Aile & Yaşam

Bordo Pasaport İçin İstenen Belgeler Nelerdir?

Bordo pasaport, umuma mahsus pasaport olarak da bilinmektedir. Sadece Türk vatandaşlarında verilen bu pasaport, uluslararası bir kimlik belgesi özelliğine sahiptir. Peki bordo pasaport nasıl alınır?

Abone Ol

İçişleri Bakanlığı tarafından sadece Türk vatandaşlarına verilen bordo pasaport, umuma mahsus pasaport olarak bilinir. Bu pasaport Türk vatandaşlarının uluslararası bir kimlik belgesine sahip olmasını sağlar. Bordo pasaport ile Türk vatandaşları yurtdışına çıkabilir ve Türkiye ile aralarında vize muafiyeti olan anlaşmalı ülkelere giriş yapabilir.

Umuma mahsus pasaport ya da herkesin tabir ettiği adı ile bordo pasaport, toplamda otuz sekiz sayfadan oluşmaktadır. Ülke ziyaretleri için alınan vizeler, pasaportta yer alan sayfalar işlenmektedir. Bordo pasaportların geçerlilik süresi altı ay ile on yıl arasında değişmektedir.

Bordo Pasaportu Kimler Alabilir? Nasıl Çıkartılır?

Bordo pasaport almak isteyen kişilerin ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması gerekir. Aynı zamanda devlet memurları yeşil pasaport alabilme hakkına sahiptir. Diplomatlar ve milletvekilleri ile siyah pasaport kullanmaktadır. Devlet hizmetinde çalışmayan Türk vatandaşları ise sadece bordo pasaporta sahip olabilmektedir.

Bordo pasaport alabilmek için ilk olarak nüfus müdürlüklerine başvurulması ve randevu alınması gerekmektedir. Bu işlemler için direkt olarak nüfus müdürlüklerine gidilebileceği gibi online olarak da işlemler tamamlanabilir. Randevu tarihi belirlendikten sonra bordo pasaport başvurusu için gerekli olan belgelerin temin edilmesi gerekir. Bordo pasaport almak isteyenler, işlemler için oluşturacakları randevularını Alo 199 hattını arayarak da yapabilmektedir.

Bordo Pasaport Başvuru Merkezleri

Ülkemizde başvurulacak olan pasaport türüne göre farklı başvuru merkezleri hizmet vermektedir. Bordo pasaport başvuru merkezleri ise il ve ilçe nüfus müdürlükleridir. Bordo pasaport almak isteyen kişiler, bağlı bulundukları il ya da ilçedeki nüfus müdürlükleri aracılığı ile işlemlerini kolayca yapabilmektedir.

Bordo Pasaport Almak İçin Gerekli Olan Belgeler

Bordo pasaport almak isteyenlerin ilk olarak belgelerini tamamlaması gerekmektedir. Aynı zamanda randevu işlemlerini de gerçekleştirmesi gerekir. Nüfus müdürlüğü tarafından istenilen belgelerin eksik ya da hatalı olması halinde randevu iptal edilir ve yeni randevu almak işlemi geciktir. Bu unsura dikkat edilerek, bordo pasaport için hazırlanması gereken evraklar şu şekilde sıralanmaktadır;

* Kimlik kartı ya da geçici nüfus belgesi

* 2 adet biyometrik fotoğraf

* Var ise eski pasaport

* Pasaport harç ve defter ücreti makbuzları (25 yaşın altındaki öğrencilerin har bedeli yatırmasına gerek yoktur)

* Bordo pasaport almak isteyen öğrenciler için altmış günü geçmemiş öğrenci belgesi

* Reşit olmayan kişiler ve engelli bireyler için muvafakatname belgesi

2024 Yılı Pasaport Harcı ve Defter Ücreti Ne Kadar?

Pasaportlar için ödenmesi gereken harçlar ve defter ücretleri her sene güncellenmektedir. Buna bağlı olarak 2024 yılı için de bu tutarlar güncellenmiş ve bu yıl bordo pasaport almak isteyenlerin ödemesi gereken tutarlar netlik kazanmıştır.

Bordo pasaport için ödenmesi gereken harç ve defter ücreti, pasaportun süresine göre değişmektedir. Bordo pasaport süreleri ve bu sürelere göre 2024 yılında ödenmesi gereken harç tutarı ile defter ücretleri şu şekildedir;

* 6 ay süreli bordo pasaportun harç ücreti 1639,30 TL, defter ücreti 790 TL, toplam ücreti ise 2429,30 TL

* 1 yıl süreli bordo pasaportun harç ücreti 2396,60 TL, defter ücreti 790 TL, toplam ücreti ise 3186,60 TL

* 2 yıl süreli bordo pasaportun harç ücreti 3912,60 TL, defter ücreti 790 TL, toplam ücreti ise 4702,60 TL

* 3 yıl süreli bordo pasaportun harç ücreti 5558,30 TL, defter üçeri 709 TL, toplam ücreti ise 6348,30 TL

* 4 – 10 yıl süreli bordo pasaportun harç ücreti 7833,00 TL, defter üçeri 709 TL, toplam ücreti ise 8623,00 TL