Polemik Reaksiyon reaksiyon hep reaksiyon Sloganlar
Derinliği olmayan çocuksu meraklar Günlük parlamalar, ateşlenmeler Tek
maddeli gündemler Yüzeysellik Ucuzluk İşportacılık Magazin tefekkürü
Hafızasızlık Bin türlü bağımlılık ve özürlülük
Doğru dürüst ciddî analizler, sentezler, araştırmalar,
incelemeler ne kadar az Yazılanların söylenenlerin binde biri ancak.
Türkiyenin, insanlığın halini, gidişatını derin İslam
hikmeti ile gören kaç Müslüman var
Laik Kemalist cephe sanki akıl tutulmasına uğramış.
Dünya liberalleri ile bizim liberaller arasındaki seviye
farkı
Mensubu bulunduğum İslamî kesim hakkındaki
özeleştirilerimi biliyorsunuz.
Nâdir istisnalar dışında Türkiye hızla kırsal kesim ve
taşra kültürüne yuvarlanıyor.
Kimse üzerine alınmasın Bendeniz düşünenleri, şehir ve
medeniyet kültürüne sahip olanları tenkit etmiyorum
Ülkelerin durumu, seviyesi, ülkeler sıralamasındaki yeri
sadece fert başına düşen millî gelir ile yollar, gökdelenler, limanlar,
barajlar, otomobiller ile ölçülmez, anlaşılmaz
En önemli kıstas=kriter bir ülke halkının beyninin nasıl
çalıştığı veya çalışmadığıdır.
Ülkenin eğitim sistemi ve okulları (bilhassa liseleri)
güçlü değilse, düşünce hayatında yozlaşma başlar.
1928 deki alfabe devrimi Türkiye´nin kültür devamlılığını,
belkemiğini kırmıştır.
Ardından, zengin yazılı medenî Türkçe devlet terörü ile
zayıflatılmış, arı kuşdiline çevrilmiş, toplumsal beyin felç edilmiştir.
Bugünkü liseler ile yüksek seviyede düşünebilen medenî
kuşaklar yetiştirmek mümkün değildir.
Ciddî kıymetli yazılar yayınlansa bile bunları okuyup
hakkıyla anlayanın nispeti on binde biri geçmez.
Bugünkü yaygın kültürle ciddî ve gerçekçi bir gündem
listesi bile yapılamaz.
Liseler demiştim Liselerde okuyan bütün öğrencilerin
süper olması gerekmez. Yüzde onu iyi yetişse yeter. Bu iyi yetişenlerden
kadrolar kurulur ve ülkeyi onlar idare ederse problem olmaz.
Edebî Türkçenin en basit metinleri olan Ömer Seyfeddin
hikayelerindeki bütün kelimeleri kavramları bilmeyenlerle köy olmaz kasaba
olmaz.
Kırsal kesim kültürü yaygın ve dominant hale gelince
gerçek kültürlülerin pabuçları dama atılır.
Kırsal kesim kültürü fasid bir dairedir (kısır döngü),
bunun içine düşen bir toplum artık kolay kolay dışına çıkamaz.
Kırsallar eğitim, sanat, felsefe, mimarlık, yüksek
düşünceden hoşlanmaz.
Onlar slogancıdır Onlar tepkicidir Onlar aksiyon
üretemez
Onlar soyut kavramları anlamaz.
Beyninin iki yarı küresi birlikte eğitilmeyen toplumlar
eksik kalır.
Matematiğe, pozitif ilimlere yönelik bir eğitim zekaları körleştirir.
Medenî, derin düşünen insanlar ayrı anda zihinlerinde on
maddeyi/konuyu bir arada tutabilir.
Beyni sadece aktüel bir tek konuyu alabiliyor Böylesi
çok eksiktir.
Mazisini bilmeyen toplumlar hallerini anlayamaz,
istikballerini göremez; tedbir alamaz, çare ve çözüm üretemez.
İyi eğitilmeyen, kendilerine (dinî ve felsefî) ahlak
kültürü verilemeyen toplumlar içten çürümeye başlar.
Bir ülke için en büyük felaket arivistlerin çoğalıp hakim
olmasıdır.
ABD nin Georges Washington üniversitesinden iki araştırıcı,
Kur an prensiplerinin, kriterlerinin, düsturlarının hayata uygulanmasıyla
ilgili dünya çapında (208 ülke) bir anket yapmışlar, ilk sıralarda medenî
gayr-i müslim ülkeler yer almış, Türkiye 103 üncü, Suudî Arabistan 113 üncü
olmuş! (Global Economy Journal, Vol. 10 Issue 2. How Islamic are İslamic
Countries ) Bu anketin başında yer alan ülkeler şunlar: Yeni Zelanda,
Lüksemburg, İrlanda, İzlanda, Finlandiya, Danimarka, Kanada, İngiltere,
Avustralya, Hollanda, Avusturya, Norveç, İsviçre, Belçika, İsveç, Portekiz.
Almanya İçlerinde bir tek İslam ülkesi yok!..
Bugünkü eğitimiyle kültürü ile Türkiye ne İslamı anlayıp
yakalayabilir, ne de Batıyı modernizmi
Kısır döngüden çıkabilmek için millî kimlik ve
kültürümüze uygun mükemmel, vasıflı, güçlü mektepler açılması gerekir.
İngilterenin Eton u, Osmanlının Galatasaray Sultanîsi gibi.
Eton 1440 ta açılmış, o günden beri ülkesine hizmet
veriyor. İngiltereye 19 başbakan yetiştirmiş
Eton mektebinde öğrenciler günün bazı saatlerinde frakla
geziyor
Eton bilgi ve kültürün yanında ahlak ve karakter
terbiyesi veriyor, onun yanında estetik, güzellik, sanat boyutu kazandırıyor.
Yüksek ve gerçek bir liseden mezun olan genç paraya âşık
olmaz, para için her haltı yemez Benliğinin, süflî heves ve ihtiraslarının
esiri olmaz
Galatasaray Sultanisi talebesi bir grup genç 1915 te,
devlet onları askere almak istemediği halde gittiler, Çanakkalede şehid
oldulardı.
Eğitimi yüksek, vasıflı güçlü olmayan bir ülke geleceğine
ağlasın.
Bugünkü eğitim sistemi veya sistemsizliği ile Türkiye
batar. Gökdelenleriyle, otoyollarıyla, havaalanlarıyla, lüks ve pahalı cep
telefonlarıyla, rezidanslarıyla, müzeyyen meskenleriyle, yedi yıldızlı
otelleriyle, lüks restoranlarıyla, hızlı trenleriyle hep birlikte batar.
Bugünkü kısır döngülerden nasıl çıkacağız Nasıl medenî
bir toplum olacağız Bilen varsa Allah aşkına yazsın.
07.01.2015