Dijital pazarlama ve reklam maliyetlerinizi nasıl belirlemelisiniz?

Covid-19 korona virüsün etkileri birçok sektörde iş ve çalışma koşullarını olumsuz yönde etkiliyor.

Yaşanan küresel krize bağlı, işletmeler çalışma saatlerinde değişikliğe gitmek zorunda kaldı. E-Ticaret üzerinden satış yapan firmalarda ise olumsuz bir etki görülmüyor. Bu alanları kullanan birçok firma, satış hacmini arttırmış durumda.

E-ticaret ve kurumsal sitelerden satış yapmak birçok işletmecinin yapılacak listesinde yer alıyor. İnternet üzerinden satış yapma fikri ortaya çıktığında, ilk akla gelenler SEO ve Google ADS reklamları olduğunu söyleyebiliriz. Peki, bu modelleri tercih etmek ne kadar bütçe gerektiriyor hiç düşündünüz mü?

Her ay SEO ile 20.000’den fazla arama yapılırken, SEO fiyatları araması bu aramaların yarısını oluşturuyor. Özellikle işletme sahipleri, SEO fiyatları ya da ücretleri yönünde aramalar gerçekleştiriyor. Aslında, bütçede yapılacak ilk planlama burada başlıyor. Seo danışmanlığı almaya karar verdiyseniz, gelin şimdi ayırmanız gereken bütçeye değinelim.

SEO Çalışma Bütçesi Nasıl Hesaplanır?

Kampanyanıza göre sunulan SEO fiyatları 3 farklı şekilde hesaplanır. Hesaplamalar genellikle aylık seo danışmanlığı üzerinden belirlenir ve ödenecek tutarlar 12 aylık sözleşmeyle güvence altına alınır. Aylık ödeyeceğiniz seo danışmanlık ücreti 500 TRY ile 7.500 TRY aralığındadır. Bu çalışma için genellikle 800-1200 TRY tutarında çalışmalar yapılıyor.

Saatlik SEO ise farklı bir çalışma modelidir. Burada alacağınız çalışma çok verimli olmamakla beraber bilgi sahibi olmanızı gerektirir. SEO kampanyalarınızı yönetiyor ve hiçbir şekilde başarı elde edemiyorsanız bir seo uzmanından saatlik danışmanlık almanız işe yarayabilir. Aksi bir durumda istediğiniz dönüşümü almanız hiç kolay olmayacaktır. Saatlik seo ücret aralığı ise genellikle 150-800 TRY aralığında değişmektedir.

Ön Ödemesiz Çalışma Bütçesi Nedir?

Performansa dayalı seo ücreti ise ön ödeme gerektirmez. Bu çalışmada firma sahibi ile ajans sahibi bir araya gelerek bir protokol imzalar, protokolde bulunan süreye göre performans çalışması başlar. Belirtilen sürenin sonunda istenen sonuçlara gelindi ise ajans ve/veya uzmana ödeme yapılır. Bu yönde hizmet veren ajansların sayısı oldukça azdır. Yine de hizmet veren firmalar bulmanız mümkün.

Google ADS Maliyetini Nasıl Planlamalısınız?

Google ADS maliyetleri yayımlanacak olan kampanyaya, bölge ve reklam türüne göre büyük farklılıklar göstermektedir. Alt/Üst Reklam Kelimeleri bütçe belirlemenizde büyük bir etkiye sahiptir. Özellikle sayfa üstü reklam maliyetleri düşünüldüğünde günlük ayırmanız gereken bütçe 75-350 TRY aralığında değişebilmektedir. Eğer çalışmalarınız yüksek rekabet ortamında bulunuyorsa, belirtilen tutarı 500 TRY ve üzerinde planlayabilirsiniz. Burada paylaşılan bütçe, günlük ve sürekli açık reklamlara göre hazırlanmıştır. Düzensiz ve aralıklı yayınlanan reklamlar bütçenizi daha da arttıracağı gibi kısa sürede bitmesine sebep olacaktır.

Yazıyı okumanıza rağmen hala kararsız mısınız? Bütçenizi nasıl planlayacağınız konusunda yardıma ihtiyacınız varsa cgw.com.tr web sitesini ziyaret edebilir ya da +90 212 673 51 53 numaralı hattan iletişime geçebilirsiniz. CGW® Dijital Performans & SEO ajansı

Advertorial

13 May 2020 - 01:14 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?