2025 yılının Ocak-Kasım ayları arasında, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,16 yükselerek 1 milyon 176 bin 780 satışa ulaştı.
Ocak ve Kasım aylarında otomobil satışları yüzde 10,96 artışla 938 bin 177 adet olurken, hafif ticari araç satışları ise yüzde 7,13 oranında artarak 238 bin 603 adede yükseldi.
Sadece Kasım ayı baz alındığında, otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yıla göre yüzde 9,82 büyüdü. Aynı ayda otomobil satışları yüzde 10,78, hafif ticari araç satışları ise yüzde 6,38 oranında artış gösterdi.
C SEGMENTİ ARAÇLAR PAZARDA BAŞI ÇEKTİ
Türkiye'de segment olarak bakıldığında, otomobil pazarının yüzde 82,7’sini düşük vergi oranına sahip A, B ve C segmentindeki araçlar oluşturdu. En çok tercih edilen segment C sınıfı otomobiller oldu. Bu sınıftaki satışlar 522 bin 853 adetle toplam pazarın yüzde 55,7’sini oluşturdu. Onu, 249 bin 397 adet satış ve yüzde 26,6 pay ile B segmenti izledi.
SUV GÖVDE TİPİ İLK SIRADA YER ALDI
Türkiye'de vatandaşlar tarafından gövde tipi tercihlerinde ise SUV otomobiller öne çıktı. Ocak-Kasım döneminde satılan otomobillerin yüzde 62,5’i SUV modellerden oluştu ve bu segmentte toplam 586 bin 232 araç satıldı. SUV’ları, 209 bin 963 adetle Sedan (yüzde 22,4 pay) ve 133 bin 105 adetle Hatchback (yüzde 14,2 pay) modeller takip etti.
TÜRKİYE'DE BENZİNLİ ARAÇLAR TERCİH EDİLDİ
2025 yılının Ocak-Kasım döneminde motor tipine göre en fazla satılan otomobiller benzinliler oldu. Toplamda 442 bin 650 adet satışla pazarın yüzde 47,2’si benzinli araçlardan oluştu.
Hibrit otomobiller 251 bin 992 adetle yüzde 26,9 pay aldı. Elektrikli modeller ise 166 bin 665 adet satışla yüzde 17,8’lik bir dilimi oluşturdu. Dizel araçların payı 69 bin 471 adetle yüzde 7,4 seviyesinde kalırken, otogazlı otomobiller 7 bin 399 adetle toplam pazarın sadece yüzde 0,8’ini oluşturdu.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA TERCİHLER DÜŞÜK MOTOR GÜCÜNE YÖNELDİ
Elektrikli otomobil satışları motor gücüne göre incelendiğinde, kullanıcıların büyük ölçüde 160 kW altı modelleri tercih ettiği görüldü. Bu segmentteki satışlar yüzde 88 artarak pazarın yüzde 13,6’sını oluşturdu.
160 kW üzerindeki elektrikli modellerde ise satışlar yüzde 154,3 gibi dikkat çekici bir oranda artış gösterdi. Ancak bu segmentin toplam pazardaki payı yüzde 4,1’de kaldı. Yani yüksek performanslı elektrikli araçlara ilgi artsa da toplam içindeki yeri hâlâ sınırlı.
OTOMATİK VİTES ARTIK STANDART HÂLİNE GELDİ
Türkiye genelinde otomobil satışlarında Vites tercihlerine bakıldığında otomatik şanzımanlı araçlar açık ara önde. Bu dönemde satılan otomobillerin yüzde 94,6’sı otomatik vitesliydi.
Manuel vitesli araçların satışları ise hızla gerilemeye devam ediyor. Toplamda sadece 50 bin 735 adet manuel şanzımanlı araç satıldı. Bu da pazarda yüzde 5,4’lük bir paya denk geliyor. Veriler, manuel vitesin neredeyse piyasadan silinmek üzere olduğunu gösteriyor.
RENAULT ZİRVEDE, TOGG İSTİKRARLI İLERLİYOR
Türkiye genelinde Ocak-Kasım 2025 döneminde en çok satış yapan marka 15 bin 583 adetle Renault oldu. Volkswagen 11 bin 579 adetle ikinci sırada yer alırken, Ford 10 bin 617 adetle üçüncülüğü aldı.
Yerli marka Togg ise aynı dönemde 4 bin 235 adetlik satış gerçekleştirdi. Satış hacmi daha düşük olsa da Togg’un pazardaki konumunu istikrarlı şekilde büyüdüğü görüldü.