İtalya‘daki L‘Aquila Üniversitesi‘nde yürütülen ve Lipton Çay Enstitüsü tarafından desteklenen bir araştırma, sadece günlük bir bardak düzenli siyah çay tüketiminin bile kalp ve damar hastalıklarına karşı korunmaya yardımcı olabileceğini ortaya koydu.

Yapılan açıklamaya göre yaş ortalaması 33 olan ve 19 sağlıklı erkekten oluşan bir grupla yürütülen araştırmada, katılımcılara her biri bir hafta süren beş periyotluk sürelerde, beş farklı siyah çay miktarı verildi.

Çalışmanın baş araştırıcısı ve bu alandaki önemli araştırmacılarından biri olan Profesör Claudio Ferri sonuçları şöyle değerlendirdi: "Çalışmamız sayesinde damar işlevinde iyileşmenin, günlük bir fincan siyah çay tüketimiyle başladığını ve bu miktarın artırılmasının daha da etkili sonuçlar verdiğini açıkça göstermiş olduk. Siyah çayın kol atardamarı üzerinde etkisini değerlendirmek üzere altın standart yöntemini kullandık ve damar genişlemesinde belirgin bir gelişme gözlemledik. Aynı zamanda, siyah çay tüketiminin kan basıncını düşürdüğü ve damar sertliğini azaltarak kan damarlarının elastik kapasitesinin arttığı gözlemledik. Tek bir fincan normal siyah çay ile başlayan damar özellikleri üzerindeki bu koruyucu sonuçlar, siyah çayın her gün çay içen kişilerde kalp ve damarlar üzerinde nasıl etkili olacağına işaret etmektedir."

Muhabir: Haber Merkezi