Reklamı Kapat

Meyve

İş AkışıDeğişen ihtiyaçlar ve kullanıcı talepleri, iş yapma tarzlarını ve metot geliştirmenin önemini bir kez daha masaya yatırıyor. Yeniliklere kapı...

İş Akışı

Değişen ihtiyaçlar ve kullanıcı talepleri, iş yapma tarzlarını ve metot geliştirmenin önemini bir kez daha masaya yatırıyor. Yeniliklere kapı aralamak ise merak ve keşif alanlarının farklılaşmasının izlenmesiyle gerçekleşiyor. Bunun için yapılacak ilk iş; problemi anlamak ve çözümleri denemektir. “Kaynağa git, olayı bul, problemi anla, çözüm geliştir ve standart oluştur” olgusuyla meyve yetiştirmektir. Amaca yönelik işlere yönelerek “daha iyi, daha hızlı ve daha nitelikli iş” yapmanın ustaca yollarını bulanlar her zaman bu meyveyi yer.

Bilgi Akışı

Çalışmayı oyundan ayıran nedir? Çalışma müşteriye, oyun oyuncuya bağlıdır! Çalışmayı yeniden anlamlı hale getirmek isteyenler önce bu farkı dikkate almalıdır. Bu dikkat sonrasında ürün geliştirme koşullarındaki değişmenin izlenmesiyle ürün ve üretim metotları geliştirilir. Ürünlerin yapı, işlev ve kültürünün farklılaşmasının doğru okunmasıyla doğru süreçler doğru çıktılar üretir. Geriye sadece iyileştirme kalır. Bu ise iş akışından bilgi akışına geçişle mümkündür.

Standardın olmadığı yerde iyileştirmeden bahsedilemez. O nedenle öncelikli olarak her alanda standart oluşturulmalı ve değişkenlere olan bağımlılık asgari seviyeye düşürülmelidir. Her çalışanın ve müşterinin sürece pozitif katkı sağlaması teşvik edilmelidir. Çünkü günümüzde misyon stratejiyi, strateji de yapıyı tanımlamaktadır. Strateji artık “dış etkiler ve iç kaynakların uzun vadeli planlaması değil, her duruma göre çözümler üretme” sanatıdır.

Değer Akışı

Hedefler, süreçler ve değerler yönetim için önemli vazgeçilemez ögeler olsa da strateji değildir. Strateji, “bu ögelerin karşınıza çıkan durumlarda nasıl hayata geçirileceği” ile ilgilidir. Bu yüzden verinin artan önemini bilen yöneticiler; bilgi işini daha üretken, bilgi işçilerini daha başarılı kılmaya odaklanırlar. Çünkü değer akışını sadece bilen kişiler sağlayabilir.

Bunu sağlamak için bilen sorar; “verinin içinde kaybolan bilgi nerde? Ve öngörebilen sorgular; “bilginin içinde kaybolan akıl nerde?” Bu iki soru insanların problem çözme konusundaki cesaret ve inanışlarını değiştirmeye yeter! Bu sorulara sağlıklı cevaplar verenler için zor ya da kolay sorun yoktur, bağcıyla birlikte meyve yeme niyeti ve gayreti vardır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İbrahim Veli - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?