2017 yılı değerlendirmesi ve 2018 yılından beklentilerini yazılı olarak açıklayan TŞOF Başkanı Apaydın, “Akaryakıta gelen zamlar, yedek parça fiyatlarının artışları, korsan taşımacıların her yerde boy göstermesi, market servislerinden kaynaklanan haksız rekabet ve bazı toplu taşıma araçlarında yaşanan olumsuz örnekler yüzünden şoför esnafı zor bir yıl geçirdi” dedi.

BÜROSU

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın 2017 yılının ulaştırma sektörü için zor bir yıl olduğunu ancak her zaman yanlarında olduklarına inandıkları hükümetin vereceği destekler ile bu zorlu dönemi 2018 yılında aşmaya çalışacaklarını söyledi.

MİNİBÜSLER OTOBÜS VERGİSİ ÖDEMEMELİ

Maliyetleri gün geçtikçe artan şoför esnafının 2018’i daha iyi geçirebilmesi için yeni adımlar atılması gerektiğini ifade eden Apaydın, “Ruhsatında minibüs yazan araçlar, kanun gereği otobüs vergisi ödemek zorunda kalıyor. Daha önce bu mağduriyetin giderileceğine yönelik sözler verilmişti. Ancak bu konudaki düzenlemeler henüz hayata geçirilemedi. 2018 yılında yapılacak değişiklik ile bu mağduriyetin önüne geçilmesi ve vergi dairesindeki mükellefiyetinde minibüs işletmesi olarak görülen araçların otobüs vergisi değil minibüs vergisi ödemesinin önünün açılması gerek. Akaryakıttan trafik sigortasına kadar tüm maliyetleri artan esnafa bir darbe de MTV’den gelmemeli” ifadelerini kullandı.

TİCARİ AKARYAKIT DESTEĞİ TAŞIMACI ESNAFI RAHATLATIR

Benzin ve mazot fiyatlarının yanı sıra yedek parça fiyatlarına gelen zamların taşımacı esnafı büyük oranda zorladığını dile getiren Apaydın, “Tüm bu zamlarla başa çıkabilmek için tarım sektöründe olduğu gibi ticari araçlara da akaryakıt desteği verilmesi gerekir. Çünkü şoför esnafı, ardı arkası kesilmeyen zamlarla artık başa çıkamıyor. Zamların yanı sıra bir de korsan taşımacılık yapanlar ile bazı büyük market servislerinin ulaşım aracı gibi kullanılması da taşımacı esnafı mağdur ediyor” diye konuştu.

TİCARİ ARAÇLARDA ZORUNLU TRAFİK SİGORTA PİRİMLERİ İNDİRİLMELİ

Trafiğe kayıtlı 22 milyon aracın 8 milyonunun sigortasız olduğunu belirten Apaydın, “Zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasına geçilmesine rağmen halen primler yüksek. Öyle ki ülke genelinde 22 milyonu aşkın trafiğe kayıtlı aracın 8 milyonu sigortasız durumda. Bunun tek sebebi ise primlerin yüksek olmasından başka bir şey değil. Fiyatların aşağı çekilmesi ile zorunlu trafik sigortası yaptırmayan araç sayısı mutlaka aşağı gelecektir. Diğer taraftan herhangi bir kaza durumunda esnafımızın suçlu veya suçsuz olması gözetilmeksizin sigorta primleri haksız yere artmaktadır. Ticari araçlarda sigorta primlerinin indirilerek esnafımız açısından ödenebilir hale getirilmelidir. Kazalarda suçsuz olan esnafımızın, hasarsızlık oranları düşürülmemeli ve sigorta primleri artırılmamalı” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Haber Merkezi