Arz

Ürün-hizmet arzının etkin ve verimli olmasını sağlamak, iş dünyasının temel hedefidir. Bu hedef doğrultusunda yöneticiler değişen müşteri ihtiyaçları ve pazar koşullarına göre arzlarını biçimlendiriyor. Bu biçimlendirme; “iş tanımı ve işletme stratejisi”nin yeniden tanımlanmasıyla şekil alıyor. Çünkü “iş tanımı yanlışsa stratejinin, strateji yanlışsa firmanın başarılı olması şansa kalmıştır”!

Yeniden Konumlanma

Günümüzde “alışverişte basitlik ve denge, arzu değil ihtiyaç alışverişi” talebi yeniden şekillendiriyor. Kapsayıcı ve dayanışmacı yeni tasarımlar, firmaların rekabet ve büyüme odaklı ezberlerini değiştiriyor. Çalışan boyutunda ise; “mezuniyet ve gelir” yaklaşımını aşarak değer etrafında buluşulmaya çalışılıyor.

Kapsayıcı paylaşım sayesinde çevreye karşı sorumlulukları gözeten, sosyal girişimleri destekleyen firmalar farkındalık sağlıyor. Maliyetleri düşürmek amacıyla ortak alımlar ve ortak faydalar sağlayan ekosistemlerin payı artıyor. Bu süreçte yöneticiler yeniden konumlanmaya dayanan bir arz planlayan stratejilere odaklanıyor.

Strateji Tasarımı

Yeniden konumlanmaya bağlı arz için firmaların, pazar-bölüm ve ürün-hizmet tanımını yapan bir “strateji tasarımı” kaçınılmazdır. Ancak iş tanımlandıktan sonra strateji tasarımına geçilmelidir. Çünkü firma stratejisi; ‘kime (pazar) ne (ürün-hizmet) satılacağının’ kararıdır. İşi tanımlanmamış bir firma stratejisini tanımlamaya çalışırsa istenmeyen sonuçlara yol açar!

O halde; “yanlış iş tanımı, yanlış strateji, üretim ve pazarlama yönetim hataları” incelenerek yeni değerler oluşturacak iş modellerine öncelik verilmelidir. Çünkü krizi fırsata dönüştüren hatadan dönme hızıdır. Firmaların stratejileri değiştirilir ve modelleri güncellenebilirse hem inovasyon hem de motivasyon oluşacaktır. Böylelikle kurum bilgisinden istifade eden yeni yol haritalarıyla sayısız fırsatlar yakalanacaktır.

Kalkınma Ahlakı

Dünyada ortaya çıkan yeni trendleri okuyan bir sistem tasarlamak, kaynakları doğru kullanarak tüm paydaşları sürece dâhil etmekle mümkündür. Veriye dayalı karar destek uygulamaları ile sorunların kök nedeni bulunduğunda ise, “kaynakların yönetimi” yeniden arz edilecektir. Bu arz; imkânları yeniden üretecek ve faaliyetleri birlikte yönetecek bir “kalkınma ahlakı” geliştirecektir.

Bu sayede “birliktelikleri ve geniş ölçekli ilişkileri” geliştiren süreçlerle ortak sorunlara ortak çözümler üretilecektir. Her zorluğun yeni bir buluşun yolunu açtığı günümüzde yeni yol haritası oluşturan vizyoner performanslar sergilenecektir. Bu performansların arzı ile “sahip olmak değil, sahip çıkmak” prensibine dayanan paydaşlarla ortaklık ekonomisi yeniden çığır açacaktır!

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İbrahim Veli - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?