iPhone şebeke sorunu ile karşılaşan kullanıcılar cihazda karşılaştıkları bağlantı problemlerini iyileştirmeye odaklanmalıdır. Birçok sebepten dolayı anlık ya da sürekli şebeke sorunu ortaya çıkabilmektedir. Şebeke sorunu ortaya çıktığı zaman kullanıcılar bu sorunu giderebilmek adına aşağıdaki yöntemleri kullanabilir:
- Uçak modu ayarını değiştirme
- Cihazı yeniden başlatma
- Hücresel veri ayarlarını düzenleme
- Operatör ayarlarını güncelleme
- Konum değiştirme
- Ağ ayarlarını sıfırlama
- iPhone Şebeke Sorunu için Uçak Modu Ayarını Değiştirme

iPhone kullanıcıları şebeke sorunu ile karşılaşıyor ise uçak modu ayarlarını açıp kapatmalıdır. Cihazın ayarlar bölümünden ya da kısa yol sekmesinden kolaylıkla uçak modunu aktif hale getirip ardından kapatabilirler. Uçak modu açıp kapatılırken birkaç saniye beklemek gerekir. Hemen işlem yapmamak ve cihaza zaman tanımak önemlidir. Şebeke bağlantı problemini giderebilecek öneriler arasında bulunur.
Şebeke Sorunu için Cihazı Yeniden Başlatma
iPhone kullanıcıları uçak modu ayarlarını değiştirerek şebeke sorununu gideremedikleri takdirde cihazı yeniden başlatabilirler. Anlık operatör ya da yazılım hatası sebebi ile şebeke sorunu yaşanabilmektedir. Cihazı yeniden başlatarak bellekte meydana gelmiş geçici sorunların sıfırlanması mümkündür. Cihaz yeniden başlatma yapılmadan direkt kapatılır ise cihazı açmak için 15 saniye beklenmesi önerilir.
Şebeke Sorunu için Hücresel Veri Ayarlarını Düzenleme
Şebeke sorunu ile karşılaşan kullanıcılar hücresel veri ayarlarını düzenleyerek sorunu giderebilir. Hücresel verinin etkin olmaması ya da bu alanda operatöre bağlı gelişen sorunlar ile karşılaşılması şebeke hatasına zemin hazırlayabilmektedir. Şebeke sorunları için hücresel veri ayarları şu şekilde düzenlenebilir:
- Ayarlar uygulaması açılır.
- Hücresel kategorisine basılır.
- Açılan ekrandan mobil veri yazısına basılır.
- Mobil veri açık ise kapatılır, kapalı ise açılır ya da aç kapa yaparak 15 saniye beklenir.
- Eğer mobil veri açma kapa yapılmasına karşın şebeke sorunu devam ediyor ise veri seçenekleri sekmesine basılır.
- Ekranda şebeke modu için önerilen ve cihaza uygun olan seçenekler incelenir ve en uygun seçenek işaretlenerek güncelleme yapılır.
iPhone Operatör Ayarlarını Güncelleyerek Şebeke Sorununu Çözme
İPhone kullanan kişiler operatör ayarlarını güncelleyerek şebeke sorununu çözebilir. Eğer sorunuz sebebi operatör firması ise bunun için ayarların güncellenmesi yeterli olacaktır. Bazı dönemlerde manuel ayarlama yapılması ve güncellemelerin manuel olarak denetlenmesi gerekebilir. Denetim yapılmadığı takdirde şebeke sorunu ortaya çıkabilmektedir. Şebeke sorununu çözmek için şu adımlar izlenmelidir:
- Ayarlar uygulamasını açın.
- Genel ayarlar bölümüne tıklayın.
- Hakkında yazısına basın.
- Güncelleme var ise güncelle kategorisini seçin.
Konum Değiştirmek iPhone Şebeke Sorununu Çözer Mi?
Konum ayarlarının ya da doğrudan konumun değişmesi şebeke sorununa neden olabilmektedir. Konum değiştirildiğinde şebeke sorunu yaşanıyor ise bu durum operatör firması ile ilgili olabilir. Kişiler var oldukları alanda sinyale engel olan unsurlar ile karşılaşılıyor ise şebeke sorunu ortaya çıkacaktır. Daha iyi sinyal alınacak bir lokasyona geçilmesi ve cihaz ile bağlantı noktası arasındaki engelleyicilerden uzaklaşılması çözüm olacaktır.
Ağ Ayarlarını Sıfırlamak iPhone Şebeke Sorununu Çözer Mi?
Şebeke sorunu eğer ağ ayarlarından kaynaklanıyorsa cihazı tamamen sıfırlamak gerekebilir. Cihazı tamamen sıfırlamak istemeyen kullanıcılar doğrudan ağ ayarlarını sıfırlayabilir. Bu ayarlar sıfırlandığı takdirde hem hücresel veri hem de wifi ayarları yenilenecektir. Fabrika ayarlarına dönecek olan iPhone ayarları ile şebeke sorunu çözülebilir. Ağ ayarlarını sıfırlamak isteyenlerin Apple kimliği ile işlemi onaylaması ve bağlantı aşamalarını takip etmesi gerekir.





