Çıldırmaya az kaldı, doktorum nerde?

  • “Fulbriht Eğitim Komisyonu”; kökü dışarıda olan bir kuruluş…
  • “British Council”; kökü dışarıda olan bir kuruluş…
  • “Montessori Eğitim Kursu”; kökü dışarıda olan bir kuruluş…

***

Şimdilerde bir de FUTURE CLASSROOM LAB (FCL), (Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı) çıktı!

Anadolu’nun bazı şehirlerinde uygulanmaya başladı, bile…

Bu da nedir diyeceksiniz?

  • Future Classroom Lab (FCL) projesi, Brüksel’deki ‘Avrupa Okul Ağı’ tarafından desteklenen bir proje.
  • Future Classroom Lab, 6 farklı öğrenme alanından oluşmakta; bunlar, “Üretim”, “Etkileşim”, “Sunum”, “Araştırma”, “İş Birliği” ve “Geliştirme”.
  • “Avrupa Okul Ağı” tarafından Brüksel’de kurulan orijinal FCL mekânı birçok ülkeye ilham kaynağı olmuş!
  • Diğer ülkelerde kurulan “Geleceğin Sınıfları” veya mekânları orijinal alanın sahip olduğu donanımların hepsine sahip olmak zorunda değilmiş!

***

Ben bu satırları kaleme alırken, eğitim alanında kafa yoran, çaba sarf eden bir bilge kulağıma eğilerek şu cümleleri fısıldadı;

- “Eğitim sistemimizin içine bu kadar yabancı elin/ellerin girdiğini yıllarca yazıp duruyorsun ya, hani! İşte Amerika, İngiltere, İtalya… Buraya gelirken bilbordlarda ‘Kanada Eğitim’ reklâmları gördüm. Bilmem farkında mısın!”

Haydaaa! Şimdi bir de Kanada mı çıktı?

***

Sahi, Türk eğitim sistemin(d)e neler oluyor?

Eğitim teknolojilerinde dışarıdan faydalanılamaz mı? Elbette faydalanılır. Ama anlatmak istediğim başka bir şey; niçin aynıyla alıyoruz bunları? Biz neden üretmiyoruz? Uçağı yapmak yerine daha ucuza mal oluyor diye dışarıdan almak hatasına düştüğümüz gibi… Üstelik uçak üretmiş ve satmış bir ülke olarak…

Bilmem meramımı anlatabildim mi?

Oynatmaya az kaldı, doktorum nerde?

Bu dışa bağımlılık yüzünden çıldıracağım!

ŞİŞMAN KEDİLERDEN İLGİNÇ AÇIKLAMA!

1) “Açıklanmış olan yeni ekonomik reform paketinin ülkemizin sürdürülebilir büyüme hedefleri ve küresel rekabet gücü açısından olumlu sonuçlara vesile olmasını diliyoruz. Açıklanan hedeflerin başarısı için acilen gerekli çalışmalara her türlü desteği vermeye devam edeceğiz.”

2) “Bu yönde hukuk devleti, temel hak ve özgürlükler ve kapsamlı bir eğitim reformu başta olmak üzere demokrasi, sosyal kalkınma ve yatırım ortamını güçlendirecek reformlara da ivedilikle ihtiyacımız vardır. Böylece aynı zamanda ekonomide verimliliği, girişimciliği, yaratıcılığı ve inovasyonu ilerletmemiz mümkün olacaktır.”

***

“Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği”nden (TÜSİAD) yapılan açıklamalar, bunlar…

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın açıkladığı Reform Paketi’ne tepkisi bu oldu, TÜSİAD’ın.

Merak ettiğim, özellikle 2. maddede yer alan “kapsamlı bir eğitim reformu” talepleri…

Çok merak ettim; TÜSİAD nasıl bir eğitim reformu istiyor?

TÜSİAD ESASEN NE İSTİYOR?

Tarih; 19 Eylül 1990…

Cem Boyner’in TÜSİAD Başkanı olduğu dönem.

TÜSİAD’ın ‘Eğitim Raporu’ yayınlandı. Raporun tam adı şöyleydi; “Türkiye’de Eğitim, Sorunlar ve Değişim İçin Yapısal Uyum Önerileri”.

Raporu hazırlayan eski bakanlardan Zekai Baloğlu.

Rapordan bazı başlıklar vermek istiyorum;

  • İmam Hatip Liseleri laikliğe aykırıdır! 
  • İmam Hatip sayısı, din adamı ihtiyacından fazladır. İmam Hatipler genel öğretim kurumu haline dönüşüyor.
  • İmam Hatip mezunları, mesleki alana değil, her üniversiteye yöneliyor. Buralarda İmam Hatipli birikiyor.
  • Din eğitimi kaynaklı kişilerin devletin değişik kademelerinde yönetici olması, laik yönetim ilkesini zedeliyor.
  • İmam Hatiplerin okul ve öğrenci sayısı din görevlisi ihtiyacına göre sınırlandırılmalı.
  • İmam hatip mezunlarının ilahiyat fakülteleri dışındaki fakültelere gitmeleri önlenmeli.
  • Halkın İmam Hatip binaları ve Kur’an kursları yapımı önlenmeli. Yardımlar, Milli Eğitim Bakanlığı’na aktarılmalı. Binalar Milli Eğitim Bakanlığı’na devredilmeli.
  • İmam Hatip liselerinin orta kısımları kapatılmalı, bu okullara 8 yıllık ilk öğretim okullarından sonra öğrenci alınmalı.
  • Kur’an kursları gündüzlü kurslar haline dönüştürülmeli ve 8 yıllık temel eğitime gitmeyen öğrenciler bu kurslara alınmamalı.
  • Yatılı Kur’an kursları öğrenci yurdu olarak kullanılmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’na devredilmeli.
  • Yönetim ve öğretim personeli laik eğitimden gelen kişilere verilmeli, eğitim öğretim kademelerinde görevli İmam Hatip çıkışlı yöneticiler değiştirilmeli.

***

* Bu önerilerin büyük kısmının 28 Şubat Darbesi döneminde uygulandığını,

* Zamanın Başbakanının İmam Hatipli öğrencilere ‘yarasa’ dediğini,

* İmam Hatipli öğrencilere haksız bir şekilde ‘katsayı’ uygulandığını,

* İmam Hatip öğrenci ve öğretmenlerinin başörtülerinin zorla ve baskı ile açtırıldığını,

* İHL’lerin kimyasının bu dönemde bozulduğu, notunu ileterek…

TÜSİAD’ın pek saygın yöneticilerine buradan sormak istiyorum;

- Talep ettiğiniz ‘Eğitim Reformu’ndan maksat, İmam Hatip Liseleri’nin 28 Şubat sürecinde olduğu gibi köreltilmesi midir?

Yoksa nedir?

MESAJ PANOSU

“Emekliyim. Kalp hastasıyım. Her ay iki kutu, 26 mg’lık bir kalp ilacı kullanmaktayım. Ve bu ilacın ücretini Sağlık Bakanlığı maalesef karşılamıyor! Dışarıdan getirilen bu kalp ilacının kutusu 258 TL. Ayda iki kutu alıyorum, her ay 500 TL’den fazla ücret ödüyorum. Emekli birinin bu ücreti ödemesi son derece zor! Mecburen ödüyoruz ama gelin bir de bana sorun! Sağlık Bakanlığı bu kalp ilaçlarını emekliye ücretsiz olarak sağlayamaz mı, acaba?” (BİR EMEKLİ)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Adnan Öksüz - Mesaj Gönder



Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

03

Aslı Güngör - Eğitim diye birşey kalmadı ki... Her gelen Bakan kafasına göre sistem değiştiriyor. Böyle eğitim olur mu? Okulları resmen b.k götürüyor. Kimse kimseyi dinlemiyor. Disiplin diye birşey yok. Öğretmenler dövülüyor hatta öldürülüyor. Öğrenci öğretmeni hiç takmıyor. Böyle eğitim mi olur Allahaşkına!..

Yanıtla . 2Beğen 15 Nisan 13:00
02

Demir Sangu - Talep çok haklı... Kalp ilaçlarının ücretini devlet neden ödemiyor?

Yanıtla . 4Beğen 15 Nisan 12:58
01

Hasan - Şişman kediler eskisi kadar etkili değil bence. Her ne kadar şimdilerde rotası kaydıysa da Erbakan Hocanın kurduğu Müsiad gibi kuruluşların bunda etkisi var...

Yanıtla . 2Beğen 15 Nisan 12:57

Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı şehrinizde parlatın, bu tanıtım fırsatını kaçırmayın!

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?