Görüşmelerin kayıt altına alınması ne işe yarıyor?

Resmi ya da özel kurumlarla yaptığınız telefon görüşmeleri kayıt altına alınmaktadır. Siz de mutlaka böylesi bir durumla karşılaşmışsınızdır. Siz arayın ya da sizi arasınlar konuşan kişi ilk önce yapılan görüşmenin kayıt altına alındığını söylüyor. Bu güzel bir şey aslında! Zira ya bir ürün siparişi veriyorsunuz ya bir meseleniz hakkında görüşme yapıyorsunuz ya da bir şikâyetinizi muhatabına iletiyorsunuz bu görüşmeler esnasında. Daha sonra herhangi olumsuz durumda o kayıtlar dinlenildiğinde sizin haklılığınız ya da haksızlığınız tespit edilebiliyor. Fakat burada dikkat etmeniz gereken bir durumu hatırlatmalıyım size! Eğer siz haklı iseniz yaptığınız görüşmenin tarihini ve kiminle görüşme yaptığınızı bilmeniz gerekmekte. Şayet hatırlamıyorsanız söylenen onca yaldızlı laf anlamını yitiriyor kayıt mayıt hikâyede kalıyor. Nasıl mı? Anlatayım müsaadenizle.

Ülkemiz hızla gelişip küresel bir aktör olalı beri sürekli ivme kaydeden sektörlerden birisi de iletişim sektörü malum. Pek çok büyük hatta iri firmamız var iletişim sektöründe. Bu sektörün hizmet sunduğu alanlardan birisi de internet. Dünyayı avucumuzun içine kadar sokan bu teknolojik gelişimi biz millet olarak pek sevdik açıkçası. İnternetsiz neredeyse nefes bile alamaz hale geldik. Gerek site, blog vs. gezmelerimiz olsun gerekse sosyal medya serüvenimiz olsun hayatımızın vazgeçilmezleri arasında.

İşte bu iletişim sektörünün irilerinden birisi de Turkcell adlı firma. Superonline isimli internet firmasını bünyesine kattığından buyana benim de ilgi alanımda. 1999 yılından beri internet kullanıcısıyım ve Superonline’nin internet hizmetinden de memnundum. Rakiplerine göre daha hesaplı olduğuna ve kaliteli hizmet sunduğuna inanıyordum. 23295575 olan müşteri numaramı bile ezberlemiştim. Bir müddet önce Superonline’yiTurkcell satın aldı ve bünyesine kattı. Ben hizmetin daha kaliteli olmasını beklerken tam aksi bir durumla karşılaştım açıkçası. Hem sorunlarım artmaya hem de hizmet kalitesi düşmeye başlamıştı. 2016 Kasım ayında yeni bir eve taşınmamın akabinde de internetimin naklini talep ettim TurkcellSuperonline’den. Hay etmez olaydım! Gerisi sürekli okurlarımın bildiği bir macera olduğu için o kısma girmeyeceğim. Benim burada anlatmak istediğim konu başka bir konu.

27 Şubat tarihinde TurkcellSuperonline’ye hem [email protected] mail adresine hem de 0850 502 61 49 numarasına faks çekmek suretiyle internet aboneliğimin iptal edilmesi talebinde bulundum. Bana 2 Mart tarihinde “aboneliğinizle ilgili talebinizin maksimum 48 saat içerisinde çözülebilmesi için 53956024nolu kayıt açılarak ilgili birimlerimize iletilmiştir” bilgisi SMS olarak ulaştı. Daha sonra 4 Mart tarihinde gelen ikinci bir SMS’de ise “53956024nolu talebiniz ile ilgili takibimiz devam etmektedir. Size en kısa süre içerisinde çözüm sağlayacağız” yazmaktaydı. 5 Mart’ta gelen SMS’de ise “53956024nolu talebiniz ile ilgili takibimiz devam etmektedir. Size en kısa süre içerisinde çözüm sağlayacağız” yazıyordu. Daha sonra ne arayan ne soran oldu. Ben ihmalkâr davrandım doğrusunu söylemek gerekirse. İşlemin hallolduğunu zannedip müşteri hizmetlerini aramadım. Hata etmişim!

Nisan ayı başlarında aklıma geldi ve müşteri hizmetlerini arayıp abonelik iptal işlemimin akıbetini sordum. Görüştüğüm kişi bana ulaşamadıklarından dolayı dosyayı kapattıklarını söyledi. Düşünebiliyor musunuz iletişim sektörünün en iri firmalarından biri bana ulaşamamış! Bu sebepten dolayı da benim talebimi işleme koymamışlar. Neyse üşenmedim 15 Nisan tarihinde bir dilekçe daha yazdım ve yukarıda zikrettiğim mail adresine ve faks numarasına faks çekmek suretiyle aboneliğimin iptal edilmesini talep ettim. Bu sefer aradılar lütfedip kendileri ve cayma bedeli olarak 270 lira talep ettiklerini ifade ettiler. Ben kendilerine Kasım 2016’dan buyana internet hizmeti almadığım halde her ay 54 lira ödediğimi bu arada internet hizmetimin dondurulmasını talep ettiğimi bu faturaların ne anlama geldiğini söylediğimde bana dondurma talebimi göremediklerini ifade ettiler. İşte burada yazıya girişte sarf ettiğim kayıt altına alınan görüşmelerin devreye girmesi gerekiyor değil mi? Yanılıyorsunuz ne yazık ki! Eğer yaptığınız görüşmenin yaklaşık tarihi ve saatini bilmiyorsanız o kayıtların hiçbir anlamının olmadığını da o görüşmede öğrenmiş oldum. 21 Nisan Cuma günü saat 15,30 sularında genel müdürlükten Esma Hanım aradılar. Uzun bir görüşmemiz oldu kendisiyle. Beni prosedür gereği abonelik iptalinden vazgeçirmeye çalıştılar. Hatta aylık 54 TL olan ücreti yeni bir kampanya ile 44 TL olarak devam etmeyi bile teklif ettiler. Benim daha önceden talep ettiğim aboneliğimi dondurma işlemim de ekranında gözükmüyormuş. Yaklaşık yarım saatlik bir uğraşıdan sonra daha doğrusu ben maceramı anlattıktan sonra iptal etmekte haklı olduğuma kanaat getirmiş olacak ki kendileri aboneliğimi iptal hususunda onayıma başvurdular. Bu arada ilginç bir gelişme daha oldu! Bana modem vermişler 2012 yılında! İptal edebilmem için bu modemi iade etmem gerektiğini aksi takdirde ücretini cayma bedeline ilave olarak tahsil edeceklerini söylediler. Esma Hanıma gönderilen modemin markasını ve seri numarasını vermesini söylediğimde kayıtlara ulaşamadığını ifade ettiler. Bana SMS olarak model ve seri numarasını göndermesini talep ettim bekliyorum ama hâlâ gelmedi. Fakat başka bir SMS geldi. “Talep tarihinizden itibaren modeminizi 10 gün içinde iade etmemeniz durumunda ücreti tarafınıza faturalandırılacaktır. Yetkili bayi listesi…” yazıyordu SMS’de. Ben hâlâ marka ve seri numarası SMS’i beklediğimden dolayı çok mu saf görünüyorum sizce? En son bağlarımızı kopartan ve 18 yıllık birlikteliği bitiren SMS geldi. Hüzünlenmiştim (!) doğrusu, şöyle yazıyordu “Talebiniz doğrultusunda 23295575 müşterisi için 21.04.2017 16:12:21 tarihli iptal işlemi başarıyla tamamlanmıştır.” Şükürler olsun!

Şimdi Kasım ayından bu yana almadığım bir hizmeti aylık 54 TL olarak faturalandıran ve ücretini çatır çatır benden alan, cayma bedeli olarak 270 TL talep eden, beş yıl önce verdiği modemi (ben yıllardır kendi satın aldığım modemimi kullanıyorum) geri isteyen iade etmezsem onun da parasını alacağını ifade eden Turkcell Superonline hakkında siz ne düşünürsünüz? Çevrenize tavsiye eder misiniz? Ben mi? ASLA! Siz siz olun yaptığınız tüm kayıt altına alınan görüşmeleri bir yere not edin bence gün gelir lazım olur.

Selam ve dua ile…

Minik bir tebessüm

Dükkânda kim duruyor?

Kayserilinin biri ölüm döşeğindedir:

Kayserili: Sevgili karım burada mısın?

Eşi: Evet hayatım buradayım.

Kayserili: Sevgili oğlum Mehmet burada mısın?

Mehmet: Evet babacım buradayım.

Kayserili: Oğlum Ahmet ya sen burada mısın?

Ahmet: Evet ben de buradayım.

Kayserili: Güzel kızım sen burada mısın?

Kızı: Evet buradayım babacım.

Kayserili: Allah hepinizin belasını versin. Dükkânda kim duruyor o zaman?

İlgilisine notlar:

* “Bir bilgisayar kötü bir yöneticiyi iyi bir yöneticiye dönüştüremez. Kötü bir yöneticiyi hızlı, iyi bir yöneticiyi ise çok hızlı yapar.” Edward M. Esber

* “Birçok firmanın güzel, kaliteli bilgisayar sistemleri vardır ve onlar ile her gün yeni problemler üretirler.” Susan E. Steele

* “Teknolojiyi tümüyle yermek, tuzdan arındırılmış deniz suyu ile yeşeren bahçeleri görmezlikten gelmek, onu gözü kapalı övmek ise Hiroşima’yı unutmak demektir.” StuartChas

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Yıldırım - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?