Asayiş

Şirket araç satışında istenen belgeler nelerdir?

Şirket araçları, farklı nedenlerden dolayı satılabilir. Model yükseltme ya da iş değişikliği nedeni ile şirket araçlarının satılması için yerine getirilmesi gereken bazı yasal prosedürler bulunur.

Abone Ol

Şirket araçları, işlerin daha iyi şekilde yürütülmesi için tercih edilmektedir. Nakliye ya da pazarlama gibi departmanlarda sıklıkla kullanılan şirket araçları, bu departmanlardaki personellerin iş akışlarının daha verimli olmasını sağlar. Birçok şirket tarafından tercih edilen şirket araçları, farklı nedenlerden dolayı satılabilir. Bunun en sık karşılaşılan nedenleri arasında ise şirketlerin araçlarında model yükseltmek istemesi yer alır.

Şirket araçlarının satışı, şirketlerin kapanmış olması ya da faaliyet alanını değiştirmesi nedeni ile de gerçekleştirilebilir. Nedeni ne olursa olsun, şirket araçlarının satış işlemlerinin yapılması için belli bir yasal prosedür bulunur. Şirketlerin bu yasal sürece harfiyen uyması halinde şirket araçlarının satışı gerçekleşebilir.

Şirket Aracı Nasıl Satılır?

Şirket araçlarının alınması sırasında, araçların şirket üzerine kaydettirilmesi ve muhasebe kayıtlarında gider olarak gösterilmesi, şirket sahiplerine vergi avantajı sağlamaktadır. Şirket aracı alırken dikkat edilmesi gereken unsurlar olduğu gibi bu araçların satışı sırasında da dikkat edilmesi gereken unsurlar yer alır.

Şirket aracının satış işlemleri noter huzurunda yapılır. Bunun için firma sahibinin ya da firma sahibi tarafından yetkilendirilen kişinin, satış işlemleri için istenilen belgeler ile birlikte noterde yer alması gerekir. Satılmak istenilen şirket aracına dair vergi borcunun ya da herhangi bir ceza borcunun olup olmadığı kontrol edilir. Bu aşamada herhangi bir sorunun olmaması halinde şirket aracının satış işlemi yapılır. Aracı satan şirket adına fatura kesilir ve satış işlemi sona erer.

Şirket Aracı Satışında İstenen Belgeler

Şirketlere ait araçların satış işlemlerinde, şirketlerden talep edilen bazı belgeler vardır. Bu belgelerden birinin eksik olması halinde ise şirket araç satış işlemini gerçekleştiremez. Noter tarafından şirketlerden araç satışı için istenilen belgeler şunlardır;

Şirket aracına ait trafik sigortası poliçesi (araçların geçerli bir trafik sigortasının olmaması halinde satış işlemi yapılmaz. Aracın trafik sigortasını yaptırmakla yükümlü olan taraf, aracı satan taraftır)

  • Plaka numarası
  • Araca ait trafik ve tescil belgesi
  • Vergi numarası
  • Noter satış belgesi

Şirket Aracını Kimler Satabilir?

Genel olarak şirket aracının satış işlemleri, firma tarafından yetkilendirilen kişi tarafından yapılabilir. Firma sahibi de direkt notere giderek, şirket aracının ya da araçlarının satışını gerçekleştirebilir. Öte yandan şirket araç satışı imza sirküleri tarafından da yapılabilir. İmza sirküleri aracılığı ile bir başka kişiye yetki verilebilir. Aynı zamanda imza sirküleri, herhangi bir resmi işlemde kullanılmak üzere de kullanılabilir.

Şirket Aracı Satışında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Şirket aracının ya da araçlarının satışında gerekli evrakların sunulması ile satış işlemi gerçekleştirilir. Ancak bu aşamada araç satan tarafın bazı unsurlara dikkat etmesi gerekir. Örneğin; aracın satışını gerçekleştiren şirketin, aracın değerini tam olarak bilmesi oldukça önemlidir.
Satılacak olan şirket aracının kasko değeri; aracın markasına, modeline, yaşına ve kilometre durumuna göre değişiklik göstermektedir. Türkiye Sigorta Birliği tarafından yasala olarak açıklanan liste üzerinden şirket adına kayıtlı olan araçların güncel bilgileri öğrenilebilir. Satış işlemlerinden önce bu bilgilerin kontrol edilmesi oldukça önemlidir.

Aynı zamanda satıştan önce şirket aracının muayenesinin yaptırılmasında da fayda olacaktır. Şirket aracının bakımlarının yaptırılmasının ardından satılması, karşı tarafa güven sağlayan bir durumdur. Tüm bunlar göz önüne alınarak, satış sonrasında yaşanabilecek sorunlarda önceden önlenmiş olur. Aynı zamanda şirket adı da farklı sorunlar ile anılmaktan kurtulur.