Reklamı Kapat

İslâm’ı yaşamak için “şuur dersleri”

Bismillâhirrahmânirrahîm;

MİLLÎ Görüşçü Kuruluşlar (MİLKO), 2 senedir hepsinin sorumlu olduğu “Şuur Dersleri” ismiyle ortak bir eğitim programı yürütüyorlar. Bu çalışmanın amacı “yeniden bir İslâmî şuur inşa etmek!” Dersleri; Diyanet mensupları, akademik camia ve sivil kuruluşların, sahalarında ehil kişilerinden oluşan bir “komisyon” hazırlıyor. Her ay, 4 dersi fasikül halinde illere ulaştırıyorlar.

Şuur Dersleri’nin başkanlığını MİLKO adına Oğuzhan Asiltürk Bey yapıyor. Çalışmaları doğrudan takip ediyor. Oğuzhan Bey çalışmanın gerekçesini açıklıyor: “Her şeyimizle İslâm’ı yeniden yaşamak zorundayız: Hak, adalet, kardeşlik… İçimizde, bildiğimizi yaşama şevki oluşmalı. Ayet yeni inmiş gibi tesir etmeli bize. Kendimiz bilmemiz yetmez; başkalarına da öğretecek duruma gelmeliyiz.”

Çalışmanın sekreteryasını İlyas Tongüç Bey yürütüyor. Koordine ediyor. Projeyi “köklerimize dönme çalışması” olarak açıklıyor. Ders halkalarını her mahalleye ulaştırmayı hedeflediklerini anlatıyor.

Asr-ı Saadet’teki 4 önemli “ev”de yapılan çalışmalara benziyor Şuur Dersleri. Bu evlerin tarihteki fonksiyonları büyük:

  1. Hz. Hatice’nin (r.a.) evi: Nübüvvetin en zor günlerine tanıklık etti.
  2. Erkâm bin Ebi’l Erkâm’ın (r.a.) evi: Evini İslâm için vakfetti. İlk sahabe kadrosu burada yetişti.
  3. Mus’ab bin Umeyr’in (r.a.) Medine’ye gittiğinde misafir olduğu, Es’ad bin Zürare’nin (r.a.) İslâm’a vakfettiği evi.
  4. Efendimizin (s.a.v.) Medine’ye hicretinde misafir olduğu Ebâ Eyyûb-el Ensari’nin (r.a.) evi.

Bu mübarek evler 124 bin sahabenin yetişmesine tohum ve çekirdek oldu.

İLİM MERKEZLERİ

EMPERYALİZMİN ifsat ettiği bir dünyada yaşıyoruz. Diziler yoluyla haramlar ve emperyalist kültür evlerimize kadar girdi. Aile kurumumuz büyük sarsıntılar geçirdi: Boşanmalar, aile faciaları, parçalanan aileler… Millî Görüş misyonu buna seyirci kalamazdı. Onlardaki sorumluluk duygusu “Şuur Dersleri” çalışmasını ortaya çıkardı.

Programların sevk ve idaresini MİLKO yöneticileri yapsa da; muhatabı, kadın ve erkek bütün halkımız. Her isteyen ders halkalarına dâhil olabiliyor. Hanım kardeşlerimiz çalışmayı hemcinsleriyle birlikte yürütüyorlar. Dersin yapıldığı evin sahibi komşu, akraba ve dostlarını sohbete davet ediyor.

Derslerde, her alanda İslâm’ın fert ve toplum hayatına sunduğu çözümler konuşuluyor. Kavimleri helâk eden haramlar konusunda uyarılar yapılıyor.

Derslerin İslâm’ın hedeflediği zengin bir muhtevası var. Özellikle toplumun ihtiyacı olan şu konularda İslâm’ı yaşama şuuru kazandırmaya çalışıyorlar: Kötülüklerden alıkoyacak bir namaz şuuru. Örnek olacak bir ahlâk şuuru. Fedakârlık yaptıracak bir infak şuuru. Birleştirecek bir kardeşlik şuuru. İyiliği emretme, kötülükten sakındırma noktasında bir sorumluluk şuuru. Faizden uzak tutacak bir ekonomi şuuru. İslâm Birliği için çalışan bir siyasî şuur. Toplumu ayakta tutacak bir aile şuuru. Gençleri etkileyecek bir edep şuuru. Hakkı verilen bir tesettür şuuru. Amellerimizi verimlendirecek bir ihlâs şuuru.

Şuur Dersleri merkezî bir rehberlikle yürütülüyor. Eğitim verimini artırmak için değerlendirmeler, takipler yapılıyor, ihtiyaçlar belirleniyor. Yani, sistematik bir çalışma.

İYİLİKLER YAYILMALI

ŞUUR Dersleri için mahallelerde ders halkaları oluşturuluyor. Her mahallenin 2 görevlisi var: 1. Ders halkası sorumlusu. 2. Ders halkası eğitimcisi.

Konular komisyonca hazırlanan ders notlarından takip ediliyor. 30 dakikada verilecek şekilde hazırlanmış. Ama 40 dakikayı aşmaması isteniyor. Katılanları usandırmak yok. Tadında bırakılmalı ki, devamı istensin.

Sohbet havasında işlenen derslerde birleştirici, şuur, heyecan ve ümit verici bir üslûp tutturmaya özen gösteriliyor. Sade ve anlaşılır bir dil kullanılıyor.

MİLKO mahalle temsilciliklerinde veya evlerde yapılan çalışmalar tamamen “gönüllülük” prensibiyle yürüyor. Dersin yapılacağı mekânlar önceden belirlenip duyuruluyor. İkramların sade ve “külfetsiz” olması isteniyor. Derslerde günlük politikaya, siyasî polemiklere girilmiyor. Kısaca, herkese açık ve herkesin ihtiyacı olan bir çalışma.

Eylül ayındayız. Okullar başlıyor. Günler hızla kısalıyor; geceler uzuyor. Kıymetli vakitlerimizi verimli geçirme zamanı.

İslâm’ı ayakta tutan farzlardan biri de “iyiliği emretmek, kötülüklerden alıkoymak”tır. Bu, Muhammet (s.a.v.) ümmetinin ortak meziyeti. (Âl-i İmran, 110) Rabbimiz buyuruyor: “Sen yine de hatırlat; hatırlatmak inananlara fayda verir” (Zariyât, 55). Efendimizin (s.a.v.), “Din nasihattir” sözünü 3 kere tekrar etmesinin hikmetleri var.

Yeni çalışma döneminde, “Şuur Dersleri”nin verimli geçmesini, hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum. İsterseniz sözü Akif’in beytiyle tamamlayalım: “Emr-i bi’l mâruf imiş ehl-i İslâm’ın işi, / Nehyedermiş bir kötülük görse kardeş kardeşi.”

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Şakir Tarım - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

01

Pablo - Bismillahirrahmanirrahim.

Lafı uzatmayacağım. Tren kaçtı. 2009 da uzaklaştiranlar ve uzaklaştırılanlar. Bubdavadan küstürülenler. Dava ne durumda. Şimdi ne cevap verileceğini de biliyorum. Neyse. Kolay gelsin.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 07 Eylül 12:03

İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Özel araçlarda sigara yasağı uygulamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?