Milli Eğitim Şûrası’nda bunlar ele alınacak mı?

7 yıllık aranın ardından ‘20’nci Milli Eğitim Şûrası’ bugün (1 Aralık 2021, Pazartesi) toplanıyor.

1-3 Aralık 2021 tarihleri arasında Ankara’da eğitimin temel sorunları ele alınacak.

Peki, ama kime göre, neye göre temel meseleler? Biraz bunu irdelemek istiyorum.

Erbakan Hoca’mızın talimatlarıyla kurulan, eğitim alanında yılların birikimi Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Genel Başkanı Hamdi Sürücü diyor ki:

* “Günümüzde eğitimin en büyük sorunlarından birisi ‘öğretmen’ faktörü.”

* “Neredeyse tüm meslek kollarının ‘odaları’ var ama bu kadar geniş olmasına karşın öğretmenlerin bir meslek odası mevcut değil. Öğretmenler, idareciler okulda dövülüyor, şiddete uğruyor, bunun karşılığında sahiplenen maalesef yok! Acilen bir Öğretmen Meslek Kanunu çıkarılması elzem.”

* “Çocuklar günümüzde anne-babalarından daha çok öğretmenleriyle yüz yüzeler. Onlarla daha çok muhatap olmaktalar. Bu sebeple öğretmenlerin bu oranda donanımlı olmaları lazım.”

* “Öğretmenlerle ilgili yapılan tartışmalar, konuşmalar ‘maaş zammı’ üzerinde yoğunlaşıyor. Şuurlu öğretmenden bahseden yok! Buna dikkat çekmek istiyoruz. Şuurlu nesiller yetiştirmek öncelikle şuurlu öğretmenlerin varlığıyla ancak mümkündür.”

* “Milli Eğitim Şûrası’nda 1 günlük süreçte nasıl kararlar çıkacak bilemiyoruz. Şûranın konularından olan ‘Eğitimde Fırsat Eşitliği’ hususunda günümüzde bu eşitlik yok. Eşitliğin olmamasının asıl sebebi ise sistemdir. Bugün Türkiye’de okullar arasında var olan imkanlar bile çok farklı.”

* “Mesleki eğitim konusu ülkemizin en önemli konularından biri fakat neredeyse hiç çalışma yapılmıyor. Plansız programsız okul açılması, pratikten ziyade teorik eğitimin öne çıkması mesleki okullara zarar vermekte.”

* “Öğretmenlerimiz arasında var olan statü farkı ortadan kaldırılmalı ve öğretmen açığı kapatılmalıdır.”

***

ÖĞ-DER Genel Başkanı Hamdi Sürücü’nün bu görüşleri, bugün başlayacak Milli Eğitim Şûrası’nda mutlaka masaya yatırılmalı, ele alınmalıdır.

Milli Eğitim Şûrası’nın hayırlar getirmesini temenni ediyorum.

ANLAYANA SİVRİSİNEK

Kosova’nın kentleri içinde

sırtını dağa yaslamış Prizren’i

gördüm en fazla kendine güveneni

vitrinlerdeki gelinliklerin de

* yüzden kabarmıştı etekleri

Selami Güder

[email protected]

EĞİTİMDEKİ ‘YABANCI’ PARMAĞI NE OLACAK?

* Eğitimdeki kapitülasyonlar… Mesela, Fulbright Sözleşmesi kaldırılacak mı?

* Almanya’da Türkçe eğitim yapan okul yok. Türkiye’de 38 lise ve 17 üniversite Almanca eğitim yapıyor veya Almanca öğretiyor.

* Ülkemizde, Fransızca eğitimi veren 20 lise ve 19 üniversite var. Fransa’da Sorbon Üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi veren iki bölümü Fransa kapattı. Almanca ve Fransızca eğitim veren lise ve üniversiteler konusunda mütekabiliyet neden yok?

* İstanbul Lisesinde eğitim dili Almanca. Hazırlık sınıfında bir yıl Almanca öğretilir. Fizik, kimya, biyoloji, geometri, matematik dersleri Almanca verilir. Sanki Almanya’ya gitsinler diye… 2017 yılında 172 mezun vermiş, mezunların 90’ı yurtiçindeki üniversiteleri tercih etmiş, 71’i yurtdışına gitmiş. Yurtdışına gidenlerin 59’u Almanya, 8’i ABD, 3 tanesi İsviçre’yi tercih etmiş. Yurtdışına öğrenci gönderme oranı % 41.

* Galatasaray Lisesi yönetimi ve eğitim programları yönünden özel statüye sahip. Fransızlar karar verir; Milli Eğitim, müdür atayamaz. Hazırlıkta Fransızca öğretilir, sonraki yıllarda eğitim dili Fransızcadır. İkinci yabancı dil öğretilir. Öğretmenlerin üçte biri Fransız...

* 2016 yılında Galatasaray Lisesi 121 mezun vermiş. 23 öğrenci yurtdışını tercih etmiş, 10 tanesi Fransa, 6 tanesi İtalya’ya gitmiş. 2018 yılında 141 mezun vermiş, 16’sı yurtdışına gitmiş; 29 öğrenci Galatasaray Üniversitesi, 33’ü Koç, 18’i Boğaziçi, 18’i Bahçeşehir, 11’i İstanbul Üniversitesi, 6 tanesi İTÜ ve diğer üniversiteler.

* Notre Dame de Sion, Saint Benoit, Saint Michel, Saint Pulcherie, Saint Joseph, Tevfik Fikret Lisesi, Pierre Loti Lisesi vb. okulları… Bu okullarda fizik, kimya, biyoloji, matematik, geometri eğitimi Fransızca ve Almanca veriliyor.

* İstanbul Lisesi “abitur” adı altında Almanya lisesi bitirme diploması verir, öğrenci Almanya’da bir üniversiteyi bu diploma ile tercih edebilir. Resmen Türkiye’deki üniversite sınavında başarısız olsan bile önemi yok, Almanya’da üniversiteler seni bekliyor, deniyor; Almanya’ya öğrenci devşiriliyor.

* Yabancı dille eğitim sömürge ülkelerinde yapılır. Bu okulların ayrıcalıklarına son verilmeli! Bu okulların müdürlerini, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tayin etmeli ve programlarını MEB belirlemeli.

* Okullarda yabancı dil öğretilmeli ama yabancı dille eğitime son vermeli.

* Bu okullar mahalle lisesi olmalı, kendi çevresinden öğrenci almalı. LGS’den en yüksek puan alan öğrencileri devşirmelerinin önüne geçilmeli.

* Ortaokul ve liselerde birkaç okulun dışında Almanca dersi kalmadı. Buna rağmen ondan fazla üniversitede Almanca öğretmenliği bölümü var. Bu bölümleri bitiren gençler işsizlik ile yüz yüze. YÖK hâlâ neden bu bölümleri açık tutuyor?

* Fransa ve Almanya… Müslüman çocuklarına birçok eyalette İslam dersi verdirmiyor; Türkçe eğitim hiçbir ortaokul ve lisede söz konusu değil.

* Bazı Avrupa ülkelerinin PKK, YPG, FETÖ gibi terör örgütlerine destekleri malum. O halde, yabancı ülkelerin ayrıcalıklı eğitim kurumları açmalarının ve adam devşirmelerinin önüne geçilmeli, mütekabiliyet esası aranmalı, eğitim yerli ve milli olmalı.

***

Türkiye Aile Meclisi Genel Başkan Yardımcısı Ali Erkan Kavaklı diyor ki, “Böylesine önemli konular Milli Eğitim Şûrası’nda mutlaka enine boyuna ele alınmalı.”

Bizce de…

BİRKAÇ SORU!

* Gün geçmiyor ki bir doktor dövülmesin, bıçaklanmasın, şiddete uğramasın…

* Gün geçmiyor ki bir öğretmen dövülmesin, şiddete uğramasın…

* O halde sormak gerekmiyor mu; AVM’lerde, metrolarda, belli kurum ve kuruluşlarda olduğu halde hastanelere ve okullara girişlerde xray cihazı neden konulmuyor?

* Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ve Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın bu konuyla daha yakından ilgilenmelerini ümit ediyorum.

* Aynı şekilde 147 (MEB) ve 184 ( Sağlık Bakanlığı) şikâyet hatlarının işlevsel olmadığı ifade ediliyor. Bu hatlar kaldırılacak mı? 

* Bir de… Okullar açıldığında her okul ve çevresine bir emniyet görevlisi istihdam edilecekti. Bu uygulama ne oldu, acaba?

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Adnan Öksüz - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Tarık - 147 ve 184 servisleri iptal edilmeli. Gerekli gereksiz birçok şikayet... Doktorlar ve öğtetmenler gereksiz yere meşgul ediliyor. Tedirgin oluyorlar. Bir kusurları varsa zaten gerekşi merciler var. Hastanelerde ilgili makamlar var. Düzeltiyorlar hataları...

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 01 Aralık 08:11


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Asgari ücret 4.250 TL oldu! Yeni rakamı nasıl buldunuz?