Yeni ders yılının başlaması ile birlikte büyük
şehirlerimiz de trafik çilesi yeniden yaşanır hale geldi!
Bu hali en güzel anlatan haber başlığı bize göre şu:
Okullar açıldı, yollar kapandı!
Evet, büyük şehirlerimizde okullar açılınca yollar
kapanıyor ama ülkeyi idare etmekte olanlar henüz bu sorunun çözümü için
kafalarını hiç yormuyorlar!
Ne yaparız, nasıl yaparız da bu sorunu hallederiz
gibisinden bir dertleri hiç yok gibi görünüyor!
Onlar hâlâ çılgın projelerin peşindeler!
Çılgın projeler yani büyük şehirleri daha da büyütecek ve
iyiden iyiye yaşanmaz hale getirecek projeler!
Oysa büyük şehirleri daha da büyütecek çılgın projeler
yerine büyük şehirleri küçültecek akıllı uslu projelerin peşinden gitseler çok
daha hayırlı bir hizmet yapmış olacaklar!
Okullar açılınca yollar nerelerde kapanıyor
Büyük şehirlerimizde, değil mi
Özellikle de İstanbul da!
Peki, 17-18 milyonluk bir İstanbul a çılgın projeler ile
daha da nüfus eklemek yerine yeni cazibe merkezleri oluşturarak nüfusu belli
bir oran da azaltılmaya çalışılsa fena mı olur
Yani İstanbul a nefes aldırılmaya çabalansa!
Ne güzel olur ama ülkeyi yönetenlerin henüz bu yönde
atılmış tek adımları yok!
Evet, bir gün herkesin aklı başına gelecek ve Biz ne
yaptık diye dizlerini dövecekler ama şimdi ne yaptıklarının farkında olmadan
doludizgin gidiyorlar!
Kuşkusuz şehirler büyüdükçe rant kaynakları da büyüyor!
Ve bu kaynaklar ile siyasiler kendi zenginlerini
oluşturuyorlar!
Ama bu büyük şehirlere yapılan en büyük kötülük!
Başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmir gibi büyük
şehirlere yapılacak en büyük iyilik bu şehirlerin nüfuslarını azaltacak
önlemlerin biran önce alınmasıdır!
Birer, ikişer milyon nüfusları olan kentlerimizde büyük
şehirlerde yaşanmakta olan sorunların hangisi yaşanıyor
Hiçbiri yaşanmıyor!
O halde beşer, onar milyon nüfuslu şehirler yerine daha
mütevazi nüfuslara sahip şehirlerin oluşması hızla teşvik edilmelidir!
Şayet böyle yapılacak olursa o zaman pek çok sorun
kendiliğinden ortadan kalkacaktır!
Çünkü böyle bir sorunun oluşması için uygun zemin
oluşmayacaktır!
O zaman da okullar açılınca yollar kapanmayacaktır!
Ülke yönetiminde söz sahibi olanların biran önce bu
gerçeği görmeleri gerek!
İçinde yaşanması imkânsız hale gelen büyük şehirler
yerine huzur içinde yaşanacak küçük şehirlere olan ihtiyaç artık fark
edilmelidir!