SGK çalışanları üvey değil as olmalı

Abone Ol

Değerli okurlarım, bugün sizlere Kurumumun varlığını

sürdürebilmesi, vatandaş odaklı hizmetin yürütümünü en ideal bir şekilde

yapabilmesi ve hizmet kalitesini en üst seviyelere çekebilmesi için başarması

gereken öncelikli konulardan birisinin de SGKda çalışanlarının mutluluğunun

sağlanması ile başlar. Bugün de vatandaşlarımızın işlemlerini yapmak için

çalışan memurların, şeflerin denetmenlerin ve icra memurlarının sorunlarından

bahsedeceğim.

80 milyonunu işini çözmeye çalışan doğum öncesi

raporlarla doğum parası ile başlayan ve 18 yaşa kadar GSS servislerince takip

edilen 18 yaş sonrası işveren veya işçi statüsü ile hayata devam edip sgk ile

bağları işveren ise 4-b (Bağ-Kur) servisi, işveren servisleri, icra servisleri

ve denetimlerde denetmenler servisi ile devam eden işçi ise GSS servisi ve

işverenle yaşadığı sorunlar için denetmen servislerince devam eden ve işe giriş

tarihine göre belli bir süre geçmiş ve prim ödenmişse, bu seferde emeklilik

servislerinde emekli olmak için koşuşturan emekli olup sağlık sorunları için

yine GSS servisi ile içli dışlı olan ve hayatın vazgeçilmez kuralı olan vefat

sonrası ise geride kalanların dul yetim aylıklarını bağlayan ölüm emeklilik

servisleri ve aylık bağlanan kişilerin sağlık yardımlarını alabilmesi için GSS

servisi ile kişiler vefat etse bile devam eden bir SGK sisteminde bunca iş

yoğunluğu yaşayan kurum çalışanlarının daha özverili çalışabilmesi için çalışma

koşullarında pozitif ayrımcılık bile yapılması düşünülmesi gerekirken, aksine

bir örnek verirsek, çalışma hayatımızda belli bir dönem sadece işyeri açmış

kapamış isek, o dönemlerde sadece ilgili olduğumuz yıllarla alakalı işimizi

çözmemize yardımcı olan kuruluşlara göre nerdeyse birçok özlük haklarından

mahrum bırakılmıştır. Ve o kurumlara göre aynı unvan da olsa dahi maaş farkları

olan ve daha önce ödenen ikramiyelerinin tekrar ödenmesi gerekmekte iken

siyaset ve bürokratlarca ikramiye isteklerine kulak tıkanmış durumda. Ancak

artık bu SGK çalışanları tüm unvanlar dahil olmak üzere yani memur, vhki, şefi,

müdür yrd. ve müdür olmak üzere hak ettikleri değerin verilerek desteklenmesi

motive edilmesi gerekmektedir. Diğer bir konu ise 80 milyona hitap eden sosyal

güvenlik merkezleri ve çalışan sayıları ile hizmet verdikleri nüfusun 10 da

biri kadar bile olmayan diğer kamu kuruluşlarına bakarsak; örnek olarak

Maliye ye SGM ayarındaki vergi daireleri ve bağlı olunan mal müdürlükleri

sayıları ve çalışanları SGK dakinin 2 kat civarındadır. Bu da SGK

çalışanlarının az sayıyla özverili şekilde hizmet verdiklerine basit bir örnektir

diyorum.

SOSYAL GÜVENLİK

ŞEFLERİ

Daha önce de Sosyal Güvenlik Şeflerinin birkaç sorununu

dile getirmiştik ve halen çözüm beklemekteyiz. Peki neydi bu sorunlar Tekrar

hatırlarsak; yönetici unvanı alıp da maaşı düşen tek unvan şeflikti ve bu

yönetici unvanına yetkililerce acilen çözüm bulunmalı ve ayrıca ikramiye

haklarının ve İstanbul (taşra) farklarının verilmeleri gerekmektedir.

İCRA MEMURLARI

Aynı işi farklı kurumlarda yapan İcra Memurlarının

mağduriyetlerinin en önemli sebebi Kurum içinde çalışan İcra Memurlarının 5502

Sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu içinde görev tanımlarının yapılmaması ve

kanunda yer verilmemesidir. Bununla birlikte 666 Sayılı KHK ile birlikte

mağduriyetleri daha da artmıştır. Kurumumuz İcra Memurları, Adalet Bakanlığına

bağlı İcra Müdür ve Müdür yardımcıları, Maliye Bakanlığına bağlı Gelir Uzman ve

Uzman Yardımcıları ile aynı görev ve sorumlulukları taşımakta ancak 666 Sayılı

KHK sonrası eşit işe eşit ücret beklentisi içinde olan İcra Memurları bahsi

geçen unvanların çok altında nitelendirilmiştir. 666 Sayılı KHK sonrası

İstanbul da %160, diğer illerde %130 olan ek ödeme oranları %85 e düşürülmüş

buda İcra Memurlarının mali kayıplarını daha da arttırmıştır. İcra Memurlarının

emeklilik kadro dereceleri 5. Derecenin altına düşmemekte buda 657 Sayılı

Kanundan doğan pek çok faydadan İcra Memurlarını mahrum bırakmaktadır. İcra

Takip ve Haciz Servisleri yeniden yapılandırılmalı 2007/81 Sayılı Genelgede

yazılan esaslar dahilinde servislerde yeterli miktarda Memur istihdam edilmeli,

Kurum bünyesinde İcra Müdürlükleri kurulmalıdır.

SOSYAL GÜVENLİK DENETMENLERİ

Kurumun bir diğer sıkıntılı çalışanları ise sosyal

güvenlik denetmenleridir. Genel anlamda görev verildiğinde rehberlik gibi

uygulamaları olsa da işverenle bire bir kalan ve işveren adına eksikliklerini

tespit edip ceza gelmesini sağlayan kişiler olduklarından zor koşullar altında

çalışmaktadırlar ve bu çalışma şartlarına göre özlük hakları düşük kalmaktadır.

Peki nelerdir bu düşük özlük hakları, bakalım.

İleride emekli olacağı zaman SGK Müfettiş ve uzmanına

göre düşük emekli aylılığı ile karşı karşıya kalacaktır.

Ek göstergesi 2200 fazla olmadığı için diğer

tazminatları düşük kalmaktadır.

SGK Denetmeni tıpkı Müfettiş ve SGK Uzmanı gibi 3 yıllık

yardımcılığı, yeterlilik sınavı ve tezi yer almaktadır.

Tüm bu zorluklara karşılık ileride emekli aylığı tıpkı

SGK memur aylığı ile eşit olacaktır.            

İş ve işlem yükü oldukça ağır, bağımsız denetimden uzak,

fiziksel ortamlar yetersiz kalmaktadır.

Fakat özlük hakları yönünden özellikle Temsil/Görev/Makam

tazminatı verilmediği için, SGK müfettiş ve SGK uzmanından az maaş almaktadır.

Bu sebeplerden dolayıda sgk da 1 yılını dolduran veya 3 yılını tamamlayan

denetmenler KPSS sınavına girerek başka kurumlarda çalışmaya başlıyorlar.

31.12.2015 tarihine kadar 1300 Sosyal Güvenlik Denetmeni alınmış, zaman

içerisinde 1/2 den fazlası SGK dan ayrılmış, başka kamu kurumlarına geçmiştir.

50 YAŞINDA EMEKLİ OLURSUNUZ

CAN DERE

26 Haziran 1973 doğumluyum. Sigorta başlangıç tarihim 01

Aralık 1987. 4714 günüm var. Ne zaman emekli olurum

Can bey 01.12.1987 sigorta başlangıcınız ile 25 yıl 50

yaş 5375 gün ile emekli olabilirsiniz. Ve aya kısmi olarak 15 yıl 3600 gün 60

yaşında olabilirsiniz.