Kredi kartı kullanıcılarının her yıl yaşadığı para puanlarının yıl sonu sıfırlanması hakkında Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz'dan kritik açıklama geldi. Yılmaz, bankaların kart harcamaları karşılığında tanımladığı para puanları yıl sonuna doğru silmesinin yasal olmadığını açıkladı. Yılmaz bu uygulamanın hukuka aykırı ve tüketicinin rızası olmadan yapıldığını belirtti.
Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, bankaların para puanları haber vermeden silemeyeceğini vurguladı. Yılmaz, "Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran tüketiciler silinen para puanlarını geri alabilir"
PARA PUANLARININ SİLİNİP SİLİNMEDİĞİ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİRLER
"Yıl sonu yaklaştığında, tüketicilerimiz derneğimizi arayarak kredi kartıyla yaptıkları alışverişler sonucunda biriken para puanların silinip silinmediğine ilişkin bilgi talep etmektedirler. Üye iş yerleri ve kredi kartı üzerinden yapılan harcamalarla ilgili kampanyalar kapsamında ya da üye iş yerlerinde yapılan harcamalar sonucunda tüketiciler kredi kartları üzerinden para puan kazanmaktadırlar"
''YIL SONU GEREKÇESİYLE SIFIRLANIYOR ''
"Bu puanların bazıları dönemsel kampanyalarla sınırlı olup, bir kısmı ise birikerek yıl sonuna kadar tüketicinin topladığı para puanlarla ihtiyaçlarını karşılamasına imkân tanımaktadır. Ancak yıl sonunda kullanılamayan bu puanlar, bankalar tarafından yıl sonu bilanço ve muhasebe hesapları gerekçe gösterilerek sıfırlanmaktadır. Oysa yüksek limitli ve yüksek yıllık ücretli bazı özel kartların para puanları yeni yıla aktarılabilmektedir. Ancak kullanılan kartların çoğunluğunda toplanan bu para puanlar, yıl sonu itibarıyla bu gerekçeyle sıfırlanmaktadır"
TÜKETİCİLERİMİZ HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURARAK MAĞDURİYETLERİNİN GİDERİLMESİNİ TALEP EDEBİLİRLER."
"Burada iki hususa dikkat çekmek istiyorum. Birincisi; tüketiciye satılan mal ve hizmetlerle ilgili olarak Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin bilgilendirilmesi esastır. Bu nedenle bankaların da verdikleri bu hizmet kapsamında, eğer para puanlar yıl sonunda sıfırlanıyorsa, mutlaka tüketiciye bir mesajla bildirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bildirilmediği takdirde, tüketicilerin uğradığı bu zarar karşılığında tüketici hakem heyetlerine başvurarak zararın tazminini talep edebileceklerini belirtmek isteriz. Çünkü bu para puanlar, tüketici açısından kazanılmış bir hak durumundadır ve bu hakkın yılsonu muhasebe ya da bilanço gerekçesiyle sıfırlanması, tüketicinin aleyhine bir durum oluşturmaktadır."
"Bankalar, eğer uygulamaları bu yönde ise, tüketicileri mutlaka bir mesajla bilgilendirmek durumundadır. Bilgilendirme yapılmadığı takdirde, silinen para puanlarla ilgili olarak tüketicilerimiz hakem heyetlerine başvurarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep edebilirler."





