Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi inceleme süreçlerinde teknolojiyi daha etkin kullanmaya yönelik önemli bir adım attı.

13 Mayıs 20205 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren "Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile vergi incelemelerinde elektronik sistem araçlarından yararlanmanın önü açıldı.

Yeni düzenlemeye göre, vergi incelemeleri sırasında defter ve belgeler elektronik ortamda sunulabilecek. Bu işlem sonucunda sistem otomatik olarak bir belge oluşturacak ve bu belge, mükellef veya yetkilendirdiği kişi tarafından güvenli elektronik imza ile onaylanacak.

Değişiklik aynı zamanda vergi inceleme tutanaklarının da elektronik ortamda düzenlenmesine olanak tanıyor.

Bakanlık tarafından geliştirilen sistem aracılığıyla elektronik olarak hazırlanan tutanaklar, mükellef veya vekilleri tarafından yine güvenli elektronik imza ile imzalanacak. Elektronik ortamda düzenlenen bu tutanaklarda, düzenlenme yeri olarak elektronik ortam kabul edilecek.

Muhabir: Haber Merkezi