İzmir Büyükşehir Belediyesi, düzenli bir gelir sahibi olmayan vatandaşlara sosyal yardım desteği sunar. Yoksul vatandaşların İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne belirli belgeler ile başvurması halinde haklarında inceleme başlatılır. İncelemenin ardından başvuru sahibi ile ilgili olumlu ya da olumsuz karar verilir. İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne sosyal yardım başvurusunda bulunmak için şu yöntemlerden biri kullanmalıdır:
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne gidip doğrudan sosyal yardım başvurusunda bulunabilirsiniz. Bunun için yanınızda T.C. kimlik kartınızın olması gerekir. Belediye görevlisi tarafından size verilen sosyal yardım başvuru formunu doldurup işlemi tamamlayın.
- ALO 153 Beyaz Masa aracılığıyla İzmir Büyükşehir Belediyesi sosyal yardım başvurusu oluşturabilirsiniz. Çağrı merkezi ile iletişime geçtikten sonra sosyal yardım talebinizi
- iletin. Ardından kişisel bilgilerinizi ve gelir durumunuzu ile ilgili bilgileri vererek işlemi tamamlayın.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait him@izmir.bel.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz. Buraya doldurduğunuz sosyal yardım başvuru formunu yollayarak süreci başlatın.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin resmi çağrı merkezine 444 40 35 numarası ile ulaşıp sosyal yardım başvurunuzu başlatın.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin resmi internet sitesi bizizmir.com üzerinden başvuru yapın. Sitede yer alan sosyal yardım başvuru formunu güncel bilgileriniz ile doldurun. Ardından işlemi onaylayarak başvuruyu tamamlayın.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yapılan sosyal yardım başvuruların açıklanması belirli bir süre sonra gerçekleşir. Bu süreç içinde başvuru yapan vatandaşların verdiği bilgilerin doğruluğu araştırılır. İzmir içinde ikamet eden dar gelirlilerin verdikleri bilgiler doğruysa yardım sağlanır. İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yapılan sosyal yardım başvurularını sorgulamak için aşağıdaki iletişim kanallar kullanılabilir:
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne gidip yetkililer ile görüşerek sosyal yardım başvurusunu sorgulayabilirsiniz.
- ALO 153 Beyaz Masa hattını arayıp İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yaptığınız sosyal yardım başvurusu sonucunu öğrenebilirsiniz.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait him@izmir.bel.tr adresine e-posta yollayıp başvuru sonucunu hakkında bilgi alabilirsiniz.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait 444 40 35 numaralı çağrı merkezini arayıp sosyal yardım başvurusunun sonucunu öğrenebilirsiniz.
- İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait izmir.bel.tr/tr/GebeBasvuru/4140/DurumSorgula sitesine girerek T.C. kimlik numaranız ile başvurunuzun durumunu takip edebilirsiniz.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Yardımları Nelerdir?
İzmir Büyükşehir Belediyesi, sosyal yardım kapsamında dar gelirli vatandaşlara pek çok sayıda destek verir. Bunların içinde gıda paketi, ulaşım kartı, giyecek, yakacak, kırtasiye, bot ve mont yardımları da vardır. Bazı vatandaşlara aylık giderlerini sağlamaları için nakit para desteği sunulur. İzmir içinde yaşayan vatandaşların her yardım için ayrı ayrı başvuru yapması gerekir.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Yardımları Kimlere Verilir?
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği sosyal yardımlar muhtaçlık sınırı altında yaşayan vatandaşları kapsar. Hanede kişi başına düşen gelirin asgari ücretin 3’te 1’inden az olması en temel faktördür. Bu kriter ile bazı özel durumu olan kişilere destek sunulur. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yardım sunduğu gruplar şunlardır:
Şehit ve gazi yakınları
- Asker aileleri
- Dul kadınlar
- Yetim ve öksüz çocuklar
- Öğrenciler
- Engelliler
- Düzenli geliri olmayan işsizler
- Kronik hastalar
İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Yardım İçin Hangi Belgeler İstenir?
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne sosyal yardım başvurusunda bulunurken bazı belgelerin teslim edilmesi istenir. Bu belgeler şu şekildedir:
- T.C. kimlik kartının aslı ve fotokopisi
- İkametgâh belgesi
- Engelli belgesi
- Gelir belgesi
- Fakirlik belgesi
- Öğrenci belgesi
İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Yardım Başvurusu Ne Zaman Sonuçlanır?
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yapılan sosyal yardım başvurularının sonuçları 1 ay içinde açıklanır.