Reklamı Kapat

Petrol Fiyatları ve Kalitesi

26 Aralık tarihli Akaryakıt ve Elektrik Fiyatları

Düşmeli başlıklı yazımda dünya petrol fiyatlarındaki düşüşü rakamsal olarak

incelemiş ve okuyucularıma günümüzde akaryakıt fiyatlarının ne kadar olması

gerektiğini belirtmiştim.

Söz konusu yazımda, Bugünün serbest piyasa mazot fiyatı

olan 0.81 TL/litre baz alınırsa, değişken vergilerin ortalaması ile sabit

vergilerin ortalaması alınarak bir maliyet hesaplaması yapılırsa, günümüzde

mazotun pompa satış fiyatının 1.53 TL olması gerekmektedir.

Tüm vergilerin sabit olduğu (1.83 TL/lt) ve maliyet fiyatına

bakılmaksınız değişmediği bile kabul edilse, günümüzdeki pompa satış fiyatının

1.83 + 0.81 = 2.64 TL/lt olması lazımdır.

Hükümetimiz, dünya spot piyasa mazot fiyatlarının

artmasına paralel olarak arttırdığı mazot pompa satış fiyatını, aynı şekilde dünya

spot piyasa mazot fiyatları düştüğü vakit aynı oranda yansıtmamaktadır.

Şu anda devletimiz haksız bir şekilde ve de mevcut

yasalara, kararnamelere ve tüzüklere aykırı olarak benzin istasyonlarında

satılan her litre mazottan 1.90 TL, bence yasal olmayan bir şekilde ek vergi

almaktadır. Üstelik haksız olarak tanımlayacağım bu gelir bütçe artışı olarak

da gösterilmekte diyerek mazotun pompa çıkış fiyatının bu gün 1.53 TL olması

gerektiğini dile getirmiştim.

Aynı şekilde KIB-TEK in de kilovatsaat elektrik ücretini

neredeyse yarı yarıya aşağıya çekmesi gerektiğini belirtmiştim.

Tabii ne akaryakıt fiyatları düştü, ne de elektrik

fiyatları.

Tam tersine hükümetimiz, akaryakıt fiyatlarını güncel

olarak aşağıya çekmedikleri için artan bütçe girdisini, Ekonomi iyiye gidiyor,

gelirlerimiz arttı sözleriyle, sanki de ekonomi iyiye gidiyormuş gibi

pazarlayarak doğru olmayan ve halkı yanıltmaya yönelik açıklamalar yapmakta.

Akaryakıttaki ikinci yanlış uygulama ise Motorin de.

Ülkemizde bu gün iki cins motorin kullanılmakta. Hava ve

doğa kirliliğine katkısı fazla olan ve yüksek kükürtlü motorin veya da

kırsal motorin olarak bilinen 1000 PPM (Parts Per Million-Milyonda Bir

Birim-MBB) olarak tanımlanan motorin ve düşük kükürtlü motorin veya Euro

Dizel olarak bilinen 10 PPM motorin.

Anavatanımız Türkiye 2008 tarihinde aldığı bir kararla 1

Nisan 2011 tarihinde hava ve doğa kirliliğine katkısı fazla olan ve yüksek

kükürt içeren 1000 PPM motorinin kullanılmasını ve ithalatını yasakladı,

doğasını korumak, hava kirliliğini azaltmak için.

Gelelim, kendimizi dünyanın merkezi ve en akıllısı sanan

bizlere.

Doğayı ve çevreyi korumak için gösteriler yapan,

platformlar kuran ama icraat yapmayan bizler ne yaptık bu konuda. Kocaman bir

hiç.

Biz hâlâ Türkiye de 2011 tarihinde, Kıbrıs Rum tarafı

dâhil olmak üzere tüm Avrupa Birliği nde de yıllardır kullanımı yasaklanmış

olan 1000 PPM motorini kullanıyoruz. Hâlâ daha elektrik santrallerimiz bu

yakıtı kullanarak insanımızı ve havamızı kirletmekte.

Bırakın kullanımın serbest olmasını, bir de bu

uygulamanın çok utanç verici ve asla kabul edilemez bir tarafı var.

Devletimizin dâhi bürokratları öylesine bir FİF (Fiyat

İstikrar Fonu) uygulaması yapmışlar ki, iki ürün arasında yani, doğayı ve

havayı kıyaslamalı olarak daha az kirleten ve 10 PPM olarak tanımlanan Euro

Dizel in spot piyasa fiyatı ile doğayı ve havayı kıyaslamalı olarak 100 misli

daha fazla kirleten ve 1000 PPM olarak tanımlanan kırsal motorinin spot piyasa

fiyatı arasında veya da adaya giriş fiyatları arasında yaklaşık 2 kuruşluk bir

fark olmasına, yani Euro Dizel in sadece ve sadece 2 Kuruş daha pahalı olmasına

rağmen, dâhi bürokratlarımız ın Euro Dizel üzerine koydukları astronomik FİF

vergisi ile Euro Dizel litre başına yaklaşık 40 kuruş daha pahalıya satılmakta.

Açıkçası çevreyi daha az kirleten, neredeyse hiç

kirletmeyen diyebileceğimiz Euro Dizel cezalandırılırken, çevreyi ve doğayı

acımasızca kirleten Kırsal Motorin ise ödüllendirilmekte

Ne diyebilirim ki, sadece geliri düşünen ama doğamızın ve

havamızın kirlenmesini dikkate almayan bürokratlarımıza   

Tüm okuyucularıma huzur, mutluluk ve başarılarla dolu,

sağlıklar içinde yaşayacakları yeni bir yıl dilerim...  

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Prof. Dr. Ata Atun - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?