Reklamı Kapat

Harita metot

Yöneticilerin, kendi yönetim mantığının zihni modelini sorgulama zamanı geldi. Çünkü geleceğimizi çok yakın zamanda derinden etkileyecek gelişmelere hazırlık yapılmalıdır. Uzmanlar, günümüzde hemen her konuda yapılan “aşırı değerlendirmeler” ile konuların tartışılmasının “toplumsal zihni esir aldığı”nı vurguluyor. Hem bu esaretten çıkış adına hem de gelişmelere hazırlık adına kurum içinde bir “enstitü” kurulması önerilmektedir.

Zamanın iplerini elimizden kaçırmadan, yeni gündeme sahip olmak adına kurulacak her enstitü, beş önemli alanda metotlu çalışmaları sistemli biçimde masaya yatırmalıdır. İlk olarak “literütür taraması” yapılmalıdır. Dünya genelinde yönettiğimiz kurumun bulunduğu alanla ilgili haberler, sektöre yön veren çalışmalar taranmalıdır. Bu noktada sektördeki uzmanlarının, akademik çalışma yapanların, araştırmacıların açık bilgileri derlenmelidir.

İkinci olarak, alandaki eğilim, fırsat ve tehlike analizleri yapılmalıdır. Literatür analizinde sektörle ilgili belirlenen eğilimlerin ne gibi “fırsat” ve “tehlikeler” oluşturabileceği masaya yatırılır. Alternatifler ve öngörüler geliştirilerek alınabilecek önlemler sıralanmalıdır. Üçüncü olarak, sektörün imkân ve kısıtları belirlenerek kurumun “yapısal ve ekonomik özellikleri” analiz edilmelidir. Dünya genelindeki konjonktürel etkiler, ülke özelindeki yönetim düzenlemeleri ve kurumun donanım yeterliliği karşılaştırılır. Sektörü bütün olarak, firmaların ise özel olarak  “imkân ve kısıtlarının” neler olduğunun matrisi hazırlanır.

Dördüncü olarak, işbirlikleri ele almak önem taşır. Kamu açısından teşvikleri, rakipler açısından rekabet perspektifi geliştirilir. Siyasi irade, bürokrasi, medya ve sivil inisiyatifler boyutunda etki oluşturma çabaları güçlendirilir. Bu konuda sadece yöneticilerin değil, yönetimde bulunanların da işbirliklerinde etkili olması sağlanmalıdır. Enstitü beşinci olarak, tüketici değer, beklenti ve davranışları izlemelidir. Kurum ölçeğinde kalite-fiyat-maliyet denge analizleri yapmalı ve alınabilecek önlemleri belirlemelidir. Satış, gelir ve kâr/fayda analizlerini ortaya koymalı, karşılaştırmalı üstünlükleri netleştirmelidir.

Enstitüler, kalite, marka ve itibar konularında kendi yönetim mantığının zihni modelini yeniden sorguladığında “öngörüler haritası” belirginleşecektir. Kurumlar, “kendini yeniden üretmesini bilen” kurumlara dönüşerek, “metot geliştirme” yaklaşımına sahip olacaktır. İşin esasını etkileyen temel konu olan “harita ve metot” sayesinde, hayatı yönlendirmek ve farkındalığı artırmak kolaylaşacaktır. Çünkü zorluğu aştıran haritadır, kolaylığı sağlayan metottur.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İbrahim Veli - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?