İşte Erdoğan’ın aradığı formül!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bir konuşmasında şunları dile getirdi;

“Her okul seviyesinde öğretime ağırlık verilirken eğitim kısmı ihmal edilmiştir. Özellikle medyanın etkisiyle geleneksel eğitim-öğretimin gücü azalırken yerine daha iyisi konulamamıştır.”

“Bu değişim sıradan müfredat tadilatından ziyade topyekûn eğitim-öğretim reformu gerektirir.”

“Evlatlarımızın zihinleri Batı’nın popüler kültür ve sapkın hezeyanlarıyla doldurulmuştur.”

“Samimi bir muhasebeyle, geçtiğimiz 18 yılda her alanda, tarihi eserlere ve hizmetlere imza attığımızı ama eğitim ve öğretimde, kültürde arzu ettiğimiz ilerlemeyi sağlayamadığımızı düşünüyorum.”

***

Peki, ne yapmak lazım? Nasıl bir uygulama yapmalıyız ki; evlatlarımızın zihinleri Batı’nın popüler kültür ve sapkın hezeyanlarıyla doldurulmasın!  Ne yapmalıyız ki geleneksel eğitim-öğretimin gücü yerine gelsin! Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞDER) Genel Başkanı Hamdi Sürücü ile uzun uzun bu konuyu konuştum.

“Formül esasen belli!” dedi. Ve bir bir şunları sıraladı;

1.Eğitim sistemimiz, ahlakî, manevî ve kültürel mirasımız dikkate alınarak çocuklarımıza kimlik ve kişilik kazandıracak şekilde yeniden yapılandırılmalıdır.

2.Bilgi; akıl, inanç ve kalp süzgecinden geçirilerek içselleştirilmelidir.

3.Çocuklarımız her yaşta, her eğitim seviyesinde İslam’ı doğru öğrenebilmelidir.

4. Batıcı, materyalist eğitimden vazgeçilerek, müfredatımız çocuklarımızın maddi ve manevi ihtiyaçları dikkate alınarak yeniden inşa edilmeli, nesillerimizi iyi, doğru, faydalı ve hayırlı bir insan olarak yetiştirecek içeriğe ve ruha büründürülmelidir. Avrupa kültürünü değil, İslam’ın ahlâk ve kültürünü kazandıracak ölçülerle yeniden yapılandırılmalıdır.

5.Toplumu dinamitleyen ahlak yoksunu TV dizileri ve programlar engellenmeli, aile kurumunu korumaya yönelik tedbirler alınmalıdır.

6.Gençleri, sigara, içki, kumar ve madde bağımlılığı gibi zararlı alışkanlıklardan korumak için gereken tedbirler alınmalıdır.

7.Yarıştırmacı eğitim sisteminden bir an önce vazgeçilerek çocuklarımız ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitilmelidir.

8.Üniversite eğitiminde köklü ve nitelikli bir değişime gidilmelidir.

9.Öğrencilerimiz, fırsat eşitliği ilkesi doğrultusunda eğitimin tüm kademelerinde eğitim imkânlarından adil bir şekilde yararlanabilmelidir.

10.Değerler eğitimi, İslam’ın edep ve ahlak anlayışını çocuklarımıza kazandıracak bir müfredata kavuşturulmalıdır.

11.Yabancı dil öğretimi zorunlu olmaktan çıkarılmalı, kültür aktarımına dönüştürülmemelidir.

12.Ortaöğretimde karma eğitim zorunluluğu kaldırılmalıdır.

13.Öğretimin her kademesinde öğrenciye ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geçiş imkânı verilmelidir.

14.Mevcut mesleki teknik okulların niteliği ve kalitesi artırılarak ihtiyaca cevap verir hâle getirilmeli, uygulamalı eğitim teşvik edilmelidir.

15.Mesai saatleri cuma namazına göre yeniden düzenlenmelidir. Ve sosyal projelerde çalıştırılma gibi eğitici cezalar uygulanmalıdır.

16.Haftalık ders yoğunluğu, sportif, kültürel ve sanatsal faaliyetlere imkân verecek şekilde yeniden düzenlenmelidir.

17.Okulların yardımcı personel ve temizlik işleri yerel yönetimlerle işbirliği içerisinde çözülmelidir.

18.Rehber öğretmenler öğrencilerin kişilik gelişiminde ve hayata hazırlanmasında etkin rol almalıdır.

19.Avrupa Birliği projelerinden tamamen vazgeçilmelidir.

20.Rotasyon uygulaması mutlaka adil bir şekilde yapılmalıdır.

21.Ödül sistemi öğretmenin performansını somut verilerle dikkate alacak şekilde yeniden yapılandırılmalıdır.

22.Öğretmenlerin kılık kıyafeti toplumun örf, adet ve ahlak kuralları çerçevesinde serbest olmalıdır.

23.Eğitim çalışanlarına 3600 ek gösterge uygulanmalı, ücretleri TÜİK’in fakirlik sınırının üzerine çıkartılmalıdır.

24.Birçok mesleğe görevli alınırken seçici olunduğu gibi öğretmenlik mesleğine aday tespit edilirken de seçici olunmalıdır. Nitelikli öğretmen yetiştirmek için Milli Eğitim Akademisi kurulmalıdır.

25.Eğitimcilerin bağlı olduğu farklı yasalar tek bir kanunda birleştirilmelidir. 26.Öğretmenler arasındaki sınıf farklılıkları (ücretli, sözleşmeli vb.) kaldırılmalıdır.

***

Bence Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Beştepe/Külliye’de eğitim politikalarını takip eden yetkili isimlerin Hamdi Bey’i ve ekibini davet edip dinlemelerinde yarar var…

MESAJ PANOSU

Hep haykırıyoruz; hayra motor olacağız! Rahmetli Erbakan Hocamız hep derdi müspet medya, müspet sermaye, müspet siyasetçi.  Müspet medyamızın temsilcisi olan Milli Gazete’miz her zaman desteklenmelidir.  Bu duygu ve düşüncelerle 21 Ekim Dünya Gazeteciler Günü dolayısıyla milletimizin doğru yönlendirilmesinde emek sahibi, mevcut gündem karmaşasında her daim Hakkı haykıran tüm Milli Gazete çalışanlarının Gazeteciler Günü’nü tebrik ederim. (Ekrem Çetin/ Denizli)

BANA GELEN KİTAPLAR

Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Doğan’ın kaleme aldığı, 100 Soru Cevapta Eğitim Felsefesi kitabı Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık (KDY) tarafından neşredildi. Kitap hakkında bilgi veren Doç. Dr. Süleyman Doğan, felsefesiz eğitim olamayacağını ve Türkiye’nin eğitim alanı çözülmeyen bir muamma olduğunu belirtti.

Ve ekledi...

Pandemiyi (salgın) fırsata dönüştüren akademisyen ve yazar Doç. Dr. Süleyman Doğan’ın, beş ayda, Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık tarafından dört kitabı neşredildi. Bunlar;

1-Hayatı Güzelleştiren Hikayeler, 2-Rektörler Konuşuyor, 3-Koronaya 100 Mektup, 4-100 Soru Cevapta Eğitim Felsefesi. Bey;

“Eğitim gibi hassas bir konuda yaşanabilecek her türlü olumsuzluk, o masum çocukların manevî duygularını besleyip geliştirmeyen ve sorun çözmeyen yöneticilere ait olacaktır.

Yapılan ihlâslı çalışmaların sonuçsuz kalmayacağına olan inancımız tamdır.”

Daha ne desin…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Adnan Öksüz - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Şaban Çetiner - Hoca gibi faydalı kişilerden Allah razı olsun.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 23 Ekim 14:38


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?