Ekonomi

Yabancı turist 'Kayserili' çıktı! Verdiği 50 euro bahşişi çok diyerek geri istedi!

Kayseri'de kayak tatili yapan yabancı turist, yemek yediği restoranda bıraktığı 50 euro tutarındaki bahşişi geri istedi. Turistin bu tutumunun ardından 'Kayserili çıktı' yorumu yapıldı. Garson Muhammed Aytekin

Abone Ol

Kış aylarının gelmesiyle birlikte Erciyes Dağı'ndaki kış turizmi hareketlilik kazandı. Özellikle yabancı turistler bölgeye akın etmeye başlarken bir turistin verdiği bahşişi geri istemesi gündem oldu. Kayak tatili için kente gelen turist, yemek yediği restoranda çalışan garson Muhammed Aytekin'e 50 euro bahşiş bıraktı. Ancak Aytekin'in mutluluğu çok kısa sürdü. İstanbul'a giden turist 24 saat sonra '50 lira verecektim, yanlış oldu' diyerek parayı geri istedi.

'YANLIŞLIK OLMUŞ, 45 AVROMU GÖNDERİN'

Kayseri'nin Melikgazi ilçesindeki restorana ulaşan turist, aslında 50 lira bahşiş bırakmak istediğini ancak yanlışlıkla 50 euro verdiğini söyledi. Müşteri paranın 5 eurosunun garsona kalmasını, kalan 45 euronun ise kendisine iade edilmesini talep etti. İşletme yönetimi ve garson Aytekin, hiç tereddüt etmeden talebi kabul etti. Aytekin, 45 euronun Türk Lirası karşılığını turistin gönderdiği IBAN adresine havale etti.

'KİMSE BU KADAR BAHŞİŞ VERMEZ'

Başından geçen olayı anlatan garson Muhammed Aytekin, parayı ilk gördüğünde inanamadığını belirtti. Müşterilerin internet yorumlarına bakarak mekana geldiğini söyleyen Aytekin, o anları şöyle anlattı:

'Müşteriyle ilgilendim, giderken 50 avro bahşiş verdi. Bu miktara çok şaşırdım. Alışkın olduğumuz bir miktar değil. Burada kimse bu kadar bahşiş vermez. Bir yandan da sevindim tabii. Olayı arkadaşlarıma anlattım, onlar da inanmadı. Sonra arayıp 'Yanlışlık oldu' dediler. Biz paranın tamamını göndermeyi teklif ettik ama 5 avronun bizde kalmasını istediler.'

AHİLİK KÜLTÜRÜNÜN GEREĞİ

Restoran sahibi Muhammet Koca ise personelinin dürüstlüğüyle gurur duyduklarını ifade etti. İlk kez böyle bir durumla karşılaştıklarını vurgulayan Koca, 'Kayseri esnafı dürüsttür. Bu, Ahilik kültürünün bir geleneğidir. Bizim için önemli olan parayı değil, müşteriyi kazanmaktı. Bu davranışımız sonrası yemek sitelerinde işletmemizle ilgili çok güzel yorumlar yapıldı' dedi.