Neden Fenerbahçe idi...

Abone Ol

Okurlarımın özellikle Galatasaraylı olanları, takımları

ligi şampiyon bitirince bana Hani ne oldu, Fenerbahçe olacaktı diye sitem

ettiler, hatta biraz da gırgır yaptılar. Haklarıdır.

Ancak ne var ki, biz de 48 yılın verdiği deneyimle ve

eldeki verilerle o tahminleri yaptık, o yazıları yazdık. Hatta dünkü yazımın

girişinde özellikle şu görüşüme yer verdim; Dedim ki, Fenerbahçe ligin ikinci

yarısında yani sona yaklaşılırken, iki takipçisi veya yarıştığı rakiplerini yendikten

sonra ikisinin de dört puan önüne geçmişti. Siz olsanız hangi tahminde

bulunurdunuz bu durumda

Neyse o yazılarımın hepsinde de Fenerbahçe nin en büyük

rakibinin önce her işe maydanoz Aziz Bey i ile onun tayin ettiği hocasının

olduğunu vurguladım.

Şimdi bakalım meseleye... Fenerbahçe nin elimde 21

kişilik bir kadrosu var. Yazayım; Diego Ribas, Emenike, Emre, Volkan, Sow,

Hasan Eli, Gökhan, Caner, Meireles, Selçuk, Mehmet Topal, Mehmet Topuz, Egemen,

Webo, Alves, Kadlec, Mert, Alper, Serdar ve Bekir... Bu oyuncuların hangi

kariyerlere sahip olduklarını defalarca yazdığımdan ve siz okurlarımın bu

işleri en az benim kadar takip edip bilgi sahibi olduğunuzu da çok iyi

biliyorum. 

Galatasaray a gelince... Sneijder, Burak, Muslera, Burak,

Selçuk, Yasin, Sabri (taa ikinci yarı vardı), Telles, Pandev (ne kadar vardı

acaba), Semih, Chedjou, Koray (oynar mı sizce ), Umut, Eboue (Nerede ki), Sinan

(o da kim), Olcan, Dzemali. Emre, Tarık, Aydın (aaa o da vardı değil mi ),

Sinan Bolat, Hamit, Hakan Balta, Yekta, Gökhan (nerelerde).

Sanırım çok kalabalık gibi görünen bu kadronun parantez

içlerine bakın ve de kariyerlerini bulun...

Beşiktaş mı Debma Ba, Tolgay, Gökhan, Sosa, Opare,

Atiba, Kaleci Tolga, Olcay, Miloseviç (Hakikaten o da vardı be), Motta, Kerim,

Cenk (Kaleci), Franco, Oğuzhan, Muhammed (ne zaman oynadı), Günay, Necip,

Pektemek, Cenk Tosun, Serdar, Sivok, İsmail, Uğur, Koray, Enes, Eslem,

Veysel... Sanki Beşiktaş ın kadrosu, Galatasaray a oranla daha bir kullanışlı

gibi görünüyor. Ancak ne saha, ne stat olmayınca ve de göçebe gibi dolaşıp

oynarsanız, nasıl konsantre olabilirsiniz ki

Tekrar başa dönelim... Bu kadrolarda en çok oyuncu

kullanan Fenerbahçe değil miydi Yani alternatifi en fazla ve farksız bir

kadro... Üstelik de iki rakibi de finişe doğru yenip dörder puan öne geçmedi

mi Böyle bir tablodan siz tahminde bulunsanız Allah aşkına hangi takımı daha

fazla favori gösterirdiniz Haaa az kalsın unutuyordum. Bu takım bir sezon önce

bitime beş hafta kala şampiyonluğunu ilan etmemiş miydi Kadrosundan tek adam

kaybetmeyen bu takım bir de Ribas ı aldı. Ya diğerleri

Haaa teknik adam meselesi mi Bu konuda en büyük sancıyı

Galatasaray çekmedi mi Neyse, biraz çalışalım bakalım kadrolar ve bazı önemli

sonuçlar  üzerinde... Haa futbol topu

yuvarlaktır. Bakın bu kanuna saygıyla eğildim hep...