Reklamı Kapat

Tüm müşterilerimiz için kârlı güven veren firma olmayı düstur edindik

Öztrakya AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa İriş: Tüm müşterilerimiz için kârlı güven veren firma olmayı düstur edindik

+2
Haber albümü için resme tıklayın

Şirketimiz, Edirne merkezinde, 10 bin m2 kapalı alanda faaliyet göstermekte ve Trakya’nın tamamında hizmet vermektedir. Öztrakya AŞ, piyasalarda ve teknolojide gelişen şartlara göre devamlı kendini yenileyerek, bölgesinde çalıştığı tüm müşterileri için kârlı, güven veren ve iş ahlakını önceleyen bir firma olmayı düstur edinmiştir.

Öztrakya firmasının kuruluş serüvenini kısaca anlatır mısınız?

1978 yılında kolektif şirket olarak kâğıt ve kırtasiye ticaretiyle iş hayatına başlayan kuruluşumuz, 1984 yılından itibaren Öztrakya Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Müşavirlik Hizmetleri Ticaret ve Sanayi Anonim Şirketi unvanıyla hizmet vermeye devam etmektedir. Halen, gıda ve ihtiyaç maddeleri sektöründe, ülkemizin lider kuruluşları arasında olan kırka yakın firmanın distribütörlüğünü yapmaktayız. Şirketimiz, Edirne merkezinde, 10 bin m2 kapalı alanda faaliyet göstermekte ve Trakya’nın tamamında hizmet vermektedir. Öztrakya AŞ, piyasalarda ve teknolojide gelişen şartlara göre devamlı kendini yenileyerek, bölgesinde çalıştığı tüm müşterileri için kârlı, güven veren ve iş ahlakını önceleyen bir firma olmayı düstur edinmiştir.

Firmanız yurt içinde hangi bölgelere yönelik çalışmalar yapmaktadır? Yurt dışında hangi ülkelerle bağlantısı bulunmaktadır?

Öztrakya AŞ, Trakya Bölgesi’nin tamamında faaliyet göstermektedir. Yurtdışında Makedonya, Kosova ve Arnavutluk’ta yerleşik şirketlerimizle, diğer Balkan ülkelerindeki (BG, SRB, MNE, BİH vd.) bayilerimize merkezden ihracat yapmak suretiyle ve Avrupa’daki potansiyel noktalarla direkt satışlarla faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

YURT İÇİNDE 90 YURT DIŞINDA 300 KİŞİLİK BİR İSTİHDAM KAPASİTEMİZ VAR

Firmanızın istihdam kapasitesi nedir? Önümüzdeki süreçte büyümeye yönelik hangi projeleri vardır?

Yurt içinde 90, yurt dışında 300 kişilik bir personel yapısı ile hizmet verilmektedir.

Önümüzdeki süreçte kendi markalarımızı büyütmek ve tüm Avrupa’da etkili hale getirmek için kapsamlı çalışmalar yürütülmektedir. Diğer taraftan insana ve emeğe değer veren bir anlayışla hareket eden grubumuz, bulunduğu ülkelerde özellikle gelecek için gençlere yatırım yapmayı temel ilke edinmiştir.

Türkiye’nin gıda ve tarım politikalarında zaman zaman yapılan eleştirilere katılıyor musunuz? Tarımın daha da geliştirilmesi yönünde yapılması gerekenler konusunda görüşleriniz nelerdir?

Türkiye’de tarımı, baştan aşağı ele alınması gereken, stratejik bir alan olarak görüyoruz. Her konuda olduğu gibi imkân-ihtiyaç ekseninde, ciddi bir planlama yapılmalı, bu planın gerçekleşmesi için politikalar geliştirilmelidir. Konu ile alakalı her kesim şeffaf bir bilgiye sahip olmalıdır. Tarım ve hayvancılık alanında (ihtiyaçlar, üretim ve satış süreçlerinde) yaşananlar uygun zaman dilimlerinde, başta ilgililer olmak üzere kamuoyuyla paylaşılmalıdır. Sonuç olarak, kırsal kesimin kalkınması ve faaliyetleri, verimlilik esasına dayalı hale getirilip teşvik edilmelidir.

TARIM VE HAYVANCILIK ALANINDA FAİZSİZ KREDİLER VERİLMELİ

Burada üzerinde önemle durmak istediğim bir konu var ki; tarım ve hayvancılık üretim alanında kullanılacak krediler kesinlikle faizsiz verilmelidir.

Böylelikle stratejik öneme sahip olan, tarım ve hayvancılık alanlarında, kurulup geliştirilecek sistemler ile yakın takip ve sonuç alma süreçleri, iyi yönetilmiş olacaktır. Böylece:

1- Tarım alanlarımız doğru ve tam kapasite kullanılmış olacaktır.

2- Önce kendimize yetecek ürünler yetişecek, sağlanacak verim artışıyla ihracat yapılabilecektir.

3- Maliyet-kazanç noktalarında doğru bir denge kurulmuş olacaktır.

4- Tarım ve hayvancılık alanı, büyük bir iş ve kazanç kapısı olacak, böylece işsizliğe önemli bir çözüm üretilmiş olacaktır.

5- Yanlış tarım politikaları ve takip yetersizliğinden dolayı sahipsiz kalıp büyükşehirlerin varoşlarına göç edenler, peyderpey köylerine, kasabalarına dönmeye başlayacaklardır. 

6- Tarım ve hayvancılık alanında sağlanacak gelişmeler, sanayiye de ciddi katkılar sağlayacaktır. Çünkü teknoloji, araç-gereç ekipmanlar ve bunun gibi ihtiyaçlar çoğalacaktır.

7- En önemlisi de gıda gibi temel bir ihtiyaç alanında, dışa bağımlılık sıfıra yaklaşacaktır.

Yeri gelmişken ifade edeyim ki, 2010 yılından beri tarım ve hayvancılık konusunda da faaliyete başlayan şirketimiz, tarımsal faaliyetlerin yanında büyükbaş besicilik ve süt üretimi de gerçekleştirmektedir. Ayrıca helal ve hijyen şartlarını önceleyen bir anlayışla da kurban kesim faaliyeti yapmaktadır. Bu çalışmalar, ziraat yüksek mühendisi, endüstri mühendisi ve veteriner hekimden oluşan bir üst kadro ile yönetilmektedir.

ÖZTRAKYA 2019 YILINDA ORTAYA KOYDUĞU HEDEFLERİ YAKALAYABİLDİ Mİ? 2020 YILI İÇİN BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR?

2019 yılı, hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz bir yıl oldu. İnşallah 2020 yılını da aynı şekilde büyüme ile kapatmayı hedefliyoruz.

BPC VE BPC AJANSINI KURDUK

Rekabetin zirve yaptığı bugünkü ekonomik tabloda başarılı markaların yönetimini sağlayabilmek gerçekten çok zor. Firmanız bu “marka yönetim” sürecini nasıl sağlamaktadır? Çalıştığınız markalara bu konuda sunduğunuz ayrıcalıkları ve Öztrakya ile çalışma avantajının neler olduğunu anlatır mısınız?

Markalaşma konusunda özellikle yurtdışındaki faaliyetlerimiz için BPC’yi (Balkan Progress Center) ve BPC Ajansı kurduk. Şirketlerimizin bulunduğu ülkelerde tüm pazarlama ve markalaşma faaliyetlerini bu kuruluşlarla sürdürmekteyiz. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı bu dönemde, markaların imajını ve bilinirliliğini artırmak için gereken adımları atıyoruz. Diğer yandan müşterilerimizle olan seviyeli iletişimlerimiz ve hizmet kalitemiz bize ciddi avantajlar sağlamaktadır.

Nedim odabaş

15 Nis 2020 - 04:31 -


TÜM RÖPORTAJLAR GÖSTER

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?