MUHTEREM kardeşim Allah ın selamı ve rahmeti üzerinize
olsun.
Sen Nurcu değilsin, Nurculuğa Nurculara ne karışıyorsun
mealindeki itirazınız yersizdir.
Ben bir Müslüman ım, Nurculuk islamî bir harekettir,
Bediüzzaman bir İslam büyüğüdür ve dolayısıyla Nurculuk ve Bediüzzaman bir
Müslüman olarak beni çok yakından ilgilendirir.
Kaldı ki, bendeniz de (siz kabul etmeseniz bile)
Nurcuyum. İki vecihle Nurcuyum: Birincisi: Bediüzzaman ı ziyaret etmiş,
sohbetiyle bereketlenmiş, yanından ayrılırken, bu sohbet bir ders oldu, siz de
Risale-i Nur talebesi oldunuz buyurmuştu İkincisi: Sizin iddia ettiğiniz gibi
Risale-i Nur talebesi olmasam bile, İslam açısından hem Risale-i Nurlar, hem de
Bediüzzaman hazretleri beni çok yakından ilgilendirmektedir.
Nurculuğun hizmetleri ve fütuhatı beni ilgilendirir,
sevindirir; Nurculuk hizmetlerine bilerek veya bilmeyerek zarar verilmesi,
mıncıklanması üzer, kederlendirir.
Birtakım hatâlı Nurcuları isim vermeden, kimlik
belirtmeden tenkit etmem İslam ahlakına aykırı değildir. İsim vermiş olsam
savcılık, hakimlik taslamış, cellatlık yapmış olurum.
Size ve herkese soruyorum:
Risale-i Nur u anlamış, Bediüzzaman ı din büyüğü olarak
kabul etmiş bir Müslüman devamlı olarak gıybet edebilir mi Bu soruma edebilir
cevabını verebilir misiniz Elbette edemez. Ediyorsa o gerçek ve olgun bir
Nurcu değildir, sahte Nurcudur. Benim bunu söylememde hiçbir mahzur yoktur.
Tenkitlerim şefkatli olmalıymış İsim vermiyorum, kimlik
belirtmiyorum. Tenkidin, uyarının bundan şefkatlisi olur mu
Kur an-ı Kerim de gıybet, ölü kardeşinin etini yemek
derecesinde çirkin ve iğrenç bir günah olarak zikr ediliyor
Açıkça kesin şekilde söylüyorum: Nurcu olsun, Nakşî
olsun, Kadirî olsun, meşrebi ne olursa olsun; şuurlu, ahlaklı, faziletli,
olgun, gerçek Müslüman mütemadiyen, durup dinlenmeden gıybet edemez. Ediyorsa
( ..) etmiş olur. (Boş yeri lütfen uygun bir sıfatla doldurunuz.)
Sıradan bir Müslüman cahillikle gıybet edebilir ama
Nurcunun böyle bir şansı yoktur.
Devamlı olarak gıybet eden kimse, Nurcu değildir, sahte
Nurcudur, Nurcu taslağıdır.
Başka konular:
Nurcu, Nurculuk adına halkın parasını toplamaz. Böyle bir
şey Üstad hazretlerinin metoduna, ahlakına, meşrebine aykırıdır.
Nurcu iman Kur an din hizmetlerini ücretle yapmaz. O
ücretini ve mükafatını halktan değil Hâliq tan bekler. Buna itiraz edecek bir
kul çıkabilir mi
Nurcu ulvî ve muazzez dini, süflî politikaya alet etmez.
Nurcu bölünmeye, parçalanmaya, tefrikaya, kardeşlik
hukukunu ihlale yol açacak sözler etmez, yazılar yazmaz, davranışlarda
bulunmaz.
Bunları yazmak suç mudur, ayıp mıdır, günah mıdır
Birtakım sahtekârlar, Nurculuk edebiyatı yaparak
Nurculuğun temel prensiplerine aykırı işler edecek ve bendeniz de susacağım. Ne
münasebet!..
Elbette isim vermem, kimlik belirtmem ama anonim olarak
kötülükleri, yanlışları yazmaktan geri
kalmam.
Hem herkes biliyor ki, bu fakir gerçek, hâlis, has,
hizmetkâr Nurcuların en hararetli taraftarıyım. Onları alkışlıyorum.
Şu husus da bilinmelidir ki, Nurcu olmak, Bediüzzaman ı
sevmek kimsenin tekelinde değildir.
Risale-i Nurlar Ümmetin malıdır. Tahrif etmemek,
çarpıtmamak, din sömürüsüne alet etmemek şartıyla herkes istifade edebilir.
(İkinci Yazı)
Gel gelme
Gururunu ve kibrini dışarıda bırakmadan içeriye girme.
İçindeki şeytanî gıybet makinasını kapatmadan gelme.
Nefs-i emmâreni sağlam kazığa bağlamadan gelme.
Zimmetindeki haram paraları ve serveti, hak sahiplerine
dağıtmadan, dağıtamazsan onları tasadduk etmeden gelme.
Osmanlıca okumayı ve yazmayı iyice öğrenmeden gelme.
Çeneni kapatmadan, iki gözünü ve iki kulağını açmadan
gelme.
Erkeksen başına islamî serpuşunu, kadınsan cilbabını
geçirmeden gelme.
İki ayakkabını çıkarmadan gelme.
Kuşlara yem vermeden, kedileri doyurmadan gelme.
Vakit namazında camie uğramadan gelme.
Bir kenarda kimseye göstermeden bir miktar ağlamadan
gelme.
Geleceksen günahlarına ve cürümlerine üzülerek gel.
Ben mâsumum, bende günah ve suç yok, günahkarlar
ötekilerdir diyenlerdensen sakın gelme, hiç gelme.
Geleceksen adam gibi gel.
10.02.2016