Reklamı Kapat

İnsan -2-

Hidayetten, Furkan’dan/Fıkıhtan mahrum akıl, vahyin nurundan aydınlanmadığı için tefekkürde şaşırır, debelenir durur. Hem sapar, hem de saptırır... Bu nimetlerle aydınlanan, tefekkür, tezekkürle beslenen mümin ise “arif” olur. Birincisi filozoftur. İkincisi de ariftir. Arif, tefekkürle beslenirken tevhit sınırlarını aşmamaya özen gösterir. Allah-u Teala’nın Zatını tefekkürde duracak, bir adım atmayacak. “O’nun benzeri/misli yoktur” (Şûra/11). Ayetini okuyacak. Tevhidin öteki yönleri, anlamları üzerinde yoğunlaşacaktır. İdrakten/anlamaktan aciz olduğunu anlayacak ki anlamış ola...

*Vahye dayanmayan/aykırı akli, hevai görüşler/okumalar batıldır. Dolayısıyla İslamsız “insan meçhuldür. “Akıl, nakle aykırı olmaz, olmamalı.” “Akıl vahyin elçisidir” (A. Rufai). Akıl, tek başına yeterli olsaydı, vahiy gönderilir miydi? Sorusunu sorar, akıl. Akıl en büyük nimetlerden olarak nakil sınırlarında kalacak. Vahiy üstüne söz söylenebilir mi? Vahye uygun ise söylenir... Tüm filozoflar toplansalar vahye aykırı hakikat adına bir cümle kuramazlar. İblis vahye karşı bir söz söyledi cennetten kovuldu, lanetlendi... Tağutlara da sınav hikmeti gereği izin veriliyor. Ve şirk denen en büyük zulüm de affedilmiyor. Şirk, iyilikleri de yok ediyor... Bu nedenle felsefe mayınlı bir alan...

Bizim, filozofların, sosyologların vahye aykırı/hevai/karanlık mesajlarına değil, vahyin diriltici, aydınlık mesajlarına ihtiyacımız var.

İNSANLA İLGİLİ AYETLERDEN:

*Her şey insan için (Bakara/29). İnsan da dünyada sadece Allah’a kulluk/itaat için yaratılmıştır (Zariyat /56).

*İnsan “Âlemlerin Rabbi’nin beyatı” ile şereflenmiştir (Araf/172). Kitaplar/Kur’an O’na gönderilmiştir.

*Surelerden birisinin adı da “İnsan”dır.

*İnsan “halife” sıfatıyla dünyada Allah adına/O’nun hükümleriyle hükmederek adaleti sağlayacak ve yeryüzünü imar edecektir.

İnsan topraktan yaratılmıştır (Hud/61).

“Halife olarak görevlendirilmiştir” (Bakara/30).

“O, sizleri yeryüzünden yarattı ve orayı imar etmek üzere görevlendirdi” (Hud/61).

“Bir erkekle bir dişiden yaratılmıştır” (Hucurat/13).

“Varlıkların çoğundan üstündür” (Bakara/34, Araf/11).

“Emanete talip olmuştur” (Ahzab/72-73).

“İmtihan edilen varlıktır” (İnsan/2, Muhammed/31).

“(Sadece Allah’a) İbadet/kulluk için yaratılmıştır” (Zariyat/56-57).

“Meşakkat (zorluklar) içinde yaratılmıştır (Beled/1-4). “Nankördür” (Hud/9-10).

“Acizdir” (Maide/30-31, Nahl/4).

“Hırsına düşkündür” (Mearic/19-21, Fecr/16-20).

“Sabır ve tahammülü zayıftır” (Nisa/28).

“Renklerimiz, dillerimiz farklı yaratılmış” (Rum/22).

“Soy ve hısımlara ayrılmışız” (Furkan/54). “Irk üstünlüğü yoktur” (Hucurat/13).

“Soy-sopla övünmek yok” (Tekasür).

“İnsana doğru yol gösterilmiştir” (İnsan/3, Âlâ/3).

“Hayır ve şer gösterilmiştir” (Beled/10, Şems/8).

“Dileyen iman eder, dileyen kâfir olur” (Kehf/29).

“Zenginlik üstünlük sebebi değildir” (En’am/52-53).

“İnsana bilmediklerini öğreten Allah’tır” (Bakara/32, Alak/5).

“İnsan nimetlerden sorulacaktır” (Tekasür/8).

“Nimetler sayılamayacak kadar çoktur” (İbrahim/34, Rahman/10-78).

O senden, sen de O’ndan hoşnut olarak Rabbine dön.

Nefsini arındırıp, felaha (kurtuluşa) erenlerden olmak duasıyla...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Bahaddin Elçi - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Özel araçlarda sigara yasağı uygulamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?