Reklamı Kapat

Ceza kesiliyor da ne oluyor?

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun “lanet dizi” diye nitelendirdiği Show TV’de yayınlanan Çukur’a, RTÜK tarafından 6112 sayılı yasanın 8. maddesindeki, “Yayın hizmetleri, şiddeti özendirici ve kanıksatıcı olamaz” ve “Çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel veya ahlakî gelişimine zarar verebilecek türde içerik taşıyan programlar bunların izleyebileceği zaman dilimlerinde ve koruyucu sembol kullanılsa dahi yayınlanamaz” hükümlerini ihlalden dolayı yüzde 2 oranında idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

Radyo Televizyon Üst Kurulu’ndan alınan bilgilere göre ALO 178 RTÜK İletişim Hattı, CİMER, internet ve sosyal mecralar üzerinden vatandaşlar tarafından çocuk ve gençler üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle Çukur dizisi sürekli şikâyet ediliyor.

RTÜK ceza kesiyor… Peki, Show TV, Çukur’u yayınlamaktan vazgeçiyor mu? Sorulması gereken soru budur. Zira kendi kurallarını kendisi koyan, mafyatik unsurlarla dolu, ellerinde silah önüne geleni öldüren, polisin ve emniyet güçlerinin esamesinin bile okunmadığı bu dizinin Show TV’ye kazandırdıkları, kaybettirdiklerinden kat be bat fazladır. Senaristlerin “müşterisi olduğu” ve reyting garantisi bulunduğu için her hafta daha fazla şiddet sarmalıyla bezedikleri, mafyayı meşrulaştırdıkları ve sevimli gösterdikleri bu diziye “reklâm verenlerin gösterdiği teveccühü” kıramadıktan sonra, bu kısırdöngüden kurtulabilmenin çaresi görünmemektedir.

Türkiye’de hâkim medya anlayışı, “Reyting ve ticaret” sarmalıyla şekillenmektedir. Televizyonların reklâm koordinatörleri, ekranlarına getirdikleri dizileri, programları, reklâm verenlerin ajanslarının önüne koymakta, onlar da daha fazla kitleye ulaşmak, reklâmlarının daha çok seyredilmesi için tercihlerini yönlendirmektedirler.

Özelikle prime time kuşaklarında yayınlanan dizilerin hem maliyetlerini karşılaması, hem de yayıncı kuruluşa artı para kazandırması için yapımcıların, senaristlerin sürekli atraksiyon yapması, kendilerini en fazla seyredilen program listesinin içine sokabilmesi çok önemlidir.

Hatta, kıyasıya bir yarışın yaşandığı diziler arasında ilk 10’a, ilk 5’e girebilmek bir prestij ve reklam verenler açısından önemli bir tercih nedeni olarak dikkat çekmektedir.

Daha önce de ifade ettiğimiz gibi ekranları kuşatan şiddet sarmalı, kirli ilişkileri, ahlakı ve maneviyatı erozyona uğratan senaryoları “maraz meraklar” kategorisine koymamız gerekiyor.

Maraz meraklar, insanın doğasına aykırı olan ama bir virüs gibi bulaşıcı, insanı kendi özünden ve değerlerinden uzaklaştıran, manevi yapısını deforme eden, ahlak ve edep duygusunu körelten tüm unsurları içinde barındıran “kötülükler sarmalıdır”…

Bu kötülükler sarmalını ortadan kaldırabilmenin tek çaresi, ahlak ve maneviyat iklimini yeşertecek nitelikte çalışmalar yapmak, ekranlarımızı tekrar güzelliğe, hakkaniyete, doğruluğa yöneltecek nitelikte programlarla bezeyebilmektir.

Yukarıda ifade ettiğimiz gibi Çukur’un şiddet içeren görüntülerinden dolayı Show TV’ye kesilen ceza, belki de bu dizinin bunlara kazandıklarının yanında devede kulak bile değildir.

Önemli olan Çukur veya benzerlerinin, hatta ondan çok daha kötü nitelikte olan ahlakımızı dejenere eden yapımların kendilerine çeki düzen verecek bir yapıyı ortaya koyacakları iklimi ekranlara hakim kılmak, medya baronlarının rezilliklerden beslenen ana damarlarını kesebilmektir.

Kim bilir kaç bin lira geliri olan dizilere üç kuruş cezalar kesilerek medya baronları hizaya getirilemez! Öyle değil mi?

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nedim Odabaş - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?