Reklamı Kapat

“Veri”den “öngörü”lere

Bilim gözüyle “veri” olarak gözüken her şey, teknolojinin gözünde “sayı”dır. Bunun için verinin sayısallaştırılmasına “dijitalleşme” diyoruz.  Teknoloji hızı bilgi hızından, dijitalleşme hızı teknoloji hızında fazla olduğu için dönüşüm hızlanıyor. Ve bu dönüşüm; yaptığı “tasarım”lar üzerinden idari yapıları, yönetim şekillerini ve iş modellerini dürtüyor. Bu “dürtme”nin insanlık lehine olması için, insanın sürekli keşfetme ve daha iyiye ulaşma talebi korunmalıdır. Çünkü bu süreçte; yeniden organize olmak ve katma değerden pay almak bu talebe bağlıdır.

“Yeni”den organize olmak için yeni bir senaryo, katma “değer” üretmek için “yeniden” değer yaklaşımı gerekiyor. Dijitalleştirmek için bir vizyon oluşturma çabası, yeni bir senaryoya kapı aralayacaktır. Bu yeni senaryoda tüm roller yeniden değer kazanacak ve kendini yeniden tanımlayacaktır. Bu tanımlama ilk testini geçtiğinde operasyonel ağırlığını kazanacak, kısa vadede ümit veren, uzun vadede değer sunan sonuçlar üretecektir. Kazanılan dijital olgunluk ölçüsünde toplumsal yapı, ekonomik yaşam ve üretim biçimlerindeki mevcut kurguları da değiştirecektir.

İnsanları “kullanıcı”nın ötesine taşıyacak bu değişimle “veriden öngörülere” ulaşan her deneyim, liderlik potansiyelini artıracaktır. Böylece aşağıdan yukarı hedefler koyma, sunulan değeri ve faydayı sürekli izleme ve karşılaştırma yetkinliği kazandıracaktır. Bu yetkinlikleri yönlendirecek “atölye temelli” bir yaklaşımla yeni şampiyonlar oluşacaktır.

Dijitalleşmeyi yalnızca “doğru organizasyonel yapıyı ve raporlama çizgilerini oluşturmak” olarak değil, aynı zamanda “dijital yeteneği elde tutmak ve ölçeklendirmek” olarak görebilenler, oluşturdukları her “platform”da etki oluşturmaya adaydır. Bu etki, yönetim yapılarındaki “acı noktaları” görme (öngörü), yetkinlikler ve işbirlikler çerçevesinde yönlendirme (dürtme) sayesinde “mükemmeliyet” tadı verecektir.

Bu tadın günümüzdeki adı; “uçtan uca sorumluluk”tur. İnsanların farkındalık düzeylerini sürekli artıran dijital dönüşüm, bu sorumluluk çerçevesinde hasedi, hasenata çevirebilir. Veri mimarları, ticari zekâ uzmanları ve dijital dönüşüm yöneticileri ancak bu vizyonla “başarıyı sayısallaştırma” yolunda ilerleyebilir. Büyük veriden iş değeri yaratabilecek analitik zekâya sahip insanlar, inanılmaz başarılara imza atmaya hazırlanıyor. Çünkü iyi bir fikri, yığınla bilgiden ayıran sayısallaştırmadır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İbrahim Veli - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?