Hukukçu Mert Sezgen, Türkiye gazetesine yaptığı açıklamada, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde tüketiciden "komisyon" veya benzeri adlarla ek ücret alınmasının, 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 17. maddesine göre kesin olarak yasak olduğunu belirtti.
Sezgen, bu tür ücretlerin yasal olmadığını vurgulayarak, tüketicilerin BDDK, GİB veya Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak ödedikleri bedeli faiziyle geri alabileceklerini söyledi.
Ayrıca Sezgen, bu kurala uymayan iş yerlerinin, bankalarla yaptıkları üye iş yeri sözleşmelerinin feshedilebileceğini ifade etti.
BANKA KESİYOR YA DA POS MASRAFI TÜKETİCİYİ İLGİLENDİRMEZ
Gamze Erdoğan'ın haberine göre tüketicilerin kendilerinden alınan komisyon için BDDK veya Gelir İdaresi Başkanlığına şikâyette bulunabileceğini söyleyen Sezgen “Tüketici Hakem Heyetine başvurularak iade talebinde bulunmak mümkün. Bu durumda ödenen tutar faiziyle birlikte geri alınabilir. Banka kesiyor ya da POS masrafı tüketiciyi ilgilendirmez. Bu masrafl ar tükeciye yansıtılamaz. Komisyonu gizlemek için belgede sahtecilik yapılması da 2-5 yıl hapsi gerektirir. Sektör ayrımı yok. Taksici, büfe sahibi, kuaför de aynı kurala tabidir” dedi.