Suriye nin başından Esad ın gitmesi isteyen sadece
Başbakan Erdoğan değil elbette! Daha pek çok devlet adamı Esad ın Suriye nin
başından gitmesini istiyor ve bu hususta çalışma yapıyor!
Ama hiçbiri bu faaliyetlerini Başbakan Erdoğan kadar
aleni yapmıyor! Dolayısıyla da Başbakan Erdoğan Suriye konusunda izlediği
politika da esnek davranamadığı için tek başına kalıyor!
Tabir caizse yalnız adamı oynuyor!
Esad dan İsrail de hazzetmiyor, Amerika da hazzetmiyor,
AB ülkeleri de hazzetmiyor! Ancak bu ülkelerin hiçbirinde devlet adamları
Başbakan Erdoğan gibi Esad a yönelik doğrudan açıklamalar da bulunmuyor!
Doğru olanı hangisi, Başbakan Erdoğan ın izlediği
politika mı yoksa ötekilerin takip ettiği yol mu diye sorulursa üzülerek
ötekilerin daha sağlıklı bir yöntemle hareket ettikleri söyleyebiliriz!
Başlangıçta Esad ın bir iki ay içinde devrileceği
hesabı ile konuşanlar sonunda gördüler ki bu hesap tutmuyor!
Ve Esad yönetime asıldıkça asılıyor!
Hal böyle olunca Esad ın kısa sürede devrileceğini sanan
ama bunu yüksek sesle dile getirmeyenlerin büyük bir çoğunluğu politikaların da
değişikliğe gidiverdiler!
Başbakan Erdoğan ise düşüncelerini sürekli yüksek sesle
dile getirdiği gibi hâlâ ilk günlerde verdiği mesajları vermeye devam ediyor!
Başlangıçta Esad a karşı olup da bugün politika
değişikliğine gidenler Başbakan Erdoğan ın düşüncelerini yüksek sesle dile
getirmesinden istifade ederek bölgedeki Müslüman ülkeler arasında bir mezhep
çatışması çıkarmak için ellerinden geleni yapmaya başladılar!
Adeta Madem Esad ı şimdi gönderemiyoruz, bari
Müslümanları birbirine düşürelim de birbirlerini kırsınlar der gibiler!
Bir yandan Esad ın biran evvel gitmesini isteyenlerin
sırtını sıvazlarken bir yandan da Hizbullah ın önünü açarak bölgedeki Müslüman
ülkeler arasındaki mezhep çatışması çıkması için ortam hazırlıyorlar!
Bu noktada konuyla ilgili herkesin aklını başına
almasının ve bu çirkin oyuna alet olmamasının gerektiğine inanıyoruz! Esad
bahane edilerek bölgedeki Müslümanların birbirleriyle kanlı bıçaklı hale
getirilmesine izin verilmemeli diyoruz! Esad ın Suriye yönetiminin başından
gitmesi istenirken ortaya çıkacak bir mezhep çatışmasının bölgedeki
Müslümanlara vereceği zararın inceden inceye hesaplanması gerekmez mi
Evet, Başbakan Erdoğan Suriye konusunda izlediği politika
ile giderek bölgenin yalnız adamı haline gelmiş bulunuyor! Bu vahim gidişe
dur diyebilecek en güçlü iradenin ise yine O ndan sadır olabileceği aşikâr
değil mi Bir mezhep çatışmasına yol açacak gelişmelere izin vermem diyerek
Suriye konusunda izlediği politikaları yeni baştan gözden geçirmesi bu oyuna
hazırlayanlara verilebilecek en güzel cevap olmaz mı
Bunun kolay olmadığını biliyoruz ama imkânsız olmadığının
da farkındayız! Hele Amerikalı komutanların Suriye meselesi en az 10 yıl
sürer dediklerdi bir ortamda Erdoğan ın Suriye politikasını bir kez daha
gözden geçirmesi fena mı olur