Onlar olmasa, biz cihadı kimlere karşı yapacağız?

Abone Ol

Kur an; bu dünyada onlara azap etmek ve nefislerini kâfir

olarak almak için bunu yapıyor diyor. / İslâm da bir inanış vardır; kişi imanla

giderse sonunda cennetlik olur, son nefesi küfürle çıkarsa ebedi cehennemlik

olur. Bu ayetlerde buna delalet eden manalar vardır. Onlardan o şekilde

ölenlerin namazını kılma deniyor. Demek ki iman üzerinde ölme önemlidir. Burada

ise bu hususa daha açık işaret etmektedir. Onların son nefeslerini küfür içinde

vermelerini istemektedir. Bu zulüm değildir. Allah insanlara günah işleme

imkânını veriyor, sonra da cezalandırıyor. Buna izin vermese ve cezalandırmasa

daha iyi olmaz mı O zaman iyi insanlara da ihsan etmeyecekti. İnsanın kendi

iradesiyle iyi işler yapabilmesi için böyle yaratmıştır. Bugünkü uygarlık böyle

doğmuştur. Azap demek eziyet etmek demek değildir; olgunlaştırma demektir,

ruhları terbiye etme demektir... / Allah o kötü işleri yapanlara neden servet,

imkân, oy veriyor, iktidar ediyor / Allah ın bu yaptığının hikmetini bilmek

gerekmektedir. Bize kalsa, hikmet onların yoksul olmaları, müminlerin zengin

olmaları, oyları onların değil müminlerin almasıdır. / Allah diyor ki; böyle

düşünmeyin, bunun böyle olmasının derin hikmeti vardır. Onların önce görevleri

vardır. Onlar o işleri yapmazlarsa biz cihadı kimlere karşı yapacağız,

derecelerimiz nasıl yükselecek

Okulda dersler verilir, o derslerin çoğu bir işe yaramaz

ama öğrenen öğrenci ile öğrenmeyen öğrenciyi ayırt etmek için ders yapılır,

imtihan edilir. Gaye öğrencileri sınıfta bırakma değil, gaye öğrencilerden bilenleri

geçirmedir. İmtihan olmazsa öğrenenler de çalışmaz, okula gerek kalmaz. İşte bu

sayede uygarlaşma olmakta ve daha ileri bir topluluk oluşmaktadır.

İkinci anlamında da hikmet vardır. Allah, iyi niyetleri

ile iyilik yapmak, insanları korumak isteyenlere mal ve oy vermez, onları

mevcut kötü ve zalim düzende iş yapmaya görevlendirmez. Çünkü kötü ve zalim

düzende iyi işler yapılamaz. Zalim düzende zengin olursanız, taviz verip kötü

olmak zorunda kalırsınız; oy alır da iktidar olursanız, zulüm yapmak zorunda

kalırsınız. Kötü ve zalim düzende insanlar ancak zulümle yönetilebilir. F.

Gülen e ve T. Erdoğan a bunu anlatamadım. Onlar kötü ve zalim düzende de iyi

işler yapacaklarını sanıyorlar. Oysa Süleyman Tunahan öyle yapmadı, Bediüzzaman

öyle yapmadı. Onlar iktidarı değiştirmek değil, düzeni değiştirmek istediler.

Bunu gerçekleştirmek için biri Kur an ve Arapça öğretti, diğeri Risaleler ile

çağın ilimlerine dayanarak kelamı öğretti; biz de Akevler Adil Düzen

Çalışanları olarak onların başlattıkları çalışmaları geliştirerek aynı yolda

çalışmaya devam ediyoruz...

İnsan bir canlıdır. İnsanın diğer canlılardan farkı

vardır. Diğer canlılar ya topluca yaşarlar ya da ayrı ayrı yaşarlar, ya

topluluğun parçası değildirler yahut kişilikleri yoktur. / İnsanlar ise hem

topluluğun ferdidir, hem de kendi kişiliklerini korurlar. Birlikte savaşır ve

korunurlar, birlikte çalışıp kazanırlar; sonra kazandıklarını bölüşüp ailece

ayrı ayrı yerler. Topluluk olarak çok askerlerinin olmasını isterler,

partilerinin çok oy almasını isterler. Diğer taraftan ortak kazançları çok

olsun isterler. Onunla güçlü olur, başkalarını sömürme imkânına ulaşırlar.

Sermaye topluluklarında sermaye önemlidir. Sermayen varsa

işçi bulursun, evladın yani nüfus/emek gücün de olur. Bunların dayandığı esas

mal ve işçidir.

Kur an da sermayeye ruus-u emval denmektedir. Emval da

topluluğun tüm varlığıdır. Her biri ayrı ayrı maliktir ama birlikte

işletmektedirler.

İktidarlar ne diyorlar; ben bunu yaptım, ben şunu

yaptım diyorlar! İktidar olmayı ülkeyi zengin yapmadan ibaret görüyorlar.

Eğitimi de iyi işçi yetiştirme çabası zannediyorlar.

İnsan mal için var kabul ediliyor; oysa mal insan

içindir.

Biz bir gün eğer şeriata göre yaşamaya başlarsak,

çalışsın-çalışmasın, herkes yaşama imkânına sahip olacaktır. Kimse yaşamak için

çalışmayacak, çalışmak için yaşayacaktır. Dünya malını biriktirmek değil,

amel-i salihi biriktirip âhirette meyvesini devşirmek isteyecektir. Çok mala

sahip olmanın yolu başkalarını sömürmedir. Sömürürseniz sömürücü olarak kötü

olursunuz, sömürülürseniz zaten ezilirsiniz. Oysa eğer birlikte ortaklık

içinde çalışılırsa sermayeye ihtiyaç yoktur... (s. 13 14; KUR AN VE İLİM

çalışmalarımızdaki tevafuk/lar devam ediyor 759. hafta seminerimizden

aktarı-YORUM... İlmî-ahlâki-iktisadî-siyasî-sosyal olarak yani SOSYAL TUFAN a

karşı gereğini yapmak üzere ibretle takip ediniz Devamı var )