Elektrikli otomobiliyle ailesiyle birlikte seyahat eden İsmail Yiğit, Kuzey Marmara Otoyolu'nda ölümle burun buruna geldi. Çatalca Nakkaş mevkisinde seyir halindeyken aracın motor bölümünden yükselen dumanlar kısa sürede yerini alevlere bıraktı. Ailesini saniyeler içinde araçtan çıkaran sürücü, facianın eşiğinden döndüklerini belirterek, "Belki de bugün bizim ölüm haberimizi yapıyor olabilirdiniz" dedi.
MOTOR BÖLÜMÜNDEN YÜKSELEN DUMANLAR KISA SÜREDE ALEVLERE DÖNÜŞTÜ
Olay, saat 21.45 sıralarında Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çatalca ilçesi Nakkaş mevkisinde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, İsmail Yiğit, eşi ve iki çocuğuyla birlikte 2025 model elektrikli otomobiliyle Marmaraereğlisi'nden İstanbul yönüne seyir halindeyken aracın motor bölümünden dumanlar yükselmeye başladı.
Durumu fark eden sürücü, otomobili emniyet şeridine çekerek ailesini hızla araçtan tahliye etti. Ardından 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayan Yiğit ve arkalarından gelen bir arkadaşı, yangına kendi imkanlarıyla müdahale etmeye çalıştı. Ancak alevler kısa sürede tüm aracı sardı.
İhbar üzerine bölgeye itfaiye, sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. Yangın, itfaiyenin müdahalesiyle kontrol altına alınarak söndürülürken, otomobil kullanılamaz hale geldi.
Yangının ardından büyük panik yaşayan sürücünün eşi ve iki çocuğu, olay yerindeki ilk sağlık kontrollerinin ardından tedbir amacıyla hastaneye kaldırıldı.
"AİLEMİ BİR BUÇUK DAKİKADA KURTARDIM"
Yaşadıkları korku dolu anları anlatan İsmail Yiğit, aracının henüz birkaç aylık ve garanti kapsamında olduğunu belirterek yaşananlara tepki gösterdi.
Yiğit, "Aracım 2025 model, mart ayında teslim edildi ve henüz 29 bin kilometredeydi. Tüm bakımları yetkili serviste yapıldı. Yaklaşık 100 kilometre hızla ilerlerken aracın altından dumanlar çıkmaya başladı. Bir buçuk dakika içinde motor bölümünden yangın çıktı, 12 dakika içerisinde ise otomobil tamamen yandı" ifadelerini kullandı.
Ailesini son anda araçtan çıkardıklarını söyleyen Yiğit, "Ailemi çıkardıktan sonra araçtan şarj kablomu almak istedim ancak kapılar kilitlenmişti. Allah'tan arkamızda bizi takip eden bir arkadaşımız vardı. Dumanı görünce hemen emniyet şeridine geçtik ve çocukları tahliye ettik. Eğer birkaç dakika geç kalsaydık, belki de bugün bizim ölüm haberimizi yapıyor olabilirdiniz. Ambulans ekipleri eşim ve çocuklarıma ilk müdahaleyi yaptı, ardından kontrol amacıyla hastaneye götürdüler" diye konuştu.
Öte yandan yangının ilk anları, araçtakilerin tahliye edilmesi ve otomobilin alevler içinde kaldığı anlar çevrede bulunan kişiler tarafından cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Yangının çıkış nedenine ilişkin inceleme başlatıldı.