Yalnızlığın sebebi!

Abone Ol

Suriye nin başından Esad ın gitmesi isteyen sadece

Başbakan Erdoğan değil elbette! Daha pek çok devlet adamı Esad ın Suriye nin

başından gitmesini istiyor ve bu hususta çalışma yapıyor!

Ama hiçbiri bu faaliyetlerini Başbakan Erdoğan kadar

aleni yapmıyor! Dolayısıyla da Başbakan Erdoğan Suriye konusunda izlediği

politika da esnek davranamadığı için tek başına kalıyor!

Tabir caizse yalnız adamı oynuyor!

Esad dan İsrail de hazzetmiyor, Amerika da hazzetmiyor,

AB ülkeleri de hazzetmiyor! Ancak bu ülkelerin hiçbirinde devlet adamları

Başbakan Erdoğan gibi Esad a yönelik doğrudan açıklamalar da bulunmuyor!

Doğru olanı hangisi, Başbakan Erdoğan ın izlediği

politika mı yoksa ötekilerin takip ettiği yol mu diye sorulursa üzülerek

ötekilerin daha sağlıklı bir yöntemle hareket ettikleri söyleyebiliriz!

Başlangıçta Esad ın bir iki ay içinde devrileceği

hesabı ile konuşanlar sonunda gördüler ki bu hesap tutmuyor!

Ve Esad yönetime asıldıkça asılıyor!

Hal böyle olunca Esad ın kısa sürede devrileceğini sanan

ama bunu yüksek sesle dile getirmeyenlerin büyük bir çoğunluğu politikaların da

değişikliğe gidiverdiler!

Başbakan Erdoğan ise düşüncelerini sürekli yüksek sesle

dile getirdiği gibi hâlâ ilk günlerde verdiği mesajları vermeye devam ediyor!

Başlangıçta Esad a karşı olup da bugün politika

değişikliğine gidenler Başbakan Erdoğan ın düşüncelerini yüksek sesle dile

getirmesinden istifade ederek bölgedeki Müslüman ülkeler arasında bir mezhep

çatışması çıkarmak için ellerinden geleni yapmaya başladılar!

Adeta Madem Esad ı şimdi gönderemiyoruz, bari

Müslümanları birbirine düşürelim de birbirlerini kırsınlar der gibiler!

Bir yandan Esad ın biran evvel gitmesini isteyenlerin

sırtını sıvazlarken bir yandan da Hizbullah ın önünü açarak bölgedeki Müslüman

ülkeler arasındaki mezhep çatışması çıkması için ortam hazırlıyorlar!

Bu noktada konuyla ilgili herkesin aklını başına

almasının ve bu çirkin oyuna alet olmamasının gerektiğine inanıyoruz! Esad

bahane edilerek bölgedeki Müslümanların birbirleriyle kanlı bıçaklı hale

getirilmesine izin verilmemeli diyoruz! Esad ın Suriye yönetiminin başından

gitmesi istenirken ortaya çıkacak bir mezhep çatışmasının bölgedeki

Müslümanlara vereceği zararın inceden inceye hesaplanması gerekmez mi

Evet, Başbakan Erdoğan Suriye konusunda izlediği politika

ile giderek bölgenin yalnız adamı haline gelmiş bulunuyor! Bu vahim gidişe

dur diyebilecek en güçlü iradenin ise yine O ndan sadır olabileceği aşikâr

değil mi Bir mezhep çatışmasına yol açacak gelişmelere izin vermem diyerek

Suriye konusunda izlediği politikaları yeni baştan gözden geçirmesi bu oyuna

hazırlayanlara verilebilecek en güzel cevap olmaz mı

Bunun kolay olmadığını biliyoruz ama imkânsız olmadığının

da farkındayız! Hele Amerikalı komutanların Suriye meselesi en az 10 yıl

sürer dediklerdi bir ortamda Erdoğan ın Suriye politikasını bir kez daha

gözden geçirmesi fena mı olur