Dacia Duster ve Dacia Sandero karşılaştırması! Duster mı, Sandero mu?

Dacia'nın SUV formatındaki araçları Duster ve Sandero Stepway, araçları Türkiye piyasasında tutuluyor. İki aracı sizler için karşılaştırdık.

Dacia Duster ve Dacia Sandero ülkemizde en çok tercih edilen otomobil modellerinden. Piyasadaki en uygun iki crossover'ın ön tarafında Dacia logosu var: Dacia Sandero Stepway ve Dacia Duster. Renault Grubuna ait marka, düşük maliyet stratejisi ile son 15 yılda pazarda büyük bir yer edinmeyi başardığı için her iki model de oldukça popüler. Bu SUV karakterini vurgulamak için iki model sağlam bir görünüme, alt korumalara ve tavan barlarına sahiptir.

SANDERO TASARIM AÇISINDAN SADE

Duster, uzun süredir piyasada olan (yeni 2022 Duster birkaç ay içinde gelecek) oldukça uygun fiyatlı bir otomobil gibi görünüyor. Öte yandan Dacia eski moda bir tasarım sergiliyor, her şey çok basit ve malzemeler çok basit gibi duruyor. 

Son geliştirilen teknolojik unsurlar olmamasına rağmen, eksik olan hiçbir şey yok. İki modelin daha yüksek versiyonlarında arka kamera, anahtarsız erişim ve çalıştırma, kör nokta dedektörü, bir çift 12V priz veya otomatik klima kontrolü gibi donanımlar bulabiliriz. Duster'ın sahip olabileceği ve Sandero Stepway'in donatamayacağı bir öğe deri döşemeye sahip olma seçeneğidir.

Yeni nesil ile Sandero, tasarım açısından sade kalsa da kalite kazanmış iç mekanını yeniledi ve hatta versiyona bağlı olarak gösterge paneli ve kapılarda bazı renk ve kumaş kaplama dokunuşları var. Sürüş asistanlarında iyileştirme için çok yer olmasına rağmen, ergonomi ve pasif güvenlik de iyileştirildi.

Daha küçük Dacia'nın yenilenmesi sadece kabinin görünümünü iyileştirmekle kalmıyor, aynı zamanda Duster'da bulunmayan bazı donanım unsurlarını da ekliyor: örneğin elektrikli park freni, bir çift USB soketi veya ön park sensörleri ( Duster sadece arka var ama Sandero'da ön ve arka var).

İç mekandaki bir diğer farklılık ise bilgi-eğlence sistemi. Her birinin en eksiksiz multimedya ekipmanı benzerdir ancak bazı farklı özelliklere sahiptir. İkisi de oldukça iyi çalışıyor, Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu ve navigasyona sahip.

Duster 7 inç dokunmatik ekrana sahipken, Sandero daha yüksek bir konumda 8 inç ekran ve yanda çıkarılabilir akıllı telefon tutucusu ve biraz daha modern bir arayüz sunuyor. İkisi de görüntü kalitesinde veya dokunsal geri bildirimde üstün değildir, ancak işi yaparlar ve kullanımı kolaydır.

Sandero Stepway'in arka koltuklarında lüks bulamayacağız ve mevcut olan tek konfor ekipmanı, ön koltuk arkalıklarının arkasındaki cepler ve bir 12V priz. Keyif aldığınız şey, bu segmentteki bir araba için arkada bolca yer var çünkü uzun boylu yolcular kendilerini rahat hissedecekler ve hatta merkezi plaza bile makul bir konfor sağlıyor.

Duster daha küçük bir dış genişliğe sahip, bu nedenle bunun ikinci koltuk sırasında bir yansıma getirebileceğini düşünmek mantıklı görünüyor. Ama ilginç bir şekilde durum böyle değil, Sandero'ya göre bu arka koltuklarda yolcular için 1 cm daha geniş ve 1.5 cm daha yüksek yükseklik buluyoruz. Bazı bacak mesafesi de kazanılır. Bu nedenle, aile kullanımı için Duster, alan konusunda Sandero'dan daha fazla tavsiye edilir ve bu özellik bagajda da fark edilir.

BAGAJ KONUSU ES GEÇİLMEMELİ

Sandero Stepway'in yükleme kapasitesi normal Sandero ile aynıdır ve bu segmentin ortasında yer alan 328 litre kapasiteye sahiptir. Oldukça iyi çözülmüş, eşyaları tutmak için bazı kancaları var ve isteğe bağlı olarak yükü daha iyi dağıtmamıza yardımcı olan bir çift dip takabiliriz. Arka koltukların katlanmasıyla alan 1.108 litreye çıkıyor.

Duster, 445 litrelik büyük bir bagaj sunmak için daha uzun boyundan yararlanıyor, ancak 4x4 tahrikli versiyonların 34 litre kaybettiğini hesaba katmak gerekiyor. Buna rağmen yine de harika bir sonuç, rögar geniş ve ayrıca arka koltukların sırtlığı katlandığında kapasitenin 1.478 litreye çıkarılmasına izin veriyor.

DACİA LPG'YE GÜVENİYOR

Mekanik bölümünde, iki model bazı ortak motorları gösterir, ancak yapılandırma olasılıklarında da dikkate değer farklılıklar vardır. Örneğin, ikisi, Eco çevre etiketine sahip LPG yakıtlı bir itici gazın, 100 hp Eco-G motorun keyfini çıkarabilir. Sıvılaştırılmış gaz, Dacia'nın açık bir iddiasıdır ve aslında Duster, piyasadaki en çok satan gazlı SUV'dir.

Benzinli olarak Duster, 90, 130 ve 150 hp'lik TCe motorlarıyla çok geniş bir ürün yelpazesi sunar. Sandero kendi payına sadece en düşük versiyonu, 90 hp versiyonu sunuyor, ancak Duster'ın aksine CVT tipi otomatik şanzımanın keyfini çıkarma imkanı sunuyor. Duster serisinde otomatik şanzımanlı bir varyant yoktur, her zaman manuel şanzıman kullanır.

Duster'ın sahip olabileceği şey, yeni Sandero'nun reddettiği bir yakıt türü olan dizel mekaniğidir. Bu iyi bilinen 115 hp BlueHDI motordur ve burada da önemli bir şey vardır ve bu mekanik, Sandero Stepway'in sahip olamayacağı bir dört tekerlekten çekiş sistemi ile ilişkilendirilebilir.

Dacia'nın 4x4 sürüşü Duster'ı sahada daha etkili kılıyor ve aslında bu otomobil için her zaman öne çıkan erdemlerden biri. Aşılması gereken büyük engeller olmadığı sürece asfalttan oldukça iyi gidiyor. Bu ülke gezileri için Sandero Stepway iyi bir performans sergiliyor ancak Duster suda balık gibi hissediyor.

Daha büyük Dacia SUV (en azından Bigster gelene kadar) sadece daha iyi çekiş sunmakla kalmıyor, aynı zamanda daha iyi arazi boyutları, daha yüksek sürüş konumu ve daha yüksek yerden yükseklik (gövdeden 210 mm) sunuyor. Adım). Ama yolda oyunu kazanan Sandero Stepway oluyor.

SÜRÜŞLERİ KOLAY VE RAHAT

Asfalt üzerinde, her iki model de kesinlikle konfor odaklı bir yönelime sahip, özellikle amortisörün yumuşak ayarı nedeniyle, bunlar performans mesleği olan otomobiller değil, sürüşü kolay ve rahat. Bu, özellikle kullanımda daha fazla iyileştirmenin olduğu Sandero Stepway'de fark edilir.

Daha önce bu model için 100 hp'ye kadar motorlar olduğunu, Duster'da ise 150 hp'ye kadar versiyonları olduğunu söylemiştim. Gücünün yetersiz kalabileceğini düşünebiliriz, ancak öyle değil, mevcut motorların hiçbirinde sağduyulu ancak yeterli performans gösteriyor.

SANDERO STEPWAY, DUSTER'DAN DAHA HAFİF

Sandero Stepway, Duster'dan yaklaşık 200 kg daha hafif olduğu için çok fazla süvari gerekli değildir, bu büyük bir farktır ve bu sadece daha küçük boyutuyla değil, aynı zamanda modern CMF-B platformunu (Renault tarafından kullanılanla aynı) kullanmasıyla açıklanır. yeni Clio ve Captur'da) bu yeni nesilde.

DACİA DUSTER TÜRKİYE GÜNCEL FİYATI

Ülkemizde fiyatı nedeniyle en çok tercih edilen araç modellerinden olan Dacia Duster'ın başlangıç fiyatı güncel olarak 203.000 TL'dir.

DACİA SANDERO TÜRKİYE GÜNCEL FİYATI

İncelemeye aldığımız Dacia Sandero Stepway fiyatı ise güncel olarak 164.900 TL'dir.

15 Haz 2021 - 20:40 - Aile & Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Türkiye'de erken seçime gidilmeli mi?