Milli Eğitim sistemimizde son dönemde iyileştirmeler yapıldı mı?
Yapıldı!
Milli Eğitim sistemimizde son dönemde olumlu adımlar atıldı mı?
Atıldı!
Milli Eğitim sistemimizde son dönemde müfredatta bazı iyileştirmeler yapıldı mı?
Yapıldı tabi!
Ama tüm bunlar yeterli mi?
Hayır yeterli değil!
Biz hâlâ ders kitaplarımıza 1974 Kıbrıs Barış Harekatımızı hakkıyla koymuş değiliz!
Biz hâlâ 4+4+4 zorunlu okul çağı meselesini çözebilmiş değiliz!
Biz hâlâ İmam Hatip Liselerinde 7 sene Arapça dersi verilip de Arapça öğretil(e)meyen ders müfredatını ve metadolojisini çözebilmiş değiliz!
İngilizce de aynı şekilde…
Düşünebiliyor musunuz; dini eğitim alınan bir okuldan deist, ateist, agnostik çocuklar yetişiyor.
Biraz değil, epeyce tuhaf değil mi?
Eğitimci Yusuf Yalçın, bir süre önce Japonya’ya gitti…
Bir gurup eğitimciyle birlikte…
Japonya’nın eğitim sistemine ilişkin son derece ilginç notlar ve izlenimleri var. Okuyalım;
* “Japonya ile Türkiye arasında 6 saat fark var. Eğitim sistemi içinde elbette farklılar var ancak birçok ortak nokta ve eğitime bakış açısında benzerliklerimiz var.”
* “Japonya’da okul öncesi eğitim zorunlu olmasa da 3 yıl.”
* “Üniversiteye gidenlerin oranı yüzde 50. Özel ya da devlet üniversitelerine giriş sınav ile.”
* “Çocuklar ilkokuldan sonra teknoloji ile tanıştırılıyor, Japonya’da.”
* “Sınıflarda akıllı tahta yok, teknoloji olan okullarda da akıllı tahta oranı %30’u geçmiyor. Çocukların eline sussun diye tablet vermeyelim, hem öğretmen hem öğrenci için okullarda tahtaya dönme zamanı.”
* “İlkokul çocukları ayakkabılarını çıkarma, temizlik yapma gibi temel eğitimleri alıyorlar.”
* İlkokul çocukları kendi başına yetmeyi öğreniyorlar.”
* “Davranış eğitimi ağırlıklı bir sistem var.”
Kimseyi töhmet altında bırakmadan…
İsim vermeden…
Hedef göstermeden…
Şunu zikretmek istiyoruz;
* BİZDE NEDEN BU UYGULAMA YOK!
* JAPON EĞİTİM BAKANI MI ALALIM YANİ!
* BİZ DE YAPABİLİRİZ, HA GAYRET BAKAN BEY!
Daha ne diyelim?