanun, TBMM tarafından 18 Şubat 1952'de kabul edilerek yürürlüğe girdi.

TÜRKİYE NATO’YA NEDEN GİRDİ?

Kuzeyden gelebilecek Komünizm tehdidine karşı girdi!

Peki, 1990 sonrası Komünizm diye bir tehlike kaldı mı? Kalmadı!

Peki, bu tarihten sonra NATO ‘düşman hedef’ olarak neyi belirledi? İslam’ı!

Bu karanlık planı ilk açıklayan da İngiliz kadın Başbakan oldu!

AMA BAKAR MISINIZ?

* 27 Mayıs askeri darbesinin arkasında ABD’nin NATO’nun parmağı var mıdır, yok mudur?

* 1974 Kıbrıs Barış Harekatı’nda Türkiye’ye ambargo koyan bu ABD - NATO değil midir?

* 12 Eylül askeri darbesinin arkasında ABD’nin NATO’nun parmağı var mıdır, yok mudur?

* Terör örgütü PKK’yı besleyen, koruyan, kollayan bu ABD-NATO değil midir?

* 28 Şubat askeri darbesinin (post-modern darbe) arkasında ABD’nin NATO’nun parmağı var mıdır, yok mudur?

* 15 Temmuz hain darbe ve işgal harekâtının arkasında ABD’nin, NATO’nun parmağı var mıdır, yok mudur?

Peki, bu ABD’ye bu NATO’ya güven olur mu?

Peki, bu ABD’nin bu NATO’nun ipi ile kuyuya inilir mi?

Muhabir: Rıza Yayladangel