Eğitim “hayatı” kuşatmalıdır

Bismillâhirrahmânirrahîm;

EĞİTİM dünyada en stratejik alan. Geleceğin her alandaki yetişmiş kadrolarını okullar hayata hazırlıyor. Bu sebeple, eğitim hayatın tamamını kuşatacak titizlikte planlanmalıdır. Millî kimlik, eğitimin vazgeçilmez mayasıdır. “Millî” olmadan “evrensel” olamazsınız. Dünyada kimse, kimliksiz kişi ve toplumlara değer vermemektedir. Toplumun kimliğinden kaçması kendisinden kaçmasıdır.

Türkiye eğitim sisteminin manevî yönü zayıftır. O yüzden Erbakan Hoca öncülüğündeki Millî Görüş hareketinin ilk mitingi, Erzurum’da yapılan “Manevî Eğitim Mitingi” olmuştur. Bugün Saadet Partisi’nin de en büyük önem verdiği alan “eğitim”dir.
Saadet Partisi, 31 Ağustos’ta “uzaktan eğitim”e başlanmadan önce, “ Covid-19 Sürecinde Dünyada ve Türkiye’de, Uzaktan Eğitimde Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri” başlıklı, detaylı ve kuşatıcı bir dosya hazırladı. 21 Eylül’de, kısmî de olsa yüz yüze eğitime geçerken, kapsamlı olarak, “Millî Eğitim Sisteminde Memnuniyet Araştırması” yaptırdı.

Saadet Partisi’nin “eğitim” dosyasında “insan” merkeze alındı, “insan sağlığının öncelikli olduğu” vurgulandı. Pandemi döneminde Türkiye ve dünyadaki farklı eğitim denemelerine yer verilen dosyada; geçtiğimiz öğretim yılında öğrencilerin uygulamalı eğitimlerini tamamlamadan bir üst sınıfa geçmesi veya mezun olması eksiklik olarak görüldü.

Çözüm olarak ise, beceri eğitiminin telâfi edilmesi ve velilerin de eğitim süreçlerine katılması önerildi. Okulların açık olmasının sağlık riski; kapalı olmasının hareket kısıtlılığı ve sosyalizasyon kaynaklı sorunlar oluşturduğu açıklandı.

TAM BİR MANİFESTO

SAADET Partisi’nin “Eğitim Sisteminden Memnuniyet Araştırması” sağlam veriler üzerine kurulmuş tam bir manifesto özelliğindeydi. Araştırma, 01 Ağustos ile 17 Eylül 2020 tarihleri arasındaki 48 günde, 81 ilimizde yaşayan öğrenci, öğretmen ve velilerden 3 bin 863 kişi ile yüz yüze görüşme şeklinde yapıldı.
Araştırmanın sonuçlarını açıklayan Genel Başkan Temel Karamollaoğlu Türkiye’deki genç nüfus potansiyeline dikkat çekti. Yalnız öğrenci seviyesinde 18 milyon 241 bin genç bulunduğunu söyledi. Bizimle aynı civarda nüfusa sahip Almanya’da 8 milyon civarında genç olduğunu aktardı.
Genç nüfus potansiyelinin iyi eğitilmesi gerektiğini belirten Karamollaoğlu, “Bir ülkenin en büyük serveti doğalgazı, petrolü, uçağı, gemisi değil; iyi yetişmiş gençliğidir” diyerek, evlâtlarımızın millî ve manevî değerlerimize bağlı olarak yetiştirmemiz gerektiğini anlattı.

Saadet Partisi, yaptığı araştırmalar ışığında eğitimin problemlerini 11 maddede özetledi:
1. Katılımcıların yüzde 72’6’sı nitelikli eğitim yapılmadığı görüşünde.
2. Eğitimde fırsat eşitsizliği gözle görülür düzeyde.
3.Eğitim sistemi öğrenciyi hayata hazırlamıyor.
4. Vatandaşların yüzde 81’i kaliteli eğitime ulaşamamaktan şikâyetçi.
5. Akademik başarı için okul dışı aktörlere ihtiyaç duyuluyor.
6. Okulların fizikî donanımları eksik!
7. Vatandaşın eğitim sistemine güveni azalıyor.
8. Sistem, eskiye göre kötüye gidiyor.
9. Adrese dayalı kayıt sistemi mağduriyet oluşturuyor.
10. Vatandaşların yüzde 62’si en yakın devlet okuluna gönül rahatlığı ile kayıt yaptıramıyor.
11. Öğretmenlik mesleği itibar kaybediyor.

ÖĞRENCİ SINAV YORGUNU

SAADET Partisi, eğitimin problemlerine yönelik “çözüm önerileri”ni de 21 maddede özetledi. Okullar genellikle bütün öğrencilere aynı eğitimi veriyor. Gelişmiş ülkeler ilkokullarda öğrencinin ilgi, merak, beceri ve yeteneklerini ölçme amaçlı eğitim yapıyorlar. Ortaokuldan itibaren öğrencilere meslekî alanda yetiştirmeye çalışıyorlar. İlk meslekî öğrenim ilkokuldan sonra verilmeye başlıyor. Üniversite hayatı ise, tamamen akademik alan!
3 sene önceki Almanya ziyaretimde Afyon’un Dinar ilçesinden üniversitede mühendislik okuyan bir öğrenci ile tanıştım. “Kaçıncı sınıfta okuyorsun” dedim. O da, “Bizde sınıf yok. Mesleki yeterlilik için bize 12 proje veriyorlar. Projelerimizi tamamladığımız zaman diplomamızı alıyoruz” dedi.
Saadet Partisi, dünyadaki örneklerinden hareketle, “Eğitimimizin gerçek hayattan uzaklığına” vurgu yaptı. Okulların öğrenciyi sınava değil, hayata hazırlaması gerektiğini anlattı. Planlama eksikliğimiz gözle görülecek ölçüde. Bazı branşlarda kadro eksikliği yaşanırken; bazı branşlarda ihtiyacın üzerinde yığılma var.

Yıllardan beri ciddi bir öğretmen yetiştirme projemiz yok. Eğitimin sürükleyici unsuru öğretmendir. Vasıflı ve donanımlı olarak yetiştirilmelidir. Saadet Partisi’nin şu teklifleri önemli: “Öğrencilerimizi uluslararası alanda rekabet edebilecek birikim ve donanıma ulaştırmalıyız. Sorunlar yüzeysel değil; köklü ve kroniktir. Günübirlik pansuman tedbirler yerine; köklü, kalıcı ve cesur adımlar atılmalıdır.”
Saadet Partisi’nin yaptığı araştırmaların, öğrencilerin yüzde 76.2’sinin yurt dışında yaşamayı arzuladığı; yüzde 77.6’sının, torpilin yeteneğin önüne geçtiğine inandığı bir dönemde yapılması çok önemliydi!

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Şakir Tarım - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?