Okullarda İbadet Mekanları

Abone Ol

Okullarda, istek olursa ibadet yeri (mescid, namaz odası)

açılabilecekmiş. Millî Eğitim Bakanlığını, bu doğru ve çok isabetli kararından

dolayı tebrik ediyorum. Bir okulda spor salonu, laboratuarlar, atölyeler

olabiliyor da niçin (gerekiyorsa) bir ibadet yeri olmasın

Duyduğuma göre Galatasaray lisesinde beş kadar öğrenci

namaz kılıyormuş ve bunların merdiven altında minicik bir mekan da olsa ibadet

edebilecek bir yerleri yokmuş. Doğru mudur bu

Kemalist, Sabataycı, Laikçi (laik değil) medya, okullarda

gerektiğinde açılabilecek bu ibadet yerlerini pek soğuk ve somurtkan karşıladı.

Haksızlar.

Ülkemizdeki misyoner papaz okullarının kocaman kiliseleri

olabiliyor da, devlet okullarının niçin namaz odaları, mescidleri ve camileri

olmasın

İngiltereden ibret alalım: Oradaki kolejlerin kocaman

kiliseleri var. İnternetten Eton Kolejinin resmini bulun, kilise binası okul

binasından yüksek ve her sabah orada, derslere başlanmazdan önce öğrenciler

ibadet ediyor.

M. Kemal Paşa, Manastır askerî mektebinde ve İstanbuldaki

Harbiyede okurken, diğer bütün büyük mekteplerde olduğu gibi, okulun camiinde

resmî imamın ardında beş vakit namaz kılmıştır.

Yine birileri itiraz edecek ve bazı öğrenciler abdestsiz

namaz kılmıştı diyecekler. Bunu kabul ediyorum ama kimler abdestsiz namaz

kılmıştır Bu sorunun cevabı basittir: Sabataycı çocukları Sabataycı

çocukları

İslamî düzen ve devlette Müslümanların farz namazlarını

eda etmeleri mecburîdir. Dinde ikrah=zorlama yoktur hükmü, Müslümanlar için

değil, gayr-i Müslimler içindir.

Bendenizin parası olsa ve bir İslam Mektebi (lisesi,

koleji, idadî veya Sultanîsi) açabilsem, bütün Müslüman talebelere vakit

namazlarını, okulun camiinde, okulun imamının ardında cemaatle kıldırırım.

Yahudi ve Hıristiyan öğrencilerim olursa onlar da kendi ibadetlerini yapabilir.

Doğrusu Sabataycı, çağdaş, Kemalist okur-yazarlarımızın

bir kısmı çok bağnaz=fanatik. Okullarda açılabilecek küçük namaz odalarından

çok rahatsız oluyorlar. İşveçlilerden ibret alıp utansınlar. Orada tesettürlü bir

hanıma saldırılınca, nice Hıristiyan ve ateist kadın ve erkek başlarına eşarp

bağlamak suretiyle, saldırıya uğrayan kadıncağızı savunmuşlardı.

Onlara haber veriyorum: İleride bu memlekette, bütün

Müslüman öğrencileri beş vakit namazı cemaatle kılan İslam Mektepleri

açılacaktır. Bundan hiç şüpheleri olmasın. 1912 ye kadar Galatasaray

Sultanîsinde olduğu gibi. Peki o zaman dıştan Müslüman görünen Sabataycı

çocukları ne yapacak Sabataycı olduklarını, Müslüman olmadıklarını ispat

ederlerse namazdan muaf tutulacaklardır.

Namaz Müslümanlar için farz-ı `ayndır, mecburîdir.

Gayr-i Müslimlere elbette namaz konusunda baskı yapılmaz.

Din hürriyeti budur.

Laiklik mi .. O, din, inanç ve inandığı gibi yaşamak

hürriyetinden sonra gelir.

(İkinci yazı)

Din Hizmetkârlarının Zenginliği

DİN ilimleri, din hocalığı, dinî hizmetler zengin olmaya

alet edilemez.

Mücahitler, elbette ganimet payı alarak zengin

olabilirler ama zamanımızda İslam devleti yoktur, gerçek mânada cihad fi

sebilillah yapılmamaktadır, binaenaleyh ganimet de toplanmamaktadır.

Saf Müslüman halkı soyarak, kaz gibi yolarak, inek gibi

sağarak zenginleşenler mücahid değildir, lanetli din sömürücüleridir.

Cami imamları elbette, fetva ve ruhsat ile maaş

alabilirler ama imamlığı, hocalığı alet ve istismar ederek zengin olamazlar.

Resulullah (salat ve selam olsun ona) Efendimizin eline

muazzam miktarda ganimet malı geçerdi de, onların hepsini dağıtır ve zat-ı

risaletpenahileri bazen aç kalırdı. Aylar geçerdi de, Muhammed Mustafanın

ocakları tütmezdi, çünkü pişirecek bir şeyi olmazdı.

Ne buyurmuştu o ..

Uhud dağı kadar altınım olsa, borç ödemek için bir

kenara koyacağım bir altın dışındaki paranın, bir gece bile yanımda kalmasını

istemem, hepsini sadaka olarak Allah yolunda dağıtırım

İslamda, Müslüman zengin olmaz diye bir hüküm yoktur.

Lakin bazı zenginlikler haramdır.

Din ticareti, mukaddesat bezirganlığı ile zengin olmak

haramdır. Böyleleri karı satanlardan daha alçaktır.

Müslümanların, birbirleriyle riba muameleleri yaparak

zengin olmaları Darülislamda da Darülharbte de haramdır.

Şeriatın, fıkhın bey bi l-bâtıl dediği yollarla zengin

olmak caiz değildir.

İhtikâr yaparak zengin olmak haramdır.

İhalelere fesat karıştırarak zengin olmak haramdır.

Rüşvet alarak zengin olanlar mel undur.

Haram komisyonlar alarak zengin olmak haramdır.

Zengin olmanın meşru ve helal yolları vardır Üretir,

ticaret yapar, ithalat ihracat, ticarî hizmetler, özel okullar ve hastahaneler

açar ve saire

Amaaaa

Özel okul açtı, orada putperestlik ve tağut eğitimi

yapıyor, çocuk ve gençlere sapık ideoloji aşılıyor, mesela Darwinizmi doğruymuş

gibi gösteriyor. Kazancı haram olur.

Özel hastane açtı, para kazanmak iç in lüzumsuz yere

ameliyat yapıyor, faturayı şişirmek için lüzumsuz ilaçlar veriyor. Kazancı

haramdır.

Müfessirlik ehliyeti ve icazeti olmadığı halde, zengin

olmak için kendi re y ve hevasıyla tefsir veya din kitabı yazıyor veya yazdırıp

yayınlıyor. Bu yolla kazanılan para da haramdır.

Müslüman zenginin serveti helal ve tayyib olmalıdır.

Başta din sömürüsü olmak üzere bütün haram kazançlar

dünyada rezillik ve rüsvaylık, öteki dünyada ateş ve azaptır.

Cami imamı, aynı zamanda hattat. Hattatlıktan para

kazanmış, zengin olmuş, ona kim ne der.

Din hocası, temiz niyetle telif ve tercüme yapmış, bundan

bir miktar ücret almış. Buna bir şey dediğimiz yok.

Para kazanmak, zengin olmak hırsıyla içleri yanlış

bilgilerle, bid atlerle dolu şişirme din kitapları yazmış; işte böylesi

kınanmaya layık bir kişidir, kazancı da haramdır.

Parayla Kur an okuyarak, hatim indirerek zengin olmuş.

İşte bu da haram bir zenginliktir.

Eski devirlerde cihada iştirak etmiş, gazi olmuş,

toplanan ganimetlerden Şeriat taksimiyle eline geçen para ve mal ile zengin

olmuş Ne güzel, ne helal, ne tayyib bir zenginlik.

Bana sövüp sayan çokbilmiş, soruyorum sana: Bu devirde

cihad var mı, ganimet var mı

Resulullah Efendimiz, Hayber gazasında, bir çift sarı

deriden pabucu ganimet olarak alıp saklayan ve bilahare öldürülen kimsenin

cenaze namazını (gulül yaptığı için) kılmamışlardır.

Din ilimleri zengin olmak için öğrenilmez. Böyle bir

niyet fasittir.

Kur anın, Sünnetin, Şeriatın, fıkhın meşru ve helal

görmediği kirli ve kara yollarla zengin olanlar fasık ve facirdir.

Kur an okuyarak, hatim indirerek zengin olanlar facir ve

fasıktır.

Bu Ümmetin başına gelen musibetlerin yüzde doksanı din

sömürücülerinden gelmiştir.

12.09.2013