Reklamı Kapat

Yaklaşım

YORUM: “Krizler büyütece benzer!”

Kriz bir ihtimal değil, kaçınılmazdır ve kimse krizden tamamen korunamaz! Üstelik en yıkıcı krizleri her zaman gazete manşetlerinde görmek de oldukça zor! “PwC Küresel Kriz 2019 Araştırması” günümüzde krizlerin değişkenliği nedeniyle tüm kurumların diken üstünde olduğunun altını çiziyor. Raporda, kurumlar yüzleştikleri en yıkıcı krizleri üç başlıkta tasnif ediyor; finansal sorunları, teknolojik aksaklıkları ve operasyonel sıkıntılar… 

GÖRÜYORUM: “Beş ana ders çıkarıldı!”

Yaşanmakta olan krizin etkileri; operasyonel, teknolojik, insani, mali (finansal), yasal, insan kaynakları ve itibari konu başlıklarında görülüyor. Veriler, krizin etkilerinin katmanlı bir yapısı olduğunu doğruluyor. Krizin etkisi iş ilişkilerine (%74), itibara (%61), çalışanların moraline (%59), yasal/uyum problemlerine (%57) ve daha ötesine uzanıyor.

Kurumlar önce, “Kriz yönetiminden kim sorumludur?” sorusuna muhatap arar çünkü, “koyun hep kurttan korktu ancak onu yiyen çoban oldu”. Aslında krizler bir büyütece benzer ve çalışma ikliminin iyi ve kötü yönlerini ortaya çıkarır. İyi yönler ağır basarsa, kişileri birbirine, ekipleri ise kurumlarına derin bir şekilde bağlar, aksi takdirde çözülme hızlanır. Krizlere hazır olma yolculuğuna başlayanlar bilmelidir ki; bir kriz liderine ihtiyaç olacak! 

ÖNGÖRÜYORUM: “Yeni bir yaklaşım gerekiyor!”

Krizin ne kadar iyi yönetildiği, geniş bir koordinasyon tecrübesiyle doğru orantılıdır. Çünkü krizler daha karmaşık ve kontrol altına alması her zamankinden daha zor hale gelecektir. Temelde bilinmesi gereken ise; kriz insan faktörünü barındıran bir meseledir ve hep öyle kalacaktır! O halde; kök-neden analizini gerçekleştirilen, paydaşların geniş çaplı ve çeşitli ihtiyaçlarını dikkate alan iki yönlü bir iletişim ağı kurulmalıdır.

İnsan bulunduğu yerin ve çağın yükünü kaldıracak çapta yaratıldığı için, çözme iradesine sahiptir. Çözüm üreten kriz yönetiminin üç unsuru; hazırlıklı olma, gerçeklere dayalı bir yaklaşım ve tüm taraflarla etkili iletişimdir. Belirleyici olan yaklaşımdır çünkü bazıları “kendi krizini” çözer, bazıları ise “krizin kendisini” çözer.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İbrahim Veli - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

01

Veli - Kendi krizini çözemeyen, krizin kendisini çözemez.

''O halde; kök-neden analizini gerçekleştir-il-en, paydaşların geniş çaplı ve çeşitli ihtiyaçlarını dikkate alan iki yönlü bir iletişim ağı kurulmalıdır.''

Hocam ''gerçekleştirilen'' gerçekleştiren diye yazılsa daha doğru olmaz mı?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Şubat 20:56

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?