Reklamı Kapat

“Allah’a ibadet edin, o sizin için hayırlıdır”-2

(Kaldığımız yerden devam ediyor ve diyoruz ki; bu yazı önceki yazıyla birlikte okunursa daha faydalı olur.)
Allah’ın düzeni için çalışmak, O’nun kurallarını geçerli hale getirmek Allah’a ibadet etmektir. Şirk ise Allah’ın kurallarına aykırı kuralları kurallar haline getirmektir.
“Ey babacığım, şeytana ibadet etme. Kesinlikle şeytan Rahman’a asidir” (Meryem, 44). İbrahim Peygamber babasına “şeytana ibadet etme” demektedir. Buna göre babası şeytana ibadet etmektedir. Şeytanın kurallarını geçerli kurallar haline getirmişlerdir. Şeytana ibadet etmek şeytanın istediği düzenin gelmesi ve sürdürülmesi için çalışmaktır.

“Size, ‘Şeytana ibadet etmeyin, kesinlikle o sizin için açık bir düşmandır’ diye ahdetmedim mi ey âdemoğulları” (Yasin, 60).
Allah bu ayette âdemoğullarına şeytana ibadet etmemelerini söylemektedir. Şeytanın istedikleri kuralların gerçekleşmesi için çalışmayın demektir. Düzenimiz içinde Allah’ın istediği değil, şeytanın istediği kuralları koyar ve uygularsak şeytana ibadet etmiş oluruz.
Allah’a ibadet etmek Allah’ın kurallarını koymak, korumak ve uygulamaktır. Allah’ın kuralları dışında kuralları getirmek, o kuralları uygulamak, o kuralları korumak, o kuralların iyi olduğunu iddia etmek Allah’tan başkasına ibadet etmektir. Bu kuralları koyan insan ise o insana ibadet etmiş olursunuz. İsterse yaşamış ve ölmüş olsun, o insana ibadet etmiş olursunuz. Haşr gününde o insan “bana ibadet ettiklerinden gafildim” diyecektir. Koyulan ve uygulanan kurallar bir insanı referans göstermiyor olabilir. İsimlendirilmiş özel bir isim olabilir. Kapitalizm, komünizm, ekseriyet demokrasisi gibi isimler olabilir. Bu durumda onlara ibadet etmiş olursunuz. Allah Kur’an’da daha pek çok yerde bundan kaçınmamız gerektiğini, yalnızca O’na ibadet etmemiz gerektiğini yani yalnızca O’nun kurallarını geçerli kurallar haline getirmemiz ve o kurallar için çalışmamız gerektiğini söylemektedir.

“U’budû(A)llâheve’t-tekûhu” (Ankebut Suresi 16. ayet) demek “Allah’a ibadet edin ve O’na sığının” demektir. Allah’ın kurallarını getirmek için yani o kuralları getirip uygulamak için çalışın ve O’na sığının. Allah’a ibadet yani Allah’ın düzeni için çalışma sırasında başka şeylerden korkmayın çünkü siz Allah’a sığınanlarsınız.
“Sizin için hoş olmadığı halde size kıtal yazıldı. Sizin için hayırlı olduğu halde hoşunuza gitmeyen bir şey olabilir ve sizin için şer olduğu halde hoşunuza giden bir şey olabilir. Allah bilir ve siz bilmezsiniz” (Bakara, 216). Bu ayet hayrın başlangıçta hoşa giden bir durum olamayabileceğini gösteriyor. Şerrin de başlangıçta hoşa giden bir durum olabileceğini gösteriyor. “Hayr” sonucu iyi olan, “şer” ise sonucu kötü olandır. Her ikisinden de başlangıçta hoşlanma veya hoşlanmama durumu olabilir.
“Zâlikumayrunlekum” demek “O sizin için hayırlıdır” demektir. Allah’a ibadet etmek ve O’na sığınmak sizin için sonucu iyi olandır. Başlangıçta bu zor olabilir, yalnızca Allah’ın kurallarını uygulamak, o kuralları geçerli kılmak ve bunun için çaba göstermek ve O’na sığınarak başka şeylerden korkmamak ne kadar zor gelirse gelsin sonucu iyi olandır.

“Zâlikumayrunlekum in kuntum ta’lemûne” demek “O sizin için hayırlıdır, eğer biliyorsanız” demektir. Burada cümle devriktir. Normalde beklenen şartın önce, cevabın sonra gelmesidir. Burada cevap önce gelmiş, şart sonra gelmiştir. Burada şartın sonra gelmesi bilinen şeyin daha önce söylenmesidir. Bu şekilde söz kısaltılmış olmaktadır. Eğer şart önce gelseydi cümlenin “eğer onun hayırlı olduğunu biliyorsanız o sizin için hayırlıdır” şeklinde gelmesi gerekecekti. Bu şekilde anlatılmak istenen kısa bir şekilde anlatılmıştır.

“Kavmine, ‘Allah’a ibadet edin ve ittika edin, o sizin için hayırlıdır, eğer biliyorsanız’ dedi” demektir. “Kavmine, ‘Allah’a ibadet edin ve ittika edin, o sizin için hayırlıdır, eğer biliyorsanız’ demişti” demektir. Hazreti İbrahim’in bedeli olarak gelmiştir. Ayete “ve İbrahim” diyerek başlanmış, İbrahim Nuh’a atfedilmiştir. Sonra İbrahim’in durumu bu “iz” yani geçmiş zaman zarfı ile anlatılmıştır. Geçmişte Hazreti İbrahim’in kavmine söylediği cümleler bu ayette söylenmiştir. (DEVAMI VAR.)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Reşat Nuri Erol - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket EYT ve genel af çıkar mı?