Dünya

İşgalci İsrail zulme doymuyor: Evlerine dönen Lübnanlıların yuvalarını ateşe verdiler!

Siyonist İsrail, Lübnan'ın güneyindeki Ayn Arab beldesinde aylar sonra evlerine dönen sivilleri önce tehdit etti, ardından evlerini acımasızca ateşe verdi. Ateşkesi ve uluslararası mutabakatları hiçe sayan işgal ordusu, Beyrut ve Nebatiye'de de provokasyonlarını sürdürüyor.

Abone Ol

Lübnan resmi haber ajansı NNA'nın aktardığı bilgilere göre, işgalci İsrail askerleri, Lübnan'ın güneyinde yer alan Ayn Arab beldesinde sivillere ait evleri acımasızca ateşe verdi.

Katil sürüsünün, yurtlarına yeni dönen aileleri önce tehdit ettiği, ardından da evlerini yakarak büyük bir vahşete imza attığı bildirildi.

- SİYONİST REJİMDEN ALÇAK TEHDİT!

Lübnan ordusunun, uzun süredir kapalı tutulan Ayn Arab ve Mari beldelerini birbirine bağlayan yolu ulaşıma açmasıyla birlikte, yaklaşık 4 aydır evlerinden uzak kalan aileler dün sabah itibarıyla köylerine dönmeye başlamıştı. Ancak masum sivillerin bu buruk sevinci kısa sürdü.

Katil İsrail ordusu, evlerine dönen belde sakinlerine cep telefonları üzerinden küstah tehdit mesajları gönderdi.

Mesajlarda, sivillerin dün saat 17.00'ye kadar köyü acilen terk etmeleri istendi ve aksi takdirde evlerinin başlarına yıkılacağı tehdidinde bulunuldu.

Sürenin dolmasının ardından ise işgal güçleri, beldeye girerek bazı evleri ateşe verdi.

- 4 AYLIK HASRET KÜL OLDU!

Zulmün adresi olan Ayn Arab beldesi, 2 Mart'ta başlatılan Siyonist hava ve kara saldırıları sonrasında adeta hayalet kente dönmüştü.

Nüfusu 3 bin civarında olan köyün sakinleri, aylarca evlerinden uzak kalarak mülteci konumuna düşmüştü.

Lübnanlı aileler; Bekaa, Nebatiye, Sayda ve ülkenin diğer güvenli bölgelerine sığınmak zorunda bırakılmıştı.

Aylar sonra yuvalarına kavuşan Müslümanların evleri, bugün İsrail askerlerinin yaktığı ateşle bir kez daha harabeye çevrildi.

- İHA'LI TACİZLER SÜRÜYOR!

Öte yandan İsrail, bölgede sağlanan ateşkesi ve ABD-İran mutabakatını ayaklar altına alarak provokasyonlarına hız kesmeden devam ediyor.

İşgalcilere ait askeri hareketlilik, Lübnan'ın farklı bölgelerinde de sivilleri hedef almayı sürdürüyor:

İsrail ordusuna ait bir insansız hava aracı (İHA), Nebatiye vilayetine bağlı Kefer Tebnit beldesinde sivillerin üzerine ses bombası atarak terör estirdi.

Başkent Beyrut semalarında sabah saatlerinden bu yana Siyonist rejime ait bir İHA'nın alçak irtifada tahrik edici uçuşlar gerçekleştirdiği rapor edildi.