Yeni bir "Gezegen"den yeni bir "Dünya"ya

Abone Ol

R4bia işaretinin sanal dünyada üç yüz milyondan fazla

paylaşılmış olması bir dönüm noktasıdır. Gerçeklerin sanal dünyada aranması

garip olmasına rağmen yine de aranıyor olması sorumlu insanları ümitlendirecek

bir gelişmedir. Sorumluların sorumsuzlarla buluşmasına vesile olan sanal

ortamlar teknolojinin rahmet olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Ama

meseleyi neresinden ele aldığımıza yeniden bakmaz zorundayız. Aksi takdirde,

bilgisi arttıkça sorumluluğunun da arttığını bilmeyen bir insan çağa ne

verebilir ki!

Y kuşağı sağ olsun, R4bia nesliyle tanışmamızı sağladı.

Sadece kapı komşumuzun değil, komşu ülkelerde yaşayanların da komşularımız

olduğunu öğrendik. Aslında Irak , hiç de ırak değilmiş. Çünkü Mısır da

ölenler Türkiye için ölüyor . Orada ölenler, aslında burada dirilmemizi

istiyor.  Ama Türkiye de yaşayanlar Mısır

için yaşa/a/mıyor. Çünkü duygusal ağır basıyor. Duygusallığın zararlarının önemli

boyutlara ulaştığını görmek için Mısır çok büyük bir örnek.  Sadece duygusallık değil, zulmün tanınması

açısından da

Zulüm doğru anlatılmazsa yanlış anlaşılır. Otuz yıl önce

siyasetten Allah sığınanlar ile parti tağuttur diyenler şimdi müslümanların

siyasetten ayrı düşünülemeyeceğini söylüyor.Yirmi yıl önce tek başına kalsan

da hakkı söyleyenin ümmet olduğunu kabullenmeyenlerin bugün değerli

yalnızlık adına neleri göze alınacağından dem vuruyor. Ve nihayet, on yıl

öncesinde yeni bir dünya nın kurulmasını imkânsız görenlerin bugün bu cümleyi

kurdukları platforma slogan yaptıklarına şahit oluyoruz. Son dönemde dünyanın

gerçekleriyle yüzleşmekten kaçmak adına ayrı bir gezegen arayanların yeniden

dünyaya dönmesi geç de olsa güzel

İçimizdeki beyinsizler yüzünden helak olmak istemiyorsak,

yaptığımız ve yapmamız gerekirken yapmadığımız şeyleri yeniden gözden

geçirmemiz gerekiyor. Ve bunu yaparken de ümmetin önce ülkemizde bölünmüş

olduğu gerçeğiyle yüzleşmemiz gerekiyor. Yüzleşmek, on yıl öncesi gibi

cesaretle her evde iki oy varsa ikiye bölünmeli, iktidar muhalefetle

uyarılmalı çağrısını yinelemekle başlar. Bugün yeni bir başlangıç

yapıyorsanız, buradan başlamalısınız.

R4bia işareti, benim için, Milli Görüş işaretinin türevi

konumundadır. Eğer Milli Görüş ü yirmi-otuz yıl önceden anlamış olsaydık, dik

tuttuğumuz başparmağımızı büküp, büktüğümüz dört parmağımızı dik tutmak zorunda

kalmayacaktık. Bu millet, acı tecrübelerden önce hayattan ders çıkarmayı

başarmalıdır. Ve bu yolda duygusallığı değil, adaleti gözetmek zorunda olduğunu

bilmelidir. Yoksa filmin sonu bellidir.

Sorumlu insanlar adına gelişmelerden ümitliyim ancak,

gecikmelerden dolayı zarar sürekli artıyor. Zararın neresinden dönüleceğini

bilen insanların sürekli arka planda tutulması da zararı artırıyor.

Duygusallığı bir kenara bırakıp olimpiyatlardaki

kriterler gibi yaptığımız hazırlıkları gözden geçirmemiz gerekiyor. Sadece

halkın desteğine oynamak sonuç vermiyor.

Bunu görenlerin kaç gezegen dolaştıklarına bakmaksızın

yeni bir dünya için birlikte emek vermek boynumuzun borcudur.