ŞEY olarak da bilinen şartlı eğitim desteği, sosyal güvenlik yardımı almayan düşük gelirli ailelerin çocuklarına 3294 sayılı Kanun ile sağlanan mali yardımdır.

Bu yardımdan faydalanmak isteyenlerin merak ettiği soruları ve cevaplarını sizler için derledim. İşte şartlı eğitim yardımı ile ilgili bilmeniz gerekenler…

ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI NEDİR?

Şartlı eğitim yardımı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü tarafından 2003 yılından beri yürütülen bir sosyal yardım programıdır. Program çerçevesinde, sosyal güvencesi bulunmayan ve 3294 sayılı Kanun kapsamında ihtiyaç sahibi olan ebeveynlere, çocuklarının örgün eğitimi sürdürmeleri ve okulun açık bulunduğu aylarda bir ay içinde 4 günden çok devamsızlık yapmamaları koşulu ile nakit yardımı yapılmaktadır. Bu yardımın amacı, çocukların eğitim hakkından yararlanmalarını sağlamak, okul terkini önlemek ve eğitimde fırsat eşitliğini artırmaktır.

ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI ÖDEMELERİ NE ZAMAN YAPILIR?

Şartlı Eğitim ve Sağlık Yardımı Programı’ndan destek alanlara ödemeler aksi belirtilmedikçe Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Eylül ve Kasım aylarında yapılmaktadır. İlgili ödeme aylarında ödemeler ayın 24'ü ile 28'i arasında yapılmaktadır.

Bu destekten yararlanan kişiler T.C. kimlik numaralarının son hanesine göre belirlenen bir takvime bağlı olarak ve düzenli aralıklarla ödeme alırlar.

  • '0' olanlar ilgili ödeme ayının 24'ünde,
  • '2' olanlar ilgili ödeme ayının 25'inde,
  • '4' olanlar ilgili ödeme ayının 26'sında,
  • '6' olanlar ilgili ödeme ayının 27'inde,
  • '8' olanlar ilgili ödeme ayının 28'inde,

Ödeme günü hafta sonu pazar gününe denk gelenlere ödemeler Pazartesi gününden itibaren yapılacaktır. PTT şubeleri ödemeleri kabul edecektir.

ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI NASIL ALINIR?

Şartlı eğitim yardımı almak isteyen ailelerin, ikamet ettikleri yerdeki sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına başvurmaları gerekmektedir. Başvuru için gerekli belgeler şunlardır:

  • Başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • İkametgah belgesi
  • Gelir durumunu gösteren belge
  • Öğrenci belgesi
  • Banka hesap numarası

Başvuru yapan ailelerin, öncelikle vakıf kaydının olması ve muhtaçlık durumunun vakıf mütevelli heyeti tarafından tespit edilmesi gerekmektedir. Başvuru sonrasında, ailelerin evlerine bir inceleme ekibi gönderilmekte ve durumları raporlanmaktadır. Raporun olumlu olması halinde, aileler şartlı eğitim yardımından faydalanmaya başlamaktadır. Başvuru sonucu, ortalama bir ay içinde ailelere bildirilmektedir. Ayrıca, ALO183 ya da ALO144 numaralı sosyal destek hatlarını arayarak da şartlı eğitim yardımı hakkında bilgi alınabilmektedir.

Şartlı Eğitim Yardımı için E-Devlet Başvurusu

Şartlı eğitim yardımı için e-devlet üzerinden herhangi bir şekilde başvuru yapmak mümkün değildir. Vatandaşlar başvurularını sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarına yapabilmektedir. Ancak başvurularının sonucunu öğrenmek için e-devleti kullanabilirler.
Vatandaşlar, TC kimlik numaraları ve şifreleri ile giriş yaparak Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'na yaptıkları tüm yardım başvurularının sonuçlarına ulaşabilmektedir.

ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI KESİLME NEDENLERİ

Şartlı eğitim yardımından faydalanan ailelerin, bazı durumlarda bu yardımı kaybetme riski bulunmaktadır. Şartlı eğitim yardımının kesilmesine neden olan durumlar şunlardır:

Öğrencinin örgün eğitimden ayrılması

  • Öğrencinin bir ay içinde 4 günden fazla okula devamsızlık yapması
  • Ailenin ikamet adresini değiştirmesi ve vakfa haber vermemesi
  • Ailenin muhtaçlık durumunun ortadan kalkması
  • Öğrencinin veya hak sahibi ebeveynin vefat etmesi

Bu durumların yanı sıra, şartlı eğitim yardımı başvurusu sırasında imzalanan sözleşmeye uyulmaması halinde de yardım ödemeleri geçici veya kalıcı olarak durdurulabilir veya kesilebilir.

Muhabir: Haber Merkezi