Öğrencilere Kompozisyon Soruları

Abone Ol

Birinci soru: Seksen milyonluk nüfusu olan sanayi,

iktisat, finans, üretim, ihracat, ilim, araştırma, teknik, nizam intizam devi

medenî Almanya nın başkenti Berlin in nüfusu beş milyon da, Türkiye nin gerçek

başkenti İstanbul un nüfusu niçin otuz milyonu aşmıştır ve durmadan

artmaktadır Bu nüfus patlamasında rantçıların rolünü anlatan bir kompozisyon

yazınız.

İkincisi: Kur an da ve Sünnette, bütün mü minlerin tek

bir Ümmet olduğu kesin şekilde beyan edilmiş olmasına  rağmen, Türkiye Müslümanları niçin tek bir

Ümmet değiller, tam aksine birbirinden kopuk bin parçaya, hizbe, cemaate,

sekte, kliğe ayrılmışlar Bu parçalanmışlıkta, bölünmüşlükte, tefrikada din

baronlarının rolünü yazınız

Üçüncüsü: Güney Kore devlet ve hükümet büyükleri yüzde

yüz millî ve yerli Kore makam otomobillerine bindikleri halde, Türkiye ninkiler

niçin yabancı otomobillere biniyor Kore den daha imkânlı olmasına rağmen

Türkiye niçin millî bir otomobil sanayii kuramamıştır Kurulmasına mâni=engel

olan güçleri ve zihniyeti tahlil ve teşhir ediniz.

Dördüncüsü: Bir Asya ve doğu ülkesi olan Japonya,

öğrenilmesi ve öğretilmesi çok zor, çok karmaşık, çetrefil millî yazısıyla

dünyanın üçüncü büyük sanayi ülkesi oldu da; çok kolay Frenk ve Latin yazısını

alan Türkiye ilimlerde, fenlerde, sanayide, eğitimde, üniversitelerde,

ihracatta, başarıda Japonya nın çok gerisinde kaldı Açıklayınız.

Beşincisi: Önemli olan serpuş mudur, zihniyet midir Bu

konuda bin kelimelik bir rapor sayfalık yazınız.

Altıncısı: Türkiye, kadınlara seks köleliği yaptırmayacağına

dair uluslararası bir sözleşmeye imza koymuş olmasına rağmen, niçin bazı

karılara resmî vesika vererek genelevlerde yasal seks köleliği yaptırmakta,

bundan KDV ve gelir vergisi almakta ve bu parayı bütçesine koymaktadır Diyanet

İşleri Başkanlığı ve İslamcı Feministler bunu niçin protesto etmemektedir

Yedincisi: Azınlıkta olan Alevî vatandaşlarımız Cemevleri

için var güçleriyle çalıştıkları halde, çoğunluğu oluşturan Sünnî Müslümanlar

İslam medreselerinin açılması için niçin çalışmıyor

Sekizincisi: Yakın bir tarihte dünyanın altı tahıl

ambarından biri olan ve fazla ürününü ihraç eden Türkiye şu anda, halkının

ekmeği için yılda üç milyon tondan fazla kalitesiz ve sağlığa zararlı buğday

ithal etmektedir. Bu vahim gerilemenin sebeplerini araştırınız.

Dokuzuncusu: Ülkemizde son kırk yılda kırk bin yeni cami

yapıldı ve bunların ancak kırkı sanatlı ve güzel oldu, geri kalanı eskilerin

kötü taklidi olmaktan öteye geçemedi. Dinî mimarlıktaki bu geri kalmışlığı izah

ediniz.

Onuncusu: Müslüman bir ülkede akıllara durgunluk veren

maddî kalkınma olur, zenginlik artarken; buna paralel olarak eğitim, kültür,

sanat, ahlak kalkınması olmazsa, hatta bu ikincilerde gerileme ve düşme olursa

o memleketin geleceği parlak mıdır, karanlık mıdır

On birincisi: Mercedes otomobillerini, nüfusu bizimkinden

fazla olan zengin Almanya üretiyor ama bizdeki lüks, pahalı, israflı Mercedes

sayısı Almanya dakinden daha fazladır. Bunun sebeplerini yazınız.

On ikincisi: 1923 te kurulan Türkiye Cumhuriyeti

başlangıçta bir İslam Cumhuriyeti idi. Anayasasının ikinci maddesinde devletin

dininin İslam olduğu yazılıydı. Devletin, Dolmabahçe sarayında oturan resmî bir

Halifesi vardı ve her Cuma mutantan resmî bir merasimle namaza gidiyordu. Hafta

tatili cumaydı. Medenî Kanun Mecelle idi. Bütün Müslüman kadınlar,

Cumhurbaşkanının zevcesi Latife hanım dâhil olmak üzere tesettürlüydü. Ramazan

gündüzünde açıkta oruç yiyenler, şapka giyenler polis tarafından nezarete

alınıyordu. Bütün toplu taşıma vasıtalarında kadınların yerleri ayrıydı. Karma

okul yoktu. Bir sene sonra Halife kovuldu ve İslam a karşı bir terör

başlatıldı. Bu konuda ciddî bir kompozisyon kaleme alınız.

On üçüncüsü: Haklarını bilen ve onları savunan medenî bir

toplum, İstanbul un çılgın trafiğine koyun gibi tahammül eder mi

On dördüncüsü: Türkiye nin yüzlerce üniversitesi,

dünyanın beş yüz üniversitesi sıralamasında niçin nal toplamış, ancak listenin

sonlarında yer alabilmiştir

On beşincisi: İngiliz kolejlerinden mezun olan başarılı

öğrenciler, ülkenin en büyük edibi olan Shakespeare in kitaplarını eski

baskılarından okuyup anlayabiliyorlar da; Türkiye nin on binlerce lisesinden

mezun gençler en büyük millî şair ve edibimiz Fuzulî yi niçin okuyup

anlayamıyorlar

On altıncısı: Şapka kanununa göre TC vatandaşı olan her

erkeğin şapka giymesi mecburîdir. Günümüzde en koyu Kemalistler bile bu kanuna

uymuyor. Zaten dünya şapkayı terk etmiştir. Bu konuda lütfen ipe sapa gelir bir

kompozisyon yazınız.

On yedincisi: Ülkemizde büyük sayıda domuz çiftliği

bulunmaktadır. Ayrıca yine büyük sayıda yaban domuzu avlanmaktadır. Yine bol

miktarda eşek kesilmektedir. Bu hayvanların etleri ne olmaktadır Kimlere

yedirilmektedir İnternetten bilgi ve veri edinerek bu konuyu aydınlatınız.

On sekizincisi: Hastahanelerde, hiç gerekmediği halde MR

cihazlarına sokularak, tahliller yapılarak hastalardan ve devletten para

alınmaktadır. Yine hiç lüzumu ve gereği olmadığı halde ölmek üzere olan

hastalar yoğun bakıma alınmakta, birkaç gün bitkisel hayatta tutulmakta ve

bundan da para kazanılmaktadır. Bunun tıp etiğine, genel ahlaka, vicdana sığıp

sığmadığını, bir tür dolandırıcılık olup olmadığını gerekçeleriyle yazınız.